Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

vinterbebis12 skrev 2011-11-22 19:06:13 följande:
    Va spännande att Aurora inte är i tråden! Så nyfiken om vi gissat rätt på dag. Igår var vi på föräldrarutbildning. Var riktigt bra. Ser faktiskt mest fram emot förlossningen. De pratade om slemproppen och om jag minns rätt sa det att det kan ta ca 2 veckor till förlossning efter att den släppt.

Hur långt innan BF går ni andra på ledighet? Jag har bestämt 2 veckor innan men börjar känna mig trött. Har mått så bra hittills men tror jag får gå lite tidigare, kanske 3 veckor innan.

Spännande med alla fixerade bebisar- så mysigt att ni snart har era här. Tänk vilken härlig jul ni har att se fram emot.

Enya - stackare som mår dåligt, hoppas tipsen i tråden hjälper. Har du förresten testat B-vitamin? Har hört att det ska hjälpa.

Spets - håller med om tipset att vara den som tar första steget med någon liten gest. Då har du åtminstone försökt och det skulle förmodligen vara uppskattat.

Jag ska gå på ledigt två månader innan BF. Mest för att mitt jobb är tungt och mycke smittor som jag inte vill utsätta mig för.
    Skönt att du mår bra =) 
  • anderska

Jag vill utbringa ett stort tack till den som uppfann Novalucol!!!! Tack för att jag slipper dö av halsbränna!!! Pust*

• anderska

Hejsan Tjejer.

Kelsson: Jobbigt, hoppas hon förstår. Människor säger lika till oss. Vi har dock inga i frysen men jag vet inte heller om vi vill ha fler. Jag förstår inte folk som redan börjar prata om att vi ska få syskon. Vill först klara av en!
     Styrke kram!

Idag har det varit ovanligt mycke spring på jobbet. Har sedan igår haft ont i blygdbenet eller vad man ska säga. Liksom spänner när jag suttit en stund och sedan reser mig upp. Har även haft lite verk långt ner i magen och det har liksom stuckit inne i (ungefär som när man tar cellprov) Någon som kännt lika??     

• anderska
    Jis skrev 2011-11-23 22:01:55 följande:
    Hm, känner inte igen den Anderska. Vet inte vad det kan vara...
    En fråga, ni som haft svamp, kan man lixom få det utanpå, det kliar nämligen nått enormt i ljumskarna och upp på ja ni vet...vet inte hur jag ska få bukt på det.  
    det kan mycke väl vara svamp. eller så kan det vara graviditetskläda, som man tydligen lätt kan få. Är det svamp så kan du köpa pevaryl å är det klåda typ ekesem så finns det kortison salva men det ska nog vara på recept.
  • anderska
    Jis skrev 2011-11-23 22:14:32 följande:
    hur var det med pevaryl, var det ok? Jag har haft svamp för 100 år sedan å du var det som du beskriver Kelsson. Vet att jag kliade sönder mig då.
    Hm, gravidklåda ja..får googla. 
    Jag fick pevaryl av en läkare när jag sökte på VC för kläda i vecket mellan rumpan och låren. Men det visa sig vara eksem nästa gång jag sökte på VC så då fick jag betnovat som hjälpte direkt. Tror inte det ska vara någon fara med pevaryl i tredje trimestern.
    Graviditetsklåda kan man lätt få då hormonnivån ikroppen ökar och när levern överbelastas. Men ring din VC och om det kliar för jävligt så kan man badda med puder eller potatismjöl ell kylbalsam. Hoppas det lugnar sig!!! 
  • anderska

Jag ska inte klaga på mina bröst men hade varit roligt om de kunde fyllas ut lite och bli lite fastare :p min graviditet har inte än så länge påverkat brösten nämnvärt.

Idag startar vattengympan för gravida uppe på våran VC. Är inte alls taggad, ingen lust att träffa nya människor och vara trevlig idag. Men känns som jag får ta mig i kragen och gå dit trots att jag inte känner för det. Ska tydligen vara en jätte bra "kurs". 

Jis: Hur har det gått med klådan? Hoppas det lugnat sig!   

• anderska

Någon mer som såg "drömmen om ett barn". Gick in på tv3 hemsida för att se det där exlusiva uppföljningsprogrammet men hittar inget. Någon som vet något om detta :p ???

• anderska

Alltså det programmet berör mig så. herre gud vad jag har hoppats på det paret i malmö och jag hoppas verkligen de får sitt efterlängtade barn. Tårarna bara sprutar!!!!

• anderska

Hejsan alla =) Ni är så flitiga på att skriva, hinner inte med! Har det kommit fler bebisar i tråden??

• anderska

Aurora: Hejar på er i morgon, ska hålla alla tummar och tår att ni får en bra förlossning!!! Underbart att det kommer så många mirakel till världen i denna tråd =D

Viksan: Har också helt tokigt mycke sex i mina drömmar. Synd bara att man inte hade samma lust i verkligheten. Eller det har man i mellanåt men jag är orolig att det ska hända något med bebis trots att det igentligen inte är farligt att ha sex. nej jag vet inte, känns konstigt när bebis sparkar och lever loppan och så ska sambon vara där...   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011