Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxi: Misstänkte aldrig annat än att du ser till att bebis får i sig allt den behöver . Kommenterade bara olikheterna gällande rekomendationer är så olika mellan länder eller ja till o med landsting eller olika BM beroende på vad de själva har för preferenser . Så finns nog inte så mycket rätt och fel mer tyckande och smak (o våga lita på sig själv och sina egna instinkter)

• Kelsson1

Så roligt att läsa om framstegen era små gör , söta duktiga små hela bunten
    Jenni har knäckt koden för språk o lär sig nya ord varje dag  

• Kelsson1

Sunseed: Jenni fick nog inget vid sticken, bara tröst efteråt. Tror att vi varit tvungna att ge henne alvedon efter nästan varje vaccination för hon var alltid så låg (vanligtvis energisk o glad).

• Kelsson1

Sunseed: Jenni fick också sockerlösning på sjukhuset men inte hos BVC. Vad duktig du var som hade fixat eget med dig , vi borde också ha tänkt på det när Jenni var mindre.

• Kelsson1

MissCat: Så roligt att läsa om lilla Ludwig o minnas tillbaka hur det var med Jenni
    VI bara måste försöka få till en träff är ju så sjukt nyfiken på lilla herren!

Jenni är nu 20månader o springer (man hinner inte med lika mycket bus om man skulle gå lugnt ) fram.
    Språket fick vänta ett tag här under våren när hon började gå.
    Men nu har hon knäckt koden kommer flera nya ord varje dag.

Jenni har börjat på förskolan o även om hon gråter efter pappa vid lämning så går dagarna bra för henne.
    Pedagogerna berömmer Jenni o tycker hon är så glad o trevlig (vilket hon ju också är

• Kelsson1

Knytet: Så roligt att få en uppdatering
    Håller tummarna hårt för att det blir syskon på första försöket!
    Det är en helt underbar ålder när hon börjar mer o mer kommunicera med oss, springer överallt och bara bubblar av skratt o bus

MissCat: Jag däremot kan sakna just ÄP (jo jag är helt galen ) men inte alla hormoner som man blir knäpp av o går upp i vikt o känslomässiga bergodalbanan! ÄP för mig är en skön säng (efteråt) med värmekudde o få sova en stund o sedan vakna till en bricka med gott kaffe o en god macka  

• Kelsson1
    Aurora1979 skrev 2013-08-22 20:18:41 följande:
    Kelsson: Bra att ha slutmålet klart för sig haha.... Så tänkte jag under förlossningen! MÅSTE få min macka!! :D
  • Kelsson1

MissCat:

Gloxi: Du ser, jag hade inte kunnat göra ÄP på CFC
    Vi var "rädda" för att laga egen mat till Jenni när hon var liten (skulle inte vara det längre om vi fick en till) så det blev nästan uteslutande burkmat.
    Vissa kör med "stavar" av mat från början så barnet får äta själv med händerna och tycker att det fungerar bra. Har inte testat det på Jenni innan hon blev större o började äta själv o tugga sin mat bättre. 

• Kelsson1

Sunseed: Menar bara att jag behöver mjuka sängen o mackan, viktigare än morfin (som ändå inte hjälpte mig)
    Men har det inte kommit ny forskning som visar på att små barn inte bör få i sig omega3? Jag kan vara ute o snurra också... 

• Kelsson1

7879: Barn behöver smör , nej vi har inte gett Jenni överdrivna mängder smör men tycker att det är naturligt och väljer det framför margarin

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011