Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson - nä de flesta brudar är väl fördärvade nu förtiden haha.

Åh fick precis mess från min kollega som jag delar kontor med på jobbet och hon fick sin lilla pojke tre v för tidigt igår :). Men de mådde båda bra. Hon har inte haft en känning att det varit på g alls och en lätt graviditet, inga sammandragningar inget och så poff ville han ut :).

• Vickan I

Tack alla för att ni delar med er om hur ni gifte er . Känns lite overkligt att vi ska göra det, vi har ju ändå levt tillsammans i lite mer än nio år redan haha.

Viksan - Vad jobbigt med läkare som inte riktigt förstår eller lyssnar. Min läkare är jättebra så har tur, det är verkligen lite lotteri det där, vilket är orättvist. Söka jobb i sommaren samt som gravid är ju inte så lätt. Tycker absolut du ska vända dig till ngn annan, det skadar ju inte och förhoppningsvis får du träffa ngn mer förstående. FK ringde mig idag och pepprade om frågor om hur jag mår och vad jag kan och inte kan osv, får se hur det blir. Jobbigt att man ska behöva stressa och oroa sig för sådant här också ovanpå allt annat.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Ja läkaren har ju skrivit varför jag måste vila mkt och att operation kommer krävas efter förlossningen på läkarintyget och jag förklarade också för han som ringde (inte min handläggare tydligen då hon var på semester) att jag endast kan göra allt, gå, stå eller sitta korta stunder innan jag måste ligga ner så bråcket åker tillbaka. Svårt jobba då. Men de har ju en förmåga att se saken annorlunda på fk...

Strössel - Poängsystem låter helt sjukt, men förvånar inte heller. Mysigt att fixa i rummet. Har också tvättat och vikt bebiskläder och stoppat i garderoben idag. Jag gjorde som så att jag i början använde parfymfritt allergimärkt tvättmedel och inget sköljmedel till bebisen kläder. Jag tvättade bara sådant som var direkt mot bebis hud som kläder, lakan, filtar osv om det inte var saker som luktade starkt/konstigt eller liknande. Men inte åkpåsen eller bäddmadrassen. Alla gör ju olika, men jag tyckte det räckte. När bebisen blev lite större sedan så började jag använda vanligt tvättmedel ändå då jag ville ha tvättmedel som luktade gott till mina kläder och inte orkade tvätta sep...Men det gick bra. 

• Vickan I

Jis - Tack och vad mysigt ert bröllop lät . Som ni alla säger så ska vi köra på hur VI vill ha det! Ja njuuut av semestern.

• Vickan I
    Strössel - ja men eller hur! Särskilt när jag fick mms från kollegan med hennes nyfödda så blev suget än större. Såååååå långt kvar ju!
  • Vickan I
    Strössel - BF 25 okt enligt FC och 26 okt enligt spec.mvc? Får se vad vanliga bm säger imorgon. Ska dit på första besök imorgon em. Bytte mödrarvård till närmare hemma (hade ju valt en nära jobbet innan, men drygt åka nu när jag inte jobbar) så blir en ny bm jag ska träffa.

Speck - Jo kanske är så. Minns liksom inte hur jag mådde då under förra graviditeten...Vet bara att jag är så himla trött nu. Men är väl smärtan och min lilla korv till energiknippe som suger musten ur mig denna gång . Skönt med en bra handläggare, killen jag pratade med sade ju att det inte direkt var aktuellt med en åtgärds/rehabplan för mig heller så tja vi får se. Mysigt ert bröllop lät också , så där lagom. Just nu lutar det åt stadshuset med närmsta familjen och sedan ut och äta innan mormor får ta korven hem och vi smiter till hotellet och sedan fest med vänner lite senare när alla bebisar i vänkretsen är ute .
  • Vickan I

Välkommen och stort grattis till  lyckat vul cattm .

Så idag har jag varit hos min nya bm, mkt trevlig. Hade gått upp 10 kilo haha och väger nu 64, men hon verkade tycka det var bra! Men jag insåg att oron över cellgiftet ligger kvar för när hon läste om det i min journal och frågade hur det var med oron nu så började jag böla. Blev själv förvånad. Vet ej mått, men magen låt precis mellan mitten och understrecket på kurvan och var helt ok. Värdena bra och hjärtljudet med. vet ej antal slag, glömde fråga och hon sade inget.

• Vickan I

Kelsson - Valde vanlig mvc. Här i Sumpan finns det endast det och ville ha ngt nära som är lätt att ta sig till och från. Men det verkar jättebra. Dock verkar det vara få koller där då vi inte ska ses igen förrän om fyra veckor och sedan var tredje vecka resten av grav då jag är omföderska. Lät lite tycker jag, men springer ju på spec.mvc så klarar mig ändå. Jo men visst är det så att vi oroar oss, det hör ju till mer eller mindre hos oss alla.

• Vickan I

Aurora, Speck och Kelsson - Ja och graviditeten i sig med hormoner gör väl inte att man gråter mindre lätt heller.

Kelsson - jag gillade inte min bm ngt vidare efter första och andra gången förra graviditeten. men var för mesig för att byta/våga säga ngt först och när jag fortsatte gå så insåg jag att hon var toppen och saknar henne nu (gått i pension). Så förhoppningsvis är din bra vid nästa möte också och annars byter du som sagt.

Jag är så långt ifrån samlare man kan komma. Kastar lite för mkt faktiskt och har flera ggr letat efter saker/kläder som jag vill ha/behöver och inser att jag kastat ut dem/gett bort dem lite för snabbt. Vi har ett väldigt minimalistiskt hem med andra ord....eller ja fyllt med 511 bilar i olika strl och färger nu iofs haha.     

• Vickan I

Grattis Kelsson vad roligt :). Och jag kommer gärna och röjer lite. Tycker faktiskt det är ganska kul att städa.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011