Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxi: Låter som jag är värsta ivraren för pumpning , det är jag inte. Får bebisen nog med mat behövs inte pumpen. Syrran berättade bara att när hennes bebis ville ha mer mat så var hon tvungen att vid vissa tillfällen pumpa efter amning för att öka produktionen.

Knytet: Super stort Grattis till Lilla Ludvig och lyckliga föräldrarna!  

• Kelsson1

7879: Stort Stort Grattis till lilla prinsessan!

MissCat: Det vi bråkat om sedan Jenni föddes är att jag får sova för lite när jag fått ta alla nätter! Maken har börjat ta nätterna först nu när jag jobbar o till o med då får jag ibland väcka honom när Jenni gråter...

• Kelsson1

MissCat: Jag fick ta Jenni alla nätter, om maken tog henne någon enstaka natt var han så otrevlig under nästa dag att jag ville slå honom... Nu blir han tvungen till att ta nätterna när han är hemma o jag jobbar men han klagar hela tiden på hur trött han är

Sunseed: Det är rätt mycket mot slutet , spännande tider.

Gloxi: Du måste ta hand om dig själv! Skit i disk o tvätt om det står mellan det o att äta! Du kan riskera mjölkproduktionen om du inte äter tillräckligt mycket. Så prio ska vara, bebis, du och sedan allt annat... Full diskmaskin (eller som hos oss diskbänk) brydde jag mig inte om det tog vi när maken var hemma...

• Kelsson1

7879: Ha inte för bråttom hem

Gloxi: sömnen är hans akilles häl annars avlastar han mycket
    Tror att bebisen är van vid att gungas från magen så bärselen gjorde nog att hon sov sött . Det var inte så jag menade menar bara att om du äter dåligt en längre period (eller som vissa försöker gå ner i vikt när de ammar) så finns risken för att mjölken sinar. Det är viktigt att du tar hand om dig själv och försöker blunda lite för oredan hemma

Kvickan: Allt väl med lilla familjen?

MissCat: Det jag har hört från andra som haft bebisar har alltid varit att de växer så fort o att de skulle göra allt för att få den tiden tillbaka för att få gosa en liten stund till (gäller även mig). Har aldrig hört talas om en mamma som går o säger att hon borde ha damsugit eller diskat en extra gång . Därför satt jag i två månader i soffan med Jenni i famnen o njöt, tänkte att städa hinner man göra sen när hon är större

Knytet: Håller tummarna för att lilla prinsen ska ha ökat ordentligt i vikt

Sunseed: Skönt att de bryr sig om dig.

• Kelsson1

Kvickan: Fick du faktura även på TUL? Hör med BM om det är normalt.

Sunseed: Men om man tänker efter så är bebisarna små så väldigt kort tid och den tiden kommer aldrig tillbaka. Så självklart ska man passa på o njuta o gosa (fungerar bra med bärsele också som Gloxi körde med för då kan man göra lite nytta samtidigt ) lite extra. Själv körde jag inte med sele för jag hade för ont

• Kelsson1

Sunseed: Rätta takter men ärligt när jag fick skuldkänslor för att jag inte gjorde något hemma tänkte jag bara på att damsuga hinner jag göra miljoner gånger sedan när Jenni är större men tiden när hon är lite finns bara en gång...

Gloxi: Trodde inte heller att du prioriterade städning över bebis . Har en kompis som rätt nyligen fått liten o har svårt för att bara sitta still, hon kör hårt med sele så då är hon ändå hela tiden nära sin bebis och får massor gjort. Vi är alla olika o det gäller att hitta det som fungerar för en själv o ens bebis. Det som var helt rätt för mig fungerar inte för alla andra
    Nej hade inte hört det med öl, har bara aldrig älskat öl o fått nästan avsmak efter graviditeten . Håller tummarna att det ökar produktionen för dig.

• Kelsson1

Gloxi: Hoppas det inte behövs mer öl om bebis får magknip. Kram

Sunseed: Helt rätt att ta det som det kommer, en helt ny situation som man inte själv vet hur man kommer att reagera på innan man är där.

• Kelsson1

MissCat: Väldigt bra att du vill dela med dig och får stöd, du har helt rätt det är vanligt och viktigt att man tar tag i det tidigt. Själv hade jag turen att slippa men var lite beredd på att risken fanns då jag har varit deprimerad i omgångar innan...

Gloxi: Helt rätt, när magknipet är över kan du ju testa igen om det var den...

• Kelsson1

7879: Tråkigt med oengagerad personal men bra att allt gick bra annars.
    Håller tummarna att ni får ordning på amningen. Kram

• Kelsson1

Sunseed: Vad roligt att det rör på sig i magen , visst kommer du ihåg att om bebis är mer stilla än vanligt o du är orolig har du alltid rätt till en undersökning. Inte värt att sitta o må dåligt. Stor Kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011