Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

tack kelsson och strössel. Ska sluta (vilken auktoritet ni har - ni kommer få väldigt lydiga barn Skrattande). Anledning att jag testade är att det verkar ligga kvar gammalt blod som kommer ut i pyttesmå klumpar med crinoneapplikatorn. Vet ju inte hur gammalt blodet är, bara att jag hade en blödning 1 vecka efter insättningen samt en till 1 vecka därefter. Börjar inbilla mig att det kommit mer blödningar och att mitt illamående beror på Crinone (även om jag inte varit så här illamående när jag tagit det tidigare).

• vinterbebis12
    Kelsson1 skrev 2011-06-01 11:47:44 följande:
    tredjemaj: SLUTA TESTA!!!! Det gör dig bara mer nojjig! Har läst i andra trådar där tjejer fortsatt att testa att strecken kan bli svagare igen o det är säkraste sättet att hetsa upp sig på! Så ännu en gång SLUTA TESTA! Det kommer att gå bra nu!
    Jo jag går till BM Östermalm men vet inte om jag är helt nöjd. Hon tog inte ens upp fosterdiagnostik trots att jag blir 37 i höst. När jag sedan gjorde det själv så kändes det som hon försökte avråda mig från att göra KUB. Funderar på att byta till Prima Liv som finns på Danderydssjukhus. Delvis för att jag hört mycket bra om de och dels för att jag vill föda på Danderrydssjukhus och går man på Prima Liv är man garanterad plats...
    Va bra med Danderyd förresten! Det var väl samma med BM Östermalm tidigare?
  • vinterbebis12
    carlan skrev 2011-06-02 11:03:51 följande:
    Hej tjejer! Jag mår så dåligt så jag har inte orkat kommenterat era inlägg. För mig blir det bara sämre med kräkningarna men jag känner mig mera pigg konstigt nog. Eller rättare sagt jag har svårt att sova nu.

Vi pratade om att färga hår för ett tag sedan. Jag orkade inte med min utväxt så min syster fick komma över och blondera den åt mig. Jag satt med ansiktsmask. Vet inte om det hjälper men det kändes bättre.

Kramar till er alla
    Jag läste i en mammatidning att det är en myt att det är farligt att färga håret. Bakgrunden är att hormonerna kan göra att resultatet inte blir lika hållbart, men det är inte farligt för pyret.
  • vinterbebis12
    Jis skrev 2011-06-02 20:50:19 följande:
    Tredje maj, läste samma sak idag! Skönt eftersom jag färgade håret för 2 veckor sedan!
    härligt! Var det amelia gravid eller? Jag har redan läst den och mamas gravidbibel. Har varit så sugen på de här tidningarna och nu får jag äntligen köpa dem Skrattande 
  • vinterbebis12

tjejer, förstår att ni vill ha en bebismage men oavsett så är det viktiga är att det finns en bebis därinne, och det finns det {#emotions_dlg.flower}

• vinterbebis12

kasa, så tråkigt att lösa ditt inlägg. Lider verkligen med dig.  Vet vänner som fått förhöjd risk men fostervattenprov visade frisk bebis, Jag hoppas, hoppas att det kommer att gå lika bra för er - chansen är ju väldigt stor. Styrkekramar

• vinterbebis12
    Jis skrev 2011-06-09 06:43:51 följande:
    Ja visst hade det varit roligt med en Sthlm fika. Vilka bor i Sthlm?
    jag bor i stockholm. Kommer gärna med på en fika framöver.
  • vinterbebis12

kasa, va skönt att höra att du får komma in snabbt. När får du svar? Tänker på dig Hjärta

Ni som går på ultraygn, är ni nöjda? Jag har hört både bra och dåligt (ett svar i en tråd där jag bad om tips på BM i innerstan och frågade specifikt om ultragyn och mamamia) om dem och valde därför mama mia men ultragyn ligger närmare där jag bor så hade gärna gått där istället.

• vinterbebis12
    Luella skrev 2011-06-09 17:31:11 följande:
    Kasa, hur har det gått?

RUL gick bra idag, tiden för BF dom fick fram stämde exakt med det datum kliniken satt så det var ju roligt.

Det är en liten kille där inne så nu ska jag bli pojkmamma om allt går bra. Jag som är expert på tjejer och tjejkläder. Och jag har bara systrar så det ska bli jättespännande att få följa en son genom hans uppväxt.
    Grattis till RUL! Spännande med en kille! Vi ska inte kolla. Min man vägrar men jag kommer nog vara väldigt nyfiken även om jag inte tycker det spelar någon roll. En positiv bieffekt av ivf-svängen är att jag tror jag slipper bli en av dem som sörjer om de inte får en av varje.

En fråga till dig Karmosin: Går du på ultragyn? Är de bra? Kan du rekommendera dem?
  • vinterbebis12
    Luella skrev 2011-06-09 20:53:27 följande:
    tredjemaj, vi går på ultragyn både den här graviditeten och gick förra. Hittills har vi varit där totalt 5 gånger med båda graviditeterna. Jag kan absolut rekommendera dom, samtliga barnmorskor som vi träffat är både rutinerade och proffesionella. Det enda som är negativt (för mig) är att dom inte tittar själva först som dom gjorde på min ivf-klinik utan bebisen kommer upp på skärmen direkt. Men det beror bara på att jag är så otroligt nojjig att något ska vara fel. Alla gånger utom idag har jag blundat tills dom säger att hjärtat slår men idag vågade jag titta hela tiden.

Angående kön så spelar det absolut ingen roll för oss, hade det varit en lillasyster så hade vi blivit precis lika glada. Jag har bara systrar och tycker att det är supermysigt med gemenskapen som vi har. Vi vill veta kön innan för att det mer ska kännas som att det är en liten person där inne och för att det blir lättare för vår dotter att greppa om man pratar om en han eller hon istället för en det. Sen tycker jag att det är så mycket med förlossningen ändå att jag hellre får överaskningsmomentet vid ett speciellt tillfälle för att bearbeta istället för när man är smällfull av nyblivna mammahormoner. Men vi tänkte från början att vi inte skulle ta reda på det bara för att vi gjorde det förra gången och ville ha olika upplevelser. Dessutom är vi trångbodda och nu när det är en kille kan jag börja sälja ganska mycket tjejkläder också.
    Tack snälla! Jag har anmält oss till mama mia men ultragyn vore ju mycket smidigare så toppen att få lite info av dig! {#emotions_dlg.flower}

Jag menade inte att ni tyckte det spelade någon roll eller som någon kritik. Jag tycker ju inte heller att det är viktigt och vill ändå kolla men min man vill verkligen inte så han får bestämma. Kan tänka mig att det är bra att veta när det blir ett syskon som du säger.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011