• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin, ja det var lite osis. Hon skulle ha gjort en personlig visning av BB Stockholm för oss också, men den hann vi aldrig med. Alla verkade tro att jag skulle gå över tiden, var rätt liten över magen o förstagångs föderska. Men så blev det inte! Han vägde dessutom 3400 när han kom ut, trots att jag låg under medel på alla mått. Hehe.. Barnmorskorna skrattade faktiskt åt honom o frågade mig -Var har du gömt den där! Kommer aldrig glömma den komentaren

Strössel, ok! Började tro att du åkt in när jag inte sett dig skriva något. Spännande....
  • kasa01
    Kel, helt rätt! Hoppas du mår bättre snart. Grattis till TUL, underbart att få se liten där inne.

Strössel, oj vad tufft för er... Håller tummarna för att det dyker upp en lösning, det är verkligen inte roligt att behöva vara orolig för ekonomin. 

Vicksan, håller med dig... är också supertrött, men jag har hela 8 veckor kvar. Skulle bara vilja somna o vakna när det är dags.. . Sonen är dessutom hostig och vaknar på nätterna. Blir inte mycket sömn numera. Har du provat losec mot halsbrännan? Konstigt att järntabletterna inte fungerar, kanske bör det göra något annat då?? Kanske saknar du något som gör att järnet inte tas upp? 

Jordgubbe, jag mådde och PEST i början, fattade inte hur jag skulle kunna ha det så.. Mår mycket bättre nu. Visst, jag mår lite illa, har lite halsbränna, sover kass o allt det där, men det är absolut inte som i början när varje dag var en riktig PINA. Hoppas det släpper för dig också!

Najje o Aurora, hejja er som mår så bra! Ni är sånna där super mammor som är skapta för att vara gravida. Det är bara att tacka o ta emot, allt gott är gott.   

Carlan, vad skönt att allt var bra. Fick du svar på om moderkakan flyttat på sig? Det hade min, o jag får föda som vanligt.

Karmosin, jag jobbar också hemma.. skönt faktiskt, även om jag har det rätt stressigt nu. BLir lite lugnare i december sen. Sitter i skriver i morgonrock, hoppas det itne kommer några bud bara 

• kasa01

Ska se om det går att ladda upp info om babymassage, har fått av svärmor som håller på m taktil massage och utreder barn. Vet inte hur det blir så jag testar här...

Hepp, det gick inte... Kelsson, hjälp.. Hur gör man? 

• kasa01
    Enya o Dealiy, stackare som mår så illa... Jag hade perioder då bara vissa saker gick ner, det var olika från vecka till vecka så det är svårt att komma med råd. Sötmandel tycker jag dock var bra hela tiden, dämpade illamåendet lite. Vissa perioder ville jag ha surt, som äpple o apelsin, andra salt, skorpor m smör eller salta kex. En annan perido var det jordgubbar, tips är att köpa frusna och låta smälta i munnen. Blir det för jobbigt tycker jag ni ska be om näringsdryck, det kanse inte är supergott, men innehåller i alla fall det man behöver. Oron kan öka på illamåendet också. Jag fick både lergigan o lergigan comp, tyckte det fungerade rätt dåligt, förutom att jag sov bättre. Till slut fick jag primperan, vilket var bättre. KRAM på er!

Carlan, låter lovande!

Kelsson, jag har fått filer i TIF av min sambos mamma. De vill inte länka nedan, kanske klarar den inte TIF..? 
  • kasa01
    Jordgubbe1 skrev 2011-10-19 19:14:10 följande:
    Kasa, Pimperan brukar jag använda när jag får migrän, brukar må sjukt illa då och de funkar jättebra för mig. Men får man ta det när man är gravid, tidig graviditet? Det skulle ju vara toppen, så illa som jag mår hela dagarna... Kräks aldrig, men det är ganska nära...
    Primperan skriver man ut just till gravida som mår illa. Jag hade ingen aning om att man kunde få dem till migrän också . Jag fick dem av mödravården, läkaren där. Tror inte man får ta dem i slutet av graviditeten, någon av medicinerna är det man inte får ta då.. är inte säker, men förhoppningsvis ska illamåendet ge med sig långt innan dess.
  • kasa01

Strössel, jätte fin vagn, och jätte fint barn rum!

Dealiy, grattis till v 13! hoppas du mår bättre snart, det brukar ju kulminera runt den veckan o sen blir lite bättre.

Jis, håller med.Skrit trött på att jobba, o inte får jag nån föräldrar ledighet heller... men kommer att dra ner, o hoppas på lite hjälp.

Karmosin, är dom slut nu! Jag hade ju tänkt ta mig dit... vad trodde de om nya lådor? Nån idé att försöka?       

• kasa01
    Jordgubbe, blir aldelse rörd av dina ord! Vilken fantastisk upplevelse, den kommer ni alltdi att minnas. Verkligen fint.

Vicksan, jag springer... Dock inte sen v 23-24 nån gång.. Blev rejält förkyld i början av hösten, o sen har jag inte kommit igång. Nu flåsar jag som en blåsbälj bara jag tar mig upp våra tre trappor utan hiss här, så träningen får ta en paus. Jag väntade då inga 6 månader efter min förlossning sist! Var har du hört det? Var igång redan efter nån månad. Blir nog svårt denna gång dock, men två barn, ett jobb o ingen föräldrar ledighet att tala om... Kän efter när du är redo helt enkelt.

Jis, 10 kg hade jag gått upp redan vid v 22-23. Har ingen våg så jag har ingen aning om vad jag väger nu, tänker heller inte utsätta mig för det. Jag tar det sen när bebisen är ute. Har haft vissa matsvårigheter i mina dar, så detta med vikten har varit en kamp många gånger. Så länge bebisen mår bra är jag nöjd, sen kan jag noja bäst jag vill när den kommit ut.

Kelsson, håller med de andra, jobbigt att illamåendet inte velat släppa taget för dig. Jag mådde mer illa igen emot slutet förra gångne, men hade ändå några ok månader där på mitten. Kram raring!

Strössel, tänker på! vi får alla dansa förlossningsdansen för dig idag! 

Ego, v 33 imorgon...  
  • kasa01
    Strössel, jorå detta är absolut ett gott tecken! Värkarna känns som mensvärk i början, sen blir det mer o mer, tätare o tätare. Om jag var du skulle jag försöka röra mig så mycket som möjligt, även om det är tungt och jobbigt just nu. Vila däremellan, men upp o gå i trappor... eller bara gå m hundarna. Man hjälper kroppen på traven om man är i upprätt läge. KRAM!!!
  • kasa01
    Eileen1 skrev 2011-10-21 14:14:41 följFlörtande:
    Som min storasyster sa ( hon förlorade sitt första barn efter 7 timmar och har även sin bästa vän som gjort många IVF dock för 16 år sen men hon om nån förstår mig) det hon sa var att handla och shoppa och inred och sy kläder och fixa hur många sängar och vaggor du vill. Hur det än går så kommer du alltid veta och känna att bebisen var mer än välkommen i ert hem, om nu nåt skulle hända. När jag ringde henne på TD och berättade att det var positivt sa hon, kom ihåg att nu är du gravid och väntar barn, inget annat. Så glad över min syster även om vi inte kan ses när vi vill då hon bor 52 mil bort men telefon, mail och facebook så är vi ändå nära varann.
    Underbara ord!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011