Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxi skrev 2013-02-05 20:53:49 följande:
    Tack, Luella för förklaringen.

Irriterande att det inte finns sådana flaskor till ersättning också. Men, förstår att det inte är intressant för industrin att ta fram sådana. Ju fortare folk går över till ersättning desto mer tjänar de.

Sunseed, det är alltid bra att vara förberedd. Har du beställt/hämtat gratispaket till gravida? I vissa av dem får man med flaskor (eller så var det i de danska).
    Jag fick ett gratispaket från Pampers via Babyproffsen men det var verkligen uselt. Fyra små plastskedar, ingen leksak, ett paket trosskydd och ett par blöta pappersservetter och MASSOR med reklam och jag blir bombarderad med telefonsäljare efteråt. Jag hade nog lite större förväntningar på paketet eftersom reklamen målade upp lite mer gåvo-/prova-på-saker.

Finns det fler boxar att prova saker från? Jag såg att Libero har på vissa BB. 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2013-02-06 06:08:52 följande:
    Jag har erfarenhet av både sked, kopp och flaskmatning. Har man en livlig bebis så tar man en handduk och virar runt så händerna är fast, som en haklapp. Det går bra att ge kopp de första veckorna när man inte ger så mycket ersättning men sedan blir det bökigt och då är det bättre mdd flaska.

Jag skulle ändå göra så som Luella att köpa fler nappar till flaskan för med kopp så får de i sig mycket luft och då större risk för magknip.

Sunseed: Jag tror allt kommer lösa sig när det är dags
    Japp. Det ordnar sig. Lite småsaker måste jag ha hemma för att hålla mig lugn. Först tänkte jag ha is i magen och bara ta för givet att det ska gå bra att amma, men jag inser att det bara kommer att ge mig stress om vi måste planera att handla amningshjälpmedel om man redan är stressad över att det fungerar sämre än man hoppats. Däremot så köper vi inte hem allt ännu. Bara nästan... haha
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-06 08:00:16 följande:
    Sunseed: Skadar aldrig att vara lite förberedd
  • Sunseed

7879: Fy tusan vad jobbigt med en massa infektioner i kroppen. Hoppas att du frisknar till snart. 

Och jotack. Magen växer som bara den. Nu är det vecka 25+3 och jag är bra klumpig. Men det är mest härligt trots en himla massa krämpor.
    Slänger in en bild på magen från helgens förlossningsbesök.

Nej, det är inte åttonde månaden. Jag hade däremot ganska mycket gaser. Skäms

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-06 22:13:55 följande:
    Sunseed: Synd att du inte bor här i krokarna för bästa gratispaketet kom från Bigbaby i Häggvik
     Finns en tråd med gratis startpaket:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56698850.html 
    Så fin mage du har! 
    Åh. Det lät ju fint. Jag ska kika runt lite och se, för jag visste inte att det fanns boxar på många ställen. Jag kanske har missat något i den här lilla hålan. Kyss
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-02-06 21:39:36 följande:
    Sunseed, liberos paket i DK var bra. Fick typ 14 blöjor. Apoteket har också ett ok paket.

Har glömt att skriva att vi har en Kronan vagn, som vi är jättenöjda med. De har tänkt på allt, så det är inte för intet som den har varit bäst i test ett par år på raken. Ni kommer säkert också bli nöjda.

Fin magbild! Du får räkna med att den kommer att bli mycket större. Det var iaf min mot slutet.
    Tack för tipset om ytterligare ställen att leta boxar på! Det är ju kul att få prova lite saker, och så blir det mer verkligt också.

Kul att ni är nöjda med Kronan-vagnen. Vi fick vår jättebilligt men provade den såklart. Det viktigaste för mig var att den går att dra både på asfalt och grus då jag är en liten skogsmulle, och så att jag kan manövrera den med min lite onda rygg som bråkar ibland.

Och ja. Jag är livrädd för hur tjock magen kommer att bli framöver. Jag tycker att jag är ganska stor redan även om dom säger att jag är på normalkurvan. Jag är bara 1.58 lång så redan nu är jag väldigt otymplig. Men det är värt det. Däremot kan jag tänka mig att man bara vill ha ut Lillplupp när det är några veckor kvar.  
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-02-07 08:31:47 följande:
    Sunseed: jättefin magbild! Roligt att du la in en bild. Ja det är lite jobbigt att vara sjuk och hemma med två småbarn, speciellt nu när den större börjar bli piggare. Gloxy: just det glömde skriva att jag också dricker det där amningsteet och så försöker jag hålla brösten varma.
    Du är en kämpare. Själv är jag bortskämd med att kunna vila när jag är sjuk, så det blir ju såklart en stor omställning med barn framöver. Att också ha två förstår jag måste vara kämpigt om man inte är på benen. Jag ser ju på mina släktingar hur trötta och slut dom är emellanåt. Som tur är försöker släktingarna ställa upp så gott det går.

Sköt om dig och hoppas att du frisknar till snart. 
  • Sunseed

Vi får se vilken sort jag blir. Den som vill ha Lillplupp kvar till slutet eller den som ligger och pustar två veckor före och ropar "kom uuut".

Gloxi: Jag blir glad att höra att Kronan är så smidig att använda. Det är ju en sak att provköra och en sak att använda mer frekvent.

Jag ska ju också bli igångsatt senast 19 maj om inget har hänt, så jag hoppas att han knackar på några dagar tidigare. För jag vill inte bli igångsatt. Mest för att det inte känns som att jag vet vad det går ut på mer än att jag har läst att det är jobbigare. Men jag kan ju ha läst ena sidan bara.

Berätta gärna om igångsättning ni som har erfarenhet! 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-07 20:19:02 följande:
    Sunseed: Jag blev igångsatt (hade fått två hinnsvepningar innan så kroppen var väl lite redo) och tre timmar senare var Jenni ute
    Oj, det var snabbt! Skrattande
  • Sunseed
    MissCat skrev 2013-02-08 00:26:13 följande:
    Och med mig tog det 24 timmar med min äldsta när jag blev igångsatt. Tror det är olika.

Vilken fin mage du har nu sunseed
    Tack. :)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011