Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet: Du skriver så fint om din pappa, klart han förstod att du älskar honom. Du har rätt att man kan finnas till och det visar på kärlek. Jag bodde rätt långt ifrån pappa o det jag kunde göra var att prata med honom per telefon ofta o då blev det att vi alltid sa i slutet av samtalet att vi älskar varandra.
    Så spännande med nedräkning, försök att vila också

Inanna: Mysigt att kunna ha samma dopklänning, tror att mamma lånade en till mig så den finns ju inte kvar men vi har kvar dopskålen (hemmadop) och Jenni döptes också ur den .
    Även jag håller tummarna att han ska hitta jobb. Som jag skrivit tidigare kanske värt med bemanningsbolag, lättare att få in en fot någonstans då. Ibland krävs det att man är villig att flytta på sig, jag gick själv länge arbetslös uppe i norr o ville bara inte flytta men för att må bättre själv var jag till slut tvungen att flytta ner till Stockholm för det var bara här jag kunde få jobb...
    Vi kan bilda viktminskningsklubben du o jag, behöver också gå ner minst 15kg... 

• Kelsson1

Inanna: De gångerna jag varit arbetslös (ena gången rätt länge) var lösningen bemanningsföretag. Man kan säga att man inte är intresserad av korta uppdrag utan gärna tar bara längre... På det viset är man ju ute i arbetslivet o får lön på en gång istället för praktiplats med dåligt betalt.

• Kelsson1

Inanna: Det är just det som är det fina med bemanningsföretag, de brukar inte ha lika höga krav på erfarenhet på dem de anställer. Personen får ju utbildning sedan hos företaget man hyrs ut till, utbildningstiden brukar de inte ta betalt för personen från företaget men den anställde får sin lön från dag ett...

Sunseed: Syrran var väldigt magsjuk när hon väntade deras dotter men dottern föddes frisk o vacker
    Jobbigt att behöva bli smittad på akuten. Hoppas du slipper bli sjuk fler gånger!

MissCat: Här var det mamma som hade svårt att sova utan Jenni o inte tvärtom

Gloxi: Tycker att du gott kan lita på dina instinkter och ju mer ersättning man ger desto större risk att bebisen sen senare börjar rata bröstet...
    Semper finns också i två varianter, Lemolac o vanliga. Lemolac ska vara mildare mot magen men den kaskadspydde Jenni av. Hoppas att NAN fungerar bättre för er.

7879: Oj, här har ingen av oss problem med att det finns leksaker utspritt o att de låter. Barn sprider gärna grejer runt sig o det borde man som vuxen o förälder kunna ha viss förståelse för. Visst kan man lära barn att plocka upp efter sig när de lekt klart men barns lek ska inte hämmas för att den vuxna inte klarar av det. Vill han lyssna på TVn får han väl skaffa sig hörlurar (om man inte tycker att HAN redan har för många leksaker)! 

• Kelsson1

4546: Men säg att du allvarligt inte bryr dig om vad han vill om han fortsätter med så dumma kommentarer. Vill nu inte skapa världskrig men får jag en sådan kommentar från maken kan jag ibland säga att han får skärpa sig o att nej jag bryr mig inte utan man får använda folkvettet istället för att ta hänsyn till en vuxens känslor när det är barnet som behöver gå före...

• Kelsson1

Gloxi: Om jag var du skulle jag ge bebisen lite ersättning inte i flaska men i kpp och därefter skulle jag sätta mig o pumpa båda brösten efter vare amning i 15min.
    De 30 (eller 40) minutrarna som 7879 pratar om har också att göra med att om bebis ammar mycket längre än (tror att det var 40min de sa till mig) så går det åt mer energi för bebis än vad de får o riskerar att gå upp än mindre i vikt. Så om bebis fortfarande är hungrig efter amning så är det bättre att ge ersättning på kopp...

Sunseed: Bara du som kan känna vad som är rätt för dig o din kommande bebis när det gäller amning!
    Jag tog en losec om dagen under graviditeten o det var helt ok enligt läkaren på kliniken.

• Kelsson1

Knytet Så spännande
    Angående amning, jag tänkte som du o på sätt o vis var det skönt att inte stressa upp sig med amningen. Vi gav ju ersättning också. Men hade jag vetat det jag gör idag hade jag inte gett så mycket ersättning för nu valde ju Jenni att sluta amma när hon var 5månader och jag hade gärna velat amma längre. Så blir det mot förmodan en till så kommer jag INTE ge ersättning utan tar bröstpumpen med mig till BB. Låter inte vettigt alls men jag skämdes för att ta med mig pumpen till BB och därför fick vi istället ge ersättning o det var så bekvämt att det fortsatte vi med hemma också. Men håller med onödigt att stressa upp sig.

7879: Tänk vad fort tiden går, nu är det snart dags för dig också

Sunseed: Det går bra för mig, jag är gjord för att jobba . Det är det här jag har saknat . Visst saknar jag min lilla bebis och ägnar kvällarna helt åt henne men jag behöver jobba för att må bra o då kan jag också vara en bättre mamma .
    Idag var Jenni lite ledsen på morgonen när jag skulle gå iväg men annars har hon glatt stannat med pappa o lekt. Hoppas att hon nu inte börjar gråta efter mig för då blir dagarna jobbiga (ha hennes gråt ringandes i öronen ända till man kommer hem igen).      

• Kelsson1

MissCat: Vad vet jag det kan de haft på Danderyd också men dum som jag var frågade jag inte ens...

Knytet o 7879: Snart, snart  

• Kelsson1

Gloxi: Kände också motvilja till pumpen till en början men det är bra verktyg för att öka mjölkproduktionen. Hoppas du slipper den

7879: Håller tummarna att ni slipper kräksjuka! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011