Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: obegripligt att ha en så lång kursdag som ni hade... Vår är uppdelad på 2 timmar åt gången på 4 tillfällen. Vet inte vad jag vill testa för smärtlindring.... kvaddlarna låter läskiga fast min svägerska sa att de hjälpte henne massor även om det gjorde vansinnigt ont att få dem. Tror jag vågar testa det mesta som erbjuds.  

• Aurora1979

Strössel: Ja antagligen har man ju så ont att man är villig att pröva nästan vad som helst bara för att få bort smärtan lite grann iaf....

Karmosin: Tack! Har själv aldrig varit rädd för getingar eller blivit stucken men det verkar ju onekligen göra ont när man hört det av andra. Så tror jag skippar dem. :P 

• Aurora1979

cattm: Fast sterila kvaddlar kan man spruta in där det gör ont, inte bara i underlivet.... ländryggen eller magen går lika bra det om det är mest där man har ont. 

Natten som var var jobbig, stor kinesgrupp som alla skulle äta kl 6, som tur var så hade man ordnat dit en frukosthjälp till mig, kineser äter helt otroliga mängder (iaf alla kineser vi har på hotellet), så man får alltid förbereda minst 3ggr mer än vad man skulle gjort för en annan grupp! Intressant fenomen det där. :P 

Ja visst låter det helt otroligt att ingen informerat dessa stackars tyska om att det krävs mer än ett giftermål för att det ska bli barn. Vore intressant att veta hur de trodde det gick till egentligen. Är ju helt fantastiskt att man lyckas hitta en fertilitetsklinik för att ta reda på "felet" men inte kunna ta reda på hur man gör barn?!  

• Aurora1979

Najje: Åh jag som skrev ett långt genomtänkt svar och så försvann min uppkoppling och mitt meddelande till dig försvann! Demon  Hinner tyvärr inte skriva om allt just nu så jag skickar en STOR KRAM så länge!! {#emotions_dlg.flower} Måste rusa...

• Aurora1979

Najje: Nu är jag hemma igen, men ser att du ju redan fått många goda råd så jag ger mig inte på att skriva om allt eftersom jag ändå bara hade upprepat de alla andra redan skrivit! ;)

Ego: Vet inte om jag har en förkylning på gång eller så för jag har verkligen varit helt under isen idag, Känns inte som jag sovit  på hela natten fastän jag sov i 8½ timmar, visserligen med 4 kisspauser, men ändå. Känner mig liiite piggare nu ikväll, så får se vad morgondagen har att erbjuda.

• Aurora1979

NN81: Helt fantastiskt ju!!! Grattis till tvillingarna Baby Baby

Najje: Skönt att ni verkar ha fått prata ut ordentligt och att du stannar hemma och vilar!   

Ego: Var hos BM idag.  Har fått två stycken OJ på raken nu när hon mätt magen senaste gångerna... börjar bli nervös över att det blir en stor bebis här med, när folk från en vecka till en annan kommenterar hur stor man blivit. :/ Bebis mår finemang men den har inte vänt sig än. Hoppas den vänder sig för jag har inte alls lust att göra vändningsförsök (som jag har hört ska vara väldigt obehagligt) eller i ett senare skede bestämma mig för ett KS eller inte....   Sen hade hon ingen läkartid att ge mig förrän tidigast 12 oktober, för läkaren inte skulle vara på plats kommande 2 veckorna. Så får gå till min husläkare och försöka få sjukskrivning i stället. Varför skulle något gå smidigt?? Har nu dessutom lite småont neråt ljumskarna till.... och självklart har vi en jobbig vecka på jobbet i och med bokmässan som är i stan. :/ *gnäll gnäll*

• Aurora1979

Najje: Det är bok och biblioteksmässan på Svenska Mässan mellan 22-25 september. Har tydligen inte börjat än då... jaja. :P Japp har oxå bokat in 4:e i kalendern nu. :D

Tredjemaj: OJ:et har kommit när hon fyllt i och fått fram kurvan men sen har hon båda gångerna mätt en gång till för att dubbelkolla och sedan säger hon: "Nä jag tog nog i lite för mycket" och drar av någon cm eller två och att det inte är såpass mycket avvikelse att det skulle betyda någon oro i vilket fall.  Har heller inte gått upp något i vikt sen förra besöket men det drabbar nog bara mig i positiv bemärkelse ;)  Kommentarerna om magen som jag mest tänkte på har kommit från en av tjejerna i vår föräldragrupp. Hon är ju oxå gravid i ungefär samma veckor så hon borde ju veta hur det känns liksom... och det är bara mig hon kommenterat att magen växt på, så man börjar ju undra om min växer så mycket mer än de andras? En av de andra tjejerna ska ju ha om 3 veckor och hon ser ut att vara i samma vecka som mig.... men allas magar är ju helt olika stora! :)

Kelsson: Ska "bara" hitta tiden till att faktiskt ringa husläkaren oxå, telefontiderna är rätt snåla och med tanke på att jag jobbar nätter så sover jag ju dagtid när telefontiden är. :P Jaja det löser sig väl. 

• Aurora1979

dealiy: Som sagt så är det rätt vanligt att symptomen kommer och går. Och det hör till att oroa sig för allt och inget! =)

• Aurora1979

dealiy: tror det var du som frågade?! Gick in i v.33 idag.

Ego: Appropå magstorlekar idag igen då... i natt på jobbet frågade securitaskillen när det var dags.... jag säger ja om en 7-8 veckor ungefär. Hans svar "oj då, såpass lång tid kvar, och det är bara en där inne??". Hmm.... tack för den. Idag var det sista dagen på föräldrautbildningen... fick ingen kommentar om magen idag iaf haha...

Hade en tuff natt på jobbet, hade lite ont här o där redan när jag åkte dit. Sen blev det så klart inte bättre av att jobba. I slutet av passet när jag som vanlligt får springa runt som mest ( i och med att jag blir som frukostvärdinna då innan morgonpersonalen kommer) så kunde jag knappt ta mig fram. Ont i rygg, fötter och magen som nästan krampade. uscha... så jag sjukskrev mig på en gång både i natt och till helgen. Min husläkare har drop-in hela dagarna som tur är så jag tänkte att jag får väl åka dit i morgon och sätta mig...     

haha... ja de nedre regionerna har man inte sett till på ett bra tag nu... har inte orkat ta tag i det hela så det blir ju inte direkt enklare ju mer tid som går. Får skylla mig själv och ta tag i hyveln. Vaxa har jag inte vågat mig på.... klarar inte ens att vaxa benen. :P  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011