Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet: Så skönt, håller tummarna hårt att de slutat helt.
    Jenni blir snart två år och jag tror att 2 års trotsen är på ingång .
    Det vi hör mest hemma är JAG VILL INTE med hög röst .
    Vår lilla ängel har utvecklat riktigt temperament o är inte lika snäll o foglig som hon har varit.
    Men hon är lika underbar som förut. Jag stannar fortfarande upp VARJE DAG och är tacksam över att ha fått henne, hur vacker hon är o hur magiskt att få följa med hennes utveckling .
    Dagarna är inte helt lätta, jag börjar väldigt tidigt så mina dagar börjar 04.55 och tar slut 21 när jag går (förhoppningsvis) o lägger mig. Jenni hämtar jag från förskolan direkt efter jobbet o så går hon (förhoppningsvis) o  lägger sig kring 19. Så blir inte mycket tid  kvar till mig själv .
    Men det är bara en gång de är små så jag försöker stanna upp o njuta av henne o den här tiden.
    Helt ofattbart att min lilla bebis snart är 2år, vart tar tiden vägen???? Tycker att det var nyss vi körde igång med första försöket o det är nu över 3 år sen! 

• Kelsson1

7879: Kan tänka mig att det inte blev så mycket slappande med två små . Skönt att komma iväg ändå.
    Så tråkigt att du ska råka ut för sådant. Hoppas du fort återhämtar dig! Stor Kram!

Knytet: Hon är häftig
    Det som låter som små framsteg är ju stora för de små . Som Jenni som lärt sig att hoppa på riktigt där faktiskt båda fötterna lämnar marken  

• Kelsson1

Knytet: Skickar varma kramar o gråter med dig! Gör så ont i mig att läsa, det var inte så det skulle gå!

• Kelsson1

Massadillan: Så roligt att höra från dig även om det är tråkiga omständigheter.
    Tänk vad fort tiden går, redan 14 månader

Knytet: Skönt att du slapp operation, hoppas mjölkproduktionen slutar fort så du slipper bli påmind hela tiden.
    Stor Varm Kram! 

• Kelsson1

Helt otroligt, har det redan gått ett år? Jag hinner inte med! Jenni har hunnit fylla 2 och pratar hål i öronen på oss

• Kelsson1

7879: Jenni sa kring 6 ord redan när hon var 8 månader sen tog hon en paus när hon var lite över året för då gick energin till att börja gå men nu pratas det som aldrig förr

• Kelsson1

MissCat: Börjar han närma sig 15 år o fortfarande inte pratar kan man bli lite orolig men tror som de andra säger inte att det är något att oroa sig för än. Tror att vi har det i familjen att ungarna pratar tidigt, både jag o mina syskon gjorde det och systerdottern har surrat exakt lika mycket som Jenni. Däremot var Jenni 14 månader innan hon började gå. Som sagt alla ungar är olika, det kommer när det är dags

• Kelsson1

Sunseed: Helt rätt, inte jämföra. Även om jag själv syndar ibland men försöker att inte göra det, Jenni är bara bäst i allt
    Lite ont i hjärtat gjorde det när jag såg o hörde om små som gick innan de fyllt ett år o lilla Jenni inte var det minsta intresserad. Lyckades dock hålla i mig o inte stressa upp mig för mycket o så när hon var 14 månader började även hon gå .

• Kelsson1

MissCat: Så roligt att höra från dig
    Jenni är ju stora flickan nu redan 2,5 år o pratar i ett. Hör hon en fras kan du ge dig den på att du får tillbaka samma fras från henne vid passande tillfälle
    Jag ruvar faktiskt just nu på en blastocyst så vi får se om Jenni får syskon eller inte

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011