Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

dealiy: Har inte brytt mig om kommentarer om magen innan, men det kan störa mig att folk verkar tycka att det är helt okej att kalla gravida för fetto, tjockis etc... 

Ja förstoppning/trög mage är jättevanligt!! hade jag med hela första och andra trimestern... lite bättre nu men har hört att det kan bli värre igen mot slutet?  

• Aurora1979

Ja jag har haft såna möten med... helt okej med nära och kära eller barn att känna på magen men när helt främmande människor helt plötsligt börjar "tafsa" på min mage utan att fråga! Förvånad  Dessutom vet väl alla att gravida är "lite" känsliga! ;)

Usch jag vet precis hur det känns att vara så uppsvälld i magen...  

• Aurora1979

Men, mitt meddelande kom bort.... suck!

Karmosin: har väldiga bekymmer med vilken typ av mössa (och vilken storlek ?!?) som behövs?! Har inte en blekaste aning om vad man ska ha. *vilsen*

Speck: Låter som att det är sjukt jobbigt för dig/er med sömnen, men bra att ni verkar kommit på ett sätt som fungerar hyffsat!

Najje: haha ja jag ska tanka energi så mycket jag kan... vi får ta flera fikapauser i shoppandet kanske ;)

Magar ska som sagt bara kommenteras som fina!! :D Undrar om jag inte ska börja kommentera hur folk ser ut oxå... "nämen oj vad tjock du har blivit sen vi sågs sist, mår du bra??"      

• Aurora1979

tredjemaj: haha låter som att jag är jättebitter! =) Men egentligen njuter jag ju av att folk ser att jag är gravid. Och pratar gärna om mitt mirakel i magen... Men som sagt, åtminstone kvinnor som själv varit gravida borde ju veta bättre än att kommentera gravidmagars storlek.

• Aurora1979

Kelsson: haha... skulle aldrig våga säga så tillbaka ändå, men ibland har man god lust! ;)

Gällande omlottkläder så har jag har väl hört att det ska vara omlottbodies, inte omlottröjor, eller ja ingen typ av tröjor i början eftersom de åker upp i ryggen. Men har inte hittat så många omlottbodies....

Kläder; har fått lite kläder men inte särskilt mycket. Vågar inte tro på att vi får en liten bebis så har kanske 2 ombyten i stl 50 och så en del i 56, sen har jag ungefär lika mycket i stl 62. Köpt det mesta på rean i somras faktiskt. Köpte en sån tjockare åkpåse i stl 62 så att den ska räcka hela vintern.Vet inte om det blir bra eller inte. :/

• Aurora1979

Ego: Kom till husläkaren på drop-in tid idag och bad om att få bli sjukskriven. Hon såg på mig som jag inte vore klok och undrade varför HON skulle göra det? Det ska ju läkaren på MVC göra. Ja, men se nu har dem inga tider förrän i mitten av oktober och jag måste få hjälp NU. Hon verkade så himla tveksam till att FK skulle godkänna det... men är iaf sjukskriven på 50% fram till 16 oktober. Vad tusan gör jag om det inte godkänns av FK?! Ska jag stå utan pengar då eller? Hon sa att jag skulle hänvisa till henne om det blev problem och att det brukade lösa sig till slut, men ändå! *nervös* Kunde inte låta bli att fnissa lite åt att hon skrivit "foglössning" (spansk läkare) i intyget.

• Aurora1979

Jis: japp, undrar lite vad det är för något... ;) Och så har jag även svulla fötter. Fast det skrev hon iaf rätt på ett annat ställe i intyget.

• Aurora1979

"Bara" 50% sjukskrivning, men helt klart bättre än inget... bara nu FK är snälla och godkänner det! De har ju inte gillat mina ansökningar hittills liksom och med läkarens ngt bristfälliga intyg så blir jag osäker. 

Är det förresten någon som vet vad som händer med semester, komptid och "röda dagar" jag har kvar att plocka ut? Semester och komp antar jag betalas ut i pengar så småningom? Men lediga dagar jag fått när jag jobbat på röda dagar, vad händer med dem?  

Speck: ÅH han är ju bara SÅ FIN!! Förstår att du smälter när han ler! *mys*

Dealiy: I måndags låg vår bebis hjärtljud på 137. Alla utom en har gissat på tjej för oss... ska bli spännande att se vad det blir. =)

Jis: Usch, obehaglig anledning till försening! :/ Stackars lokförare... Men hoppas att du får en trevlig vistelse med jobb och ledighet i Köpenhamn!      

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011