Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: Jag tycker att det är bra att du suger åt dig så mycket kunskap . Själv orkade jag inte utan tänkte ja ja fungerar det inte med amningen får jag börja läsa böcker sen som tur var slapp jag böckerna...

• Kelsson1

Sunseed: Vi har Emmaljunga vagn så passade på att köpa en väska som matchar så slapp jag tänka på det Har varit helt nöjd, jag är inte så värst brydd över utseende annars men har fått plats med det jag behövt.

• Kelsson1

MissCat: Beklagar verkligen de dåliga nyheterna!
    Vad spännande med giftermål o dop , berätta gärna mer om du har tid, älskar bröllop o dop

• Kelsson1

Sunseed: Jag var super nojjig inför förlossningen o hade skrivit ut en massiv lista på saker som behövs när bebisen kommer. Kan bara säga att den listan innehåller en hel del saker vi aldrig än i dag har använt och en del som jag tror att vi använt när Jenni var kring 6månader o en del som kommer att användas någon gång i framtiden .
    Skulle säga att ni behöver någonstans att byta blöjor, någonstans bebisen kommer att sova, blöjor, kläder, flaskor o ersättning ifall amningen inte kommer igång. Till blöjbyte skulle jag satsa på torra tvättlappar (går bra med billiga från coop eller ica el dyl) som kan blötas vid blöjbytet. Jag har provat våta tvättlappar på mig själv o tyckte att de kändes obehagliga att använda i underlivet, därför undviker jag att använda de på Jenni. Bepanthen salva kan också vara bra att ha hemma om bebis blir röd om rumpan. Mer än så behöver man inte första tiden!

• Kelsson1

Sunseed: Du får sluta skrämmas sådär , skönt att bebis mår bra.
    Ja Jenni är ju första för mig också därför nojjade jag super mycket. Men som sagt man behöver mindre än vad man tror till en början  

• Kelsson1

Sunseed: Skönt att de håller koll. Viktigast är att varken ditt eller bebisens liv riskeras vid förlossningen. Stor Kram!

• Kelsson1

Sunseed: Du har varit så duktig o njutit av graviditeten. Låt inte katastroftankarna förstöra för dig nu.
    Andas djupt o är du för orolig kan du alltid låta bli att resa med jobbet
    Tror att det är att vi gått igenom så mycket innan vi lyckats bli gravida att vi lätt oroar oss mer

Gloxi: Jenni började rata bröstet när hon var kring 3månader och fick då skära ner på ersättning och "tvinga" henne ta bröstet, var också en kamp. Men hon började som sagt inte att vägra ta bröstet så tidigt... 

• Kelsson1

Gloxi: Fick bara låta henne gråta o fortsätta erbjuda bröstet, till slut insåg hon alltid att jag inte skulle ge med mig o då tog hon bröstet. Vill säga fram till att hon var fem månader då totalvägrade hon, hur hungrig hon än var. Därför rekomenderar jag att köpa in flaskor som gör att det är lika svårt att få ut mjölken ur som ur bröstet om man vill fortsätta amma längre...

Skönt att magknipen är över nu.  Vilken sort av ersättning ger du? Jenni började tokspy av Sempers Lemolac (som ska vara bättre för magen) men vanliga gick bra.

• Kelsson1

Sunseed: jag hade aldrig någon speciell flaska vilket jag ångrar idag, Flaskorna som rekomenderas är från medela, var nog någon annan som postade en länk tidigare...

• Kelsson1

Sunseed: skönt att de bryr sig om dig o att du får lufta tankarna.

Gloxi: Stämmer inte det där med medela om de inte slutat tillverka flaskor för ersättning senaste året. En bekant hade en sådan just till ersättning för att bebisen inte skulle börja rata brösten. Men vet att det finns andra tillverkare också som har flaskor som det inte kommer så lätt ifrån, kommer bara inte ihåg vad de heter, går säkert att googla på det.
    NAN och Semper är nästan samma, Jenni har inte haft problem med någon av de, bara maken som inte gillar NAN
    Här blev Jenni röd av Libero o funkar bra på Pampers  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011