• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jordgubbe1 skrev 2011-10-04 12:08:29 följande:
    Vad tufft det är i början! Illamående och trötthet och nu dundermigrän på det och inga värktabletter får jag ta. Alvedon hjälper inte alls. Jobbigt värre. Hoppas detta är en överfångsfas.
    Du får ta Eeze mot migränen, i alla fall fick jag det. Fråga din MB. Tror man inte ska ta det mot slutet bara..
  • kasa01

Jis, jag får inte upp artickeln, får bara ett "page not found" meddelande... ska se om jag kan söka mig fram i stället.'

Dealey, grattis, vad härligt! kram.

ÄR lite avis på er som planerar föräldrar ledighet... Här blir det ju ingen, får för låg ersttning för att ha råd att vara ledig. Vet som sagt inte hur detta ska gå, det visar sig.

• kasa01
    Vickan, är det fortfarande den 10'e som gäller?? Kanske har vi två nya små nästa vecka, man vet ju aldrig när du strössel kommer igång. Spännande!!!
  • kasa01

Jis, hittade articklen.. Jobbig läsning. man vill helst inte tänka på sånt nu.... men tänker att jag/vi alla kommer att höra till de knappa 100 000 som inte dör i magen.

• kasa01

SPECK, verkar vara vagnen "from hell" du hamnade i, tycker annars att folk är rätt bra på att erbjuda plats. Trist att du fått uppleva sån neggo bild av att ha barn i stan.

Karmosin, brukar också köra på din strategi. Visst får man en del sura blickar, men jag brukar inte lådsas om dem alt bara le och gå vidare. Det värsta vara när man ska krångla sin in i små trånga mataffärer dagtid. Sura tanter brukar vara värst, pensionärer som är lediga på dagarna. Jag hadde Casper rätt mycket i babybjörn så länge jag orkade bära honom så, om det inte var jätte långt jag skulle. Så visste jag att han var lagom varm också.

Jag tittade inte på programmet igår. Tycker det räcker bra m oro som det är. På ett sätt är det väl bra att budksapet sprids dock, så alla gravida kan ställa krav på sin mödravård. Jag upplevde aldrig heller (som vicksan skriver) att sonen inte gav tecken ifrån sig i slutet. Han sparkade på precis samma ställe de sista veckorna, vilket orsakade en ordenlig smärta vid revbene i ryggen.

Kelsson o ni andra, kommer inte kunna komma imorgon. Sonen ska ha en kompis hem som ska sova över, så det blir till att laga faitas och hyra film. Får ansluta nästa gång.    

• kasa01

Vickan, läste på sidan, verkligen bra text! tycker detta är ett mycket bättre sätt att förmedla budskapet än att sätta skräck i alla blivande mammor med att visa par vars barn har dött. Kanske behövs även det, men texten du länkade till tycker jag var informativ och uppmuntande skriven i stället för skrämmande. Tack för det!

• kasa01

Vill även be om ursäkt för min otroligt dåliga svenska, är så van att stavkontrollen sköter stavningen att jag slarvar när jag skriver o kontrolläser tydligen inte heller... sorry, hoppas ni ändå förstår budskapet utan att störa er alltför mycket på en lastgammal analfabet!

• kasa01

Håller med om att programmet igår var mycket bättre än det som sänds på SVT. Kan tycka att det är lite konstigt att man gör två sådana produktioner samtidigt från olika kanaler...

Kel o Strössel, grattis till nya veckor!

Strössel, men vilken konstig läkare... Det kunde han väl räkna ut med en krokig käpp (som mamma brukar säga) att du ville se din bebis. Undrar vad som rör sig i vissa människors huvuden. Snart har du den i knät dock, bara några dagar kvar nu!

Vicksan, skönt att allt såg bra ut! Min bebis snurrar som en propeller fortfarande, men ligger i stort sett på alla olika sätt förutom m huvudet nedåt! hoppas den inser så småningom att den ska ligga så, har hört att vändningsförsöken inte alltid är helt bekväma, eller framgångsrika heller för den delen. Lustigt m din man, hade kunnat vara min sambo. Han höll på att missa vårat FET en gång.

Ego, 70 dagar kvar idag!        

• kasa01

Aurora, de flesta vänder ju på sig till slut. Vissa upplever inte vändnings försöke som jobbiga alls, medans det tydligen kan var mer besvärligt för andra (enligt mamma då, barnmorska). Hoppas den sköter det själv ändå.

Vickan, bankerna har ju blivigt JÄTTE mycket hårdare på att ge lån, så bostadsmarknaden har ju lite kolapsat vad jag förstår. Kan du inte ringa till någon oberoende mäklare och försöka luska lite? 

Strössel, Jag önskar att tiden gick snabbt... tycker den går jätte långsamt nu... Är super avis på er som snart ska "kläcka"! Har börjat må mer illa igen igen också. Härligt att få flytta in snart, är det de sista de gör nu? det som de skulle göra om? Härligt att få nytt och fräsht lagom till att bebisen kommer!!! Renoveringar tar ju tyvärr alltid på krafterna  och drar alltid ut mer på tiden än man tror.

• kasa01

Karmosin, förstår att kanske inte blir som du tänkte dig, hoppas ändå att det känns ok nu. Som du skriver, inte så mycke att dividera om, när det finns risk för barnet. Kram, o hoppas det blir så bra det kan bli ändå!

Jordgubbe, att nojja när man väntat så länge på att bli gravid hör nog till... Symptomen har kommit o gått även för mig, o visst är det bökigt i början när man bara vill ha bekräfteler på att allt är som det ska. KRAM!!

Kelsson, jag vaknade 6.30 av sparkar här... Drömde att något var på väg ut genom magen, typ ett stort bråck, som jag var tvungen att trycka tillbaka in igen. så skumt! Vaknade till sllut o vände på mig, då blev det lite behagligare

KRAM o trevlig helg allihopa!   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011