Luella skrev 2011-06-09 20:53:27 följande:
tredjemaj, vi går på ultragyn både den här graviditeten och gick förra. Hittills har vi varit där totalt 5 gånger med båda graviditeterna. Jag kan absolut rekommendera dom, samtliga barnmorskor som vi träffat är både rutinerade och proffesionella. Det enda som är negativt (för mig) är att dom inte tittar själva först som dom gjorde på min ivf-klinik utan bebisen kommer upp på skärmen direkt. Men det beror bara på att jag är så otroligt nojjig att något ska vara fel. Alla gånger utom idag har jag blundat tills dom säger att hjärtat slår men idag vågade jag titta hela tiden.
Angående kön så spelar det absolut ingen roll för oss, hade det varit en lillasyster så hade vi blivit precis lika glada. Jag har bara systrar och tycker att det är supermysigt med gemenskapen som vi har. Vi vill veta kön innan för att det mer ska kännas som att det är en liten person där inne och för att det blir lättare för vår dotter att greppa om man pratar om en han eller hon istället för en det. Sen tycker jag att det är så mycket med förlossningen ändå att jag hellre får överaskningsmomentet vid ett speciellt tillfälle för att bearbeta istället för när man är smällfull av nyblivna mammahormoner. Men vi tänkte från början att vi inte skulle ta reda på det bara för att vi gjorde det förra gången och ville ha olika upplevelser. Dessutom är vi trångbodda och nu när det är en kille kan jag börja sälja ganska mycket tjejkläder också.
Tack snälla! Jag har anmält oss till mama mia men ultragyn vore ju mycket smidigare så toppen att få lite info av dig!
Jag menade inte att ni tyckte det spelade någon roll eller som någon kritik. Jag tycker ju inte heller att det är viktigt och vill ändå kolla men min man vill verkligen inte så han får bestämma. Kan tänka mig att det är bra att veta när det blir ett syskon som du säger.