Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
God jul alla fina tjejer. Ni har betytt så oerhört mycket för mig under det här året så ni kan inte ana! Tack för allt!
God jul alla fina tjejer. Ni har betytt så oerhört mycket för mig under det här året så ni kan inte ana! Tack för allt!
Åh vad mysigt det låter att få fira jul med bebisar. Längtar sååå till nästa år!
Min pappa är världens mest okänsliga människa, kan aldrig visa eller prata om känslor, väldigt negativ till allt osv (han grät en skvätt i telefonen när vi berättade om bebisarna, men erkände det inte!).
Men idag ringde han och sa att han älskar mig och att han är så glad att han ska bli morfar. Han pratade om första gången han höll mig och sa att han kommer känna samma när han håller sina barnbarn första gången och så sa han att jag är hans allt och sa att "nu börjar jag gråta". Det var den finaste julklappen jag kunde få!
Jis: Ja, det är kanske nått särskilt med pappa-dotter, man är nog alltid deras lilla flicka och i sådana här situationer blir det nog ganska känslosamt...
Deaily: Skönt att du mår bättre. Tror inte du ska oroa dig över hostmedicinen, hade det funnits minsta lilla riska hade läkaren sagt att du skulle sluta när du har sagt att du är orolig. Se till att bli frisk och njut av din bebis. Visst är det häftigt att känna hur det rör sig därinne. Blir alldeles lycklig varje gång!
Eileen: Grattis till lilla Hector! Hoppas att ni alla mår bra även om det blev en dramatisk förlossning! Kramar!
Jordgubbe: Jag har känt rejäla sparkar sedan v 21 ungefär (är i v 23 nu), men har känt rörelser sedan v 17 ungefär. Å andra sidan är det två som håller på därinne...
Jis: Han är gudomligt söt, din son!
Strössel: Sicken liten goding du har, förstår att man inte kan bli arg på honom
Kelsson: vad skönt att lillan går upp i vikt. Skönt att sluta med medicinerna. Kramis!
Kelsson: Med mig är det bra, har fortfarande ont av foglossningen, men det är så skönt att vara sjukskriven så jag kan vila när jag behöver. Med twinsen är det bra, de sparkar och buffar så ibland hoppar jag till av de plötsliga kickarna, heeeelt underbart! Är i v 23 nu, vilket känns lite overkligt!
cattm: vad smart med blomspruta. Vi har ingen plats på toaletten (vi kan knappt vända oss därinne...) så vi får byta på ett underlägg på golvet eller i sovrummet på byrån. Ska definitivt köpa en blöj-blomspruta! =)
Önskar er alla ett gott nytt år!
dealiy: Jag fattar INGENTING av försäkringskassa, papper, havandeskapspenning, föräldrapenning, mammadagar..... jag blir så förvirrad. Kan man be om ett möte på försäkringskassan tror du och få hjälp av en handledare eller nått? Jag kommer väl att bli sjukskriven till strax innan förlossning antar jag, hoppas jag, men sen då? Hur många mammadagar ska du ta ut i veckan?