Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu har jag oxå hittat hit. =)

Angående prat om barnvagnar vill jag gärna ha en stabil vagn med 2 stora svängbara hjul fram. Älskar Emmaljungas vagnar men har inte hittat någon med svängbara hjul. Var helt emot svängbara hjul tills jag faktiskt jämförde på plats. ;) Har hittat några stycken som jag gillar men de verkar inte vara så populära så man hittar inte så många åsikter.

Kelsson: vad tråkigt att du fick en sån trist inledning hos BM på Östermalm. =/ Jag går på vanliga mvc här i Alingsås och det känns helt okej. Fick hälsosamtalet i v.7 och sedan läkarbesök och BM besök v.10 (nästa vecka alltså). Så tycker du ska ringa runt tills du hittar ett ställe som känns bra på en gång!

• Aurora1979

Strössel: Tack!

Vad konstigt. Jag tycker ju att ALLA har svängbara hjul nu för tiden! Vill absolut inte ha små svängbara och inte bara 1 stort svängbart fram. Slänger in några länkar på några jag träffat på...

http://www.trollungarna.se/product_info.php?cPath=22_62&products_id=1163

http://www.icoo.de/en/2011/icoo-collection-2011/peak-air/video.html

http://www.easywalker.nl/product/id=5/qtro.html

http://pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-barnvagnar/

• Aurora1979

Speck: jo som jag skrev i mina inlägg vill jag inte heller ha SMÅ svängbara utan jag vill ha stora svängbara och låsbara hjul! :D Jag vill oxå kunna gå  i naturen men måste tyvärr erkänna att det är väldigt smidigt med svängbara i affärer och dylikt. Med stora och låsbara hjul fram måste det väl ändå bli som att ha helt låsta stora hjul? Ska bara hitta den rätt vagnen. ;)

• Aurora1979

Vickan och Speck: Trodde heller inte att det fanns stora svängbara och låsbara hjul, inte särskilt vanliga än iaf. Men av dem som haft såna så verkar dem vara nöjda eftersom dem funkat lika bra i stan som i snö/terräng. Tror ni att fjädringen kan vara bättre om det är stora och låsta hjul? Får ge mig ut och testköra lite olika vagnar... synd man inte kan provköra på olika underlag oxå. :P

• Aurora1979

Kelsson och Strössel: Skönt att slippa progesteron nu! Har ju inte tagit ngt extra alls men det ser ju ut att funka ändå.

Jis: Åh jag hade oxå tyckt det var jobbigt att vara på semester med illamående och bila. Tänkte på det i morse när vi åt frukost att om vi lyckats första försöket så hade jag varit i samma grav.vecka som jag är i nu på vår semester i December. Hade aldrig fixat att gå in i matsalen med all lukt och mat.... så i efterhand är jag rätt glad att jag inte var gravid på den semester. ;)

Kelsson: Bra att du fick en lite tidigare tid iaf! =)

Märkligt är det förresten att varken jag eller maken har behövt ta ledigt från jobb pga våra IVF-behandlingar (förutom ÄP)?! Jag jobbar bara nätter och har lyckats få eftermiddagstider hela tiden och maken jobbar skift och har haft tur att inte jobbat dessa tider heller så han har varit med på allt! =)

• Aurora1979

Jis: Jag är mest känslig mot lukter, kaffe är hemskt!! ;)  Jag som normalt sett älskar kaffelukt! :P Gå i mataffärer är en pina. Kan äta det mesta så länge det inte luktar om det. haha... 

Låter som en toppenarbetsgivare det!

• Aurora1979

Jag är  mest trött på att mina bröst redan blivit gigantiska (hade ju 75 F innan grav. så tycker det räcker) men nu trillar dem nästan ur och gör så förbaskat ont. Och så är det den tröga magen... jaja har inte ont i magen iaf. Hade behövt köpa nya byxor men känns larvigt att köpa vanliga byxor som jag snart växer ur och köpa mammakläder redan i v.9 känns oxå konstigt.

Nu ska jag sluta gnälla och åka och grilla hos svägerskan i stället. Och sen fortsätter jobbhelgen.

• Aurora1979

Som sagt, illamåendet kommer och går som det vill. Det som alltid består är de ömma brösten och den tröga magen ;)  Åt katrinplommonkräm för att hjälpa magen på traven och det funkade... tur jag gillar det.

Har som sagt stora bröst redan så det gör verkligen superont att sova utan BH men vill inte sova med en på heller så just nu står jag bara ut. Sport-BH kanske?

Strössel; ska kolla in din blogg en annan dag... måste rusa till jobbet nu.

• Aurora1979

Minns inte vem som frågade men jag går in i v.10 i morgon. Eh ja sen kommer jag inte ihåg vad mer jag skulle kommentera? Skyller på gravidhjärna... ;)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011