Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jag lär nog inte få veta hur det gått. Jag jobbar inte förrän söndag igen och då har dem checkat ut.
Jag lär nog inte få veta hur det gått. Jag jobbar inte förrän söndag igen och då har dem checkat ut.
Miss Cat: det var ingen som tappade honom så utan "bara" att ingen fattade att hon var så nära att föda så han liksom ramlade ut?
Låter jättejobbigt att flytta med en liten! Jag flyttade när jag var mitt i graviditeten och det tyckte jag var jobbigt... å andra sidan rätt bra för jag slapp ju bära tungt! ;)
Skönt att ni kommit in i ett sovmönster som ni trivs bra med. Kommer inte alls ihåg hur A sov när han var liten haha...
Kelsson: Du är så bossig!! ;) ;) ;)
Knytet: Du får ha en lekdate med mig och Najje! =)
Sunseed: Det kommer gå fint ska du se! Wee snart är du mamma! ;)
7879: Alexanders avföring ändrar oxå färg. Ibland är den grå... vet inte riktigt vad det beror på.
Sunseed: Åh men vilka underbara nyheter att logga in till! Stort stort grattis till den lille prinsen! Och SÅ liten är han ju inte. =) Min Alexander vägde iofs dubbelt så mycket haha men han var ju FÖR stor. ;) Hoppas ni alla mår bra!
Sunseed: Men vad tråkigt att du träffat på personal som var såpass otrevliga!! :(( Hoppas att det går bättre nu när ni är hemma. Jag hade oxå lite känslan utav att vara "bevakad" när vi låg på neo. :/
Sunseed: Och jag vill så klart se underverket med! :D
Sunseed: ja men jösses vilken söt liten kille ni har fått!! :D
Sunseed: Sån fick jag med ha. Inte ultimat kanske men absolut bättre än inte kunna amma alls om det är det man vill! =)
Sunseed: Ja det är väl därför man får höra att man inte ska använda den... och tyvärr lärde sig inte A få ett bra tag (eller så var det mina slappa hängbröst som ställde till det (50kg viktnedgång har en tendens att förstöra brösten hehe)). Så vi fick ge upp amningen helt när han var 8 veckor... :/
Sunseed: Ja jag kunde bli väldigt frustrerad på silikonnappen på nätterna, och ibland den bara inte. Ett jobbigt extra moment men som sagt, bättre än inte amma alls. Härligt att det går bättre nu. Verkar han nöjd och går upp i vikt så kommer det nog tillräckligt. =)
Sunseed: Men stackars liten. :( Vet hur det känns att vara inlagd även om det inte är något jättejätteallvarligt. USCH!
Sunseed: Nej men fy då! :(( Men det kommer gå bra så klart!
Sunseed: åh lilla killen då! =(
Sunseed: Härligt att höra om lillens framsteg. Vilken lättnad det måste vara för er!
Sunseed: Samma erfarenhet här att man glukos vid stick på sjukhuset men inte hos BVC. Nu har det iofs för våran del varit "enkla" stick hos BVC medans det varit trixigare stick i form av blodprov osv på sjukhuset för vår del i alla fall.
För oss var det nog värre på sjukhuset. :/ Speciellt andra gången han låg inne och var 10 månader och han fick panik när vi var totalt 5(!!) personer som fick hålla fast honom för att lyckas sätta en nål så att han kunde få sitt dropp. Både jag och maken grät under tiden vi höll fast honom..., *ryser bara jag tänker på det*
Sunseed: Han var konstigt nog piggare än han borde varit med tanke på hur uttorkad han var. Läkaren var väldigt förvånad över provresultaten eftersom hon undersökte honom när han var glad och pigg. ;) Skönt att det gick bra ändå så ni slapp må ännu sämre genom att behöva se/och höra paniken. Tror hans upplevelse hänger kvar för han blir lika tokrädd när vi tog blodprov härom veckan. :/