Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Sunseed: Du är så klok, det blir bra i slutändan hur det än blir . Har sagt det förr o säger det igen vilken tur lilla Hampus har som fötts till en så klok mamma
Sunseed: Du är så klok, det blir bra i slutändan hur det än blir . Har sagt det förr o säger det igen vilken tur lilla Hampus har som fötts till en så klok mamma
Sunseed: Tror inte de säger så till alla så ta åt er, ni är duktiga!
Tror att det gör sitt när vi fått kämpa o vänta på våra små då ger vi de lite extra uppmärksamhet så de blir trygga
Knytet: Tack detsamma .
Hur är det med dig nu?
Knytet: Så spännande med syskonförsök , håller tummarna att det går undan.
Söte Ludvig
Hör gärna av dig när du är i krokarna så försöker vi få till en träff.
MissC: Ludwig låter så söt ser så framemot att få se honom.
Jenni har inte börjat på dagis än, blir först i augusti.
För det mesta brukar vår lilla tös vara en riktig liten solstråle, skrattar högt av glädje när hon springer ifrån mamma i stormarknaden (mamma efter med kundvagn) o mamma försöker ropa att hon ska vänta eller stanna men hon springer runt hyllorna o har hur kul som hellst .
Igår o idag har hon varit grinig. Så pass att hon rev pappa o mamma fick inte ens titta på henne. Hoppas det bara är trötthet att hon inte är på väg att bli sjuk igen...
MissCat: Det är ju pappa som tar hand om henne om hon blir sjuk (jag jobbar) men man önskar för det inte att de stackars små ska vara dåliga.
Ja säg till när du har tid o ork någon kväll eller helg... (nu är jag uppbokad de två kommande helgerna).
7879: Tror nog att det bara är trötthet, hade inte brytit ut något under dagen åtminstone. Jo hon hinner lilla busfian . Nu har hon börjat med att hon tar mig i handen o drar iväg med mig, är så gulligt att få hålla henne i handen ens en liten stund
Sunseed: Även de (jag) som fick ut något med pump (handpump) så brukar man inte få ut allt med pumpen. Märkte att när jag pumpade så fanns det alltid kvar i brösten ändå om man handpumpade... Bebis är bäst på att tömma brösten! Men det går att öka lite på mjölkproduktionen om man efter bebis pumpar en stund
Sunseed: Låt honom istället äta från båda brösten o efter varje amning sitt en liten stund o pumpa (du kan varva handpump och mjölka ur för hand), det ska tydligen öka produktionen (även på bröstet där du får mjölk).
Sunseed: Vill man verkligen öka på produktionen så sa min syrra att hon hade kört 15min på varje bröst efter amning under en vecka, då kunde hon helamma under flera månader. Så du kunde också låta han amma på båda brösten först och om han fortfarande var hungrig ge ersättning o sen sätta dig o pumpa i 15 min per bröst i en vecka o se om det ger utdelning. Ger det inget kan du ju ge upp pumpningen men kanske värt att testa?