Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
EGO: Gick precis in i graviditetsvecka 12 (11+0) idag!!!! Hääääärligt, trodde aldrig att den här dagen skulle komma!!!!
EGO: Gick precis in i graviditetsvecka 12 (11+0) idag!!!! Hääääärligt, trodde aldrig att den här dagen skulle komma!!!!
Ankaja: Vad jag har fått höra så tar bebisen det den behöver även om mamman inte får så mycket. Däremot tycker jag att det din BM sa om att åka in o få dropp låter vettigt. Inte själva viktnedgången som är oroande men om du inte får behålla något alls så tror jag att det kan vara bra för dig att åka in till sjukhuset o få dropp. Stor Kram o hoppas du blir bättre snart!
tredjemaj: VÄLKOMMEN O GRATTIS ÄVEN HÄR!!! Vid VUL på kliniken så avrådde läkaren oss från att ha sex minst en vecka framåt (hade då haft senaste blödningen kring en vecka tidigare). Hon tyckte att om man blöder kan det vara bra att hålla sig från sex tills det slutar.
Speck: Vi pratade om sex idag, läste i en gravidbok att läkare avråder vissa par (som har ökad risk för MF, vad nu det betyder?) från att ha sex så vi beslutade att avstå ett tag till. Ingen sex i världen är så bra att det är värt ens tillstymmelse till risk för MF. Får se om vi ändrar oss senare... GRATTIS till tredje trimestern! Tiden kommer bara att rinna iväg för dig nu med semester o allt så innan du vet ordet av är det dags att "beama" ut bebis Visste väl att det inte skulle ta länge för er att bli klara med barnrummet, Grattis! O va kul att höra sen om alla era inköp!
cah: Skämtar du! Är livrädd för att inte se levande bebis på KUB!!! Är mer rädd för det än resultat, oroar mig faktiskt inte för resultatet alls. Är övertygad om att det kommer att gå bra för er på onsdag o sen kan du slappna av. KRAM!
Speck: Kunde inte hålla oss så det blev mys igår o inga blödningar efteråt så enorm lättnad på flera plan . Helt underbar bild på magen! Härligt att läsa om dina inköp, bara väntar på att vi ska vara lika klara för bebis...
carlan: Jag har nog bestämt mig för att KUB ska ge bra resultat men om inte så kommer vi gå vidare med ytterligare prover, om det blir fostervattensprov eller prov på moderkakan vet vi ännu inte. Känner spontant att lindrig Downs skulle nog inte få mig att ta bort bebis. Däremot finns det andra värre missbildningar (andra former av trisomi) och skulle det visa sig att bebis har något av det så älskar jag mitt barn redan nu så mycket att jag vill inte att h*n ska lida...
Spets: VÄLKOMMEN!!! Tyvärr har jag nog inga svar på dina frågor, vi hoppas på att någon annan här har det. KRAM!
tredjemaj: Du kan ju öppna den i något bildbehandlingsprogram (enklast med bara paint) o spara om till .jpg med annat namn o ladda upp... Exakt så som Speck redan skrivit
Strössel: Yes, fortfarande illamående. Hoppas att utgången av v12 tar illamåendet med sig
Strössel: Min mamma säger att hon tror att jag väntar en pojke just på grund av att jag mår så illa... Jag däremot hoppas på en flicka
carlan o Ankaja: Måste bara säga att DS är det minsta jag är rädd för. Googlade för ett tag sen (innan grav) på andra former av trisomi o det var inte rolig läsning! Värsta formerna betydde svåra smärtor för barnet o att barnet sällan levde till ettårs dagen.... Det är det jag är mest rädd för att jag ska orsaka lidande o det vill jag inte!
cah: Ingen aning om man får reda på grad. Däremot vet jag att andra former av trisomi (inte den som ger DS) kan ge väldigt allvarliga missbildningar som jag inte vill riskera att mitt barn föds med.
Jis: Härligt att någon mår bra, för det gör jag fortfarande inte. Får halsbränna för inget (även om jag äter losec) o illamåendet kommer punktligt varje kväll, har inte heller krafter till något.
Ego: Något positivt, orkade äntligen ta mig till centrum o handla mammakläder! Dyrt blev det men var det värt. Blev H&M o tyckte att de hade helt ok utbud. Det är väl jag som bryr mig mer om datorer än kläder men var nöjd med inköpen. Speciellt köpte ett par vita linnebyxor som var sååå sköna att jag inte ville ta av mig de!!!
tredjemaj: Härligt starka streck, inga tvivel där inte!!! Tycker att det är kul med folk i olika faser av graviditet, inte länge sen jag var helt ny o ställde en massa frågor. Kul att kunna svara åtminstone på en del nu...
Jag har ju varit svullen från ÄP, men för mig har själva gravidmagen ännu inte behagat att visa sig. Även om det igår kväll kändes en hård bula. Är så pass rund sen innan att jag antar att det dröjer bra länge innan något syns. Jag är konsult så har berättat för mitt konsultbolag, var enklare när jag var tvungen att vara borta en del med IVF. Har ännu inte berättat för kunden, bävar lite för det...
Vi valde att berätta för närmsta familjen plus närmsta vännerna i princip omgående när vi fick plus på stickan. Resten får vänta till efter KUB (om det går bra). Vi har varit öppna med IVF behandling, tycker inte att det är jobbigt att prata om det o personligen tycker att det är bra om folk får lära sig mer om det.
Jag har som tur är kunnat undvika tillställningar med alkohol o när det är dags för bröllop i sommar har jag gått så långt att vid det laget har jag väl berättat för alla redan. Men kan vara bra att förbereda någon story typ kör bil, tar medicin som absolut inte går ihop med alkohol etc om man inte vill berätta än.
Glömde alldeles att jag har en egen fråga till alla här i tråden: Är det någon annan som fryser? Vid vissa tillfällen tror jag att jag ska frysa ihjäl! Är det bara jag som är konstig?
LGT: STORT GRATTIS till bra resultat på KUB/CUB!!! Tänk vad tiden går fort, redan v14 för dig o för 15 veckor sedan trodde du inte att det är möjligt vilka härliga överraskningar vi får här!