• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson, jag blev lite förvånad själv faktiskt! Han förstod inte att man inte fick äta i butiken förrän jag drog parallellen med en av hans favoritböcker, Tjong. Handlar om en veteranbil som blir isärplockad, och tjuvar som tar den. Det slutar med att en kille plockar ihop alla delar igen, och tjong blir ny o fin till slut. Att vara tjuv o ta saker man inte får gick alltså fram som en blixt på klara himmelen.

Strössel, ok! då kan man fråga alltså. Hade en kompis som gick över tiden och exploderade så fort man nämnde förlossning... hehe... KRAM!

• kasa01

Lindis, tänker på dig idag. KRAM!

Lulis, ok. hoppas det inte var astma då.. bara nåt tillfälligt.

• kasa01

Strössel, värst vad det drar ut för dig... känns som att allt du beskriver betyder att det är på g, men vill ändå inte riktigt. Får hoppas att allt detta förarbete gör att det går lite fortare när det väl är dags. Styrke kramar till dig!

Aurora, jobbigt m tandvärk! Håller helt klart med dig, lika bra att få det gjort så snabt som möjligt. Lyckad shopping!

Imorgon har sonen halloween kalas med klassen. Vi har gjort små drakula pumpor, jätte söta Önskar jag hade mer energi bara... Blir inte klok på dessa "blöta" nätter, o illamåendet ökar. Imorgon är det 50 dagards gräns, jätte glad för det, men önksar det var 20...
    Kram till alla!  

• kasa01

Lindis, skönt att det är gjort. Ja fy, nu har du en jobbig tid framför dig. Hoppas verkligen att det ser bra ut denna gång. När skulle du få svar? För oss tog det 8 dagar, aldeles för många.. Tror dock att man skulle kunnat ringa o bett om svar innan, men när jag frågade fick jag ingen info om det. Har förstått det nu i efterhand av andra som gått igenom detta. Kanske prioriterar de erat svar, med tanke på er historik?? STOR kram till dig i alla fall, hållar alla mina tummar för ett snabt och bra svar.

• kasa01

Lindis, ok. Då kommer ni med andra ord att veta innan helgen. Då blir det tre dagars terror med andra ord. Ush, förstår att det känns jobbigt, det var inte roliga dagar för oss. Kunde de säga något direkt efter provet? De tittar ju på bla näsben, nackspalt, fötter, lårben mm... Till oss sa det att man inte kunde se typiska tecken på fostret, vilket ju kändes lite bättre i alla fall.

• kasa01

WOW!! jag trodde jag var tidig m julhandeln, men detta är ju imponerande på riktigt! Då har jag i o för sig min sambo som närmaste jämförda, o han springer runt dagen innan.. får stress-attacker bara jag tänker på det.. Detta summerar dock min sambo, kan inte tänka i förväg. Känner att jag har tjatat lite om detta i tidigare inlägg...

• kasa01

Aurora, men OJ! vad drastiskt... att dra ut den. Får mig att tänka på Emil i Lönneberga..Hoppas du slipper värk nu. Mysigt m julbord

NN81, grattis till RUL! mysigt!  

• kasa01

Karmosin, nu har du kanske bebis i famnen... Tänker på er, och ser fram emot att höra om allt när du är åter. KRAM.

Strössel, hoppas att din lilla vill titta fram idag också! KRM!

Vicksan, tycker de borde göra något åt dina järnvärden!!! Om du äter så mycket järn, men kroppen ändå inte tar upp det är ju nånting knas. Har de utrett järndepåer mm? Vad säger de till dig, tycker det är konstigt att man inte gör något... KRAM!!

EGO, värsta mjölkläckaget, måste byta tröja... suck...

• kasa01

strössel, jo det började läcka där nån gång.. runt v 22 tror jag. Bra att veta att det fungerar, även om det är lite opraktiskt

JIS, tröst kramar till dig. 

Bröt också ihop här på morgonen, kl 7.30 stod sotarna i dörren, sonen vill inte gå till skolan, o sambon har sånt USELT morgon humör. Kunde inte hålla tårarna borta, hatar att bli ledsen o bryta ihop inför sonen. Vill inte skuldbelägga honom, det är hans pappa så bra på att göra. Men idag gick det helt enkelt inte.

• kasa01

Eileen, vilken fin bild ni fick!

Strössel, barnet behöver inte nödvändigtvis växa så mycket de veckor man går över tiden. Det är därför man sätter igång förlossningen till slut, eftersom moderkakan är skapt för att fungera en viss tid. Går man över för länge börjar den brytas ned, och barnet kan tom minska i vikt. Det händer ju inte oss i Sverige dock, eftersom man sätter igång mammaor som går över m 2 veckor. Det kommer att komma en aldeles perfekt lite bebis ur dig, är jag säker på

Anderska, jag fick köpa mitt bälte själv (Stockholm), dock fanns de att köpa hos sjukgymnasten på MVC.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011