Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Skönt att höra Vickan! Hade vi köpt vagn i Sverige och lite senare i graviditeten hade jag nog lagt ner mer tid på valet men nu tog vi en som verkade bra till ett bra pris. Resonerar att vi alltid kan sälja den i sverige för samma pris om vi ångrar oss. Såg att begagnade från 2009 går för 7000 ca. Vad ska ni ha för vagn nu? Viksan jag har också fått ischiasbesvär. Ringde min bm som sa att det inte är helt ovanligt. Ska gå t kiropraktor när vi är hemma igen. Hoppas du får hjälp, mitt blev lite bättre av massage faktiskt. Ha det bra alla!

• vinterbebis12

Ni verkar må bra i tråden! Har illamåendet släppt för dig Carlan? Jag tycker mitt börjat lägga sig men blir lite värre här borta i värmen. Hur har det varit för er andra? Har det mattats av eller försvunnit snabbt? Vet att jag kommer bli orolig om det bara förvinner så vore bra att få lite erfarenheter. Jag hör att det är shoppinghysteri i tråden! Kul! Ni är en guldgruva för en som jag sm kommer lite efter er. Jag har ju laddat med barnvagn iaf och idag ska jag köpa en skötväska.

• vinterbebis12

Tack för svar om illamående! Kelsson jobbigt att det är lördagar just. Kanske för att man är trött efter arbetsveckan? (fast det har ju varit semester...) viksan hoppas d blir som för dig med sonen för jag är i v14 nu :) såg du att min bm tipsade om kiropraktor för ischiasbesvär? Har du mycket ont? Vickan underbart med bröllop! Jag skulle bo på hotell. Har hört att diplomat har fina rum om du vill ha tips. Klänning är svårt men kika på blocket och bröllopstorget. Finns säkert någon fin begagnad. Om ni skulle ångra er och vilja köra i kyrkan kan man få äktenskapet välsignat har jag hört. Eller så kör ni amerikanskt och förnyar era löften med ceremoni utomhus som på alla filmer ;) Tack för recept lulis åt faktiskt linssoppa igår och det var jättegott så ska prova din gryta.

• vinterbebis12

Cattm, jag har testat m Parma och det smakade som vanligt. Min bm sa dock att det säkraste var att hetta upp. Jag har absolut inte varit sugen på sånt nu men upphettad ost har jag börjat äta nu när illamåendet inte är lika illa.

• vinterbebis12

Kelsson grattis t halvtid! Om du lyckas övertyga din man om ett andra bröllop ska jag också försöka. Hade gärna gjort om det varje år. Har hört att Heidi Klum gör det men jag tror inte de behöver spara direkt ;) Fina ringar och bröllopsbilder strössel och speck! Ser så mysigt ut! Jis parmesan är helt lugnt om den är pastoriserad. Njut av gardasjön! 25 låter lite bättre än dryga 30 som vi har här. Jag älskar vanligtvis att sola men ligger nu under parasollet. Mår illa om jag blir för varm så längtar lite hem till svala Sverige...

• vinterbebis12

Grattis till en liten tjej Carlan! Hoppas du får må bättre snart!

Lillstintis - min mage är också på gång nu (v15), hade trott att det skulle dröja eftersom jag inbillat mig att jag har starka magmuskler som håller emot men det hade jag visst inte :)

Aurora - hur gick det att flyga?

Anakaja - va mysigt med massa bebissaker! Jag har köpt några bodies, filtar, en skötväska och en vagn nu + mammakläder

Vickan - hur mår du nu? Gör bråcket lika ont?

Jis, Karmosin och Kelsson - va mysigt att känna buffar!

Strössel - va spännande att det snart är dags! Vill också

Speck - är det boar du håller på med? Har läst om det? Tydligen vanligt innan förlossningen :)

Ang syskon - vi kommer aldrig mer att skydda oss för vi har aldrig lyckats bli gravida på egen hand. Om vi inte blivit gravida inom ca ett år efter bebisen ska vi testa med våra två frysta embryon. Om det inte funkar gör vi kanske ett eller ett par färskförsök. Vi står även i kö för adoption och skulle båda gärna adoptera så det kanske blir adoption direkt istället för färskförsök. Så här resonerar vi nu, svårt att säga hur vi kommer känna när vi fått barn.

Ha en bra kväll!

• vinterbebis12

Kelsson - det blev en bugaboo cameleon. Funderar på att komplettera med en joggingvagn när barnet är lite större, den kan man säkert använda även i skog och mark. Har ni köpt ännu?

• vinterbebis12
    anderska skrev 2011-07-25 19:02:23 följande:
    I eftermiddags fick jag akut ont i magen. typ som magknip (vet inte om det var det). Började må riktigt illa så fick åka hem och lägga mig. Blev en tur på toa också, vet inte om jag kan ha varit lite förstoppad. Trodde det var kört för lilla magen men efter två timmars sömn känns allt som vanligt. Någon som upplevt liknande??
    Ja, min mage är helt upp och ner så har haft något liknande. Kändes nästan som magkatarr för en vecka sedan. Hoppas du blir bättre! Katrinplommon är bra mot förstoppning.
  • vinterbebis12

Kasa: Så tråkigt att höra! Strumpor verkar vara ett universellt problem för just män - min man lämnar sina lite här och var och jag plockar oftast upp dem men som någon sa är just det en småsak som jag har överseende med när resten funkar. Dock kan en sådan "småsak" få en att bli arg om det ligger andra saker och gror så jag förstår dig. Jag tror absolut på professionell hjälp. Vi har haft det i samband med barnlösheten och det har verkligen hjälpt på fler plan. Vi ska faktiskt fortsätta gå även i höst och om jag får bestämma även när bebisen kommer för vi tycker den har utvecklat oss som par och som individer. Vi är mycket bättre på att resonera och förstå varandra nu. Ni har klarat er igenom ivf och statistiken säger att man då har högre chans att fortsätta tillsammans. Jag håller tummarna för att ni ska komma framåt! Kram

Jis: Någon skrev om asos så jag gick in på din blogg, fina kläder du har beställt! Jag funderar på att köpa har köpt en hel del i USA, fem klänningar (varav två inte var mamma men funkar nu i början), en kjol, två linnen samt ett par jeans. Alla på rea av olika märken bla destination maternity och pea in a pod. De har riktigt bra utbud där borta men jag ville inte köpa för mycket då mina kompisar knappt använt mammakläder utan klarat sig på a-linjeskurna klänningar etc och haft väldigt få uppsättningar (fem-sex plagg som de använt sista månaderna). Ni som kommit lite längre - hur mycket kläder behöver man?

Något jag letar är en underklänning då klänningarna jag köpte känns lite tunna samt ett bellaband http://www.ingridandisabel.com/category/ingrid-isabel-catalog/bellaband. Någon som vet var man kan köpa det?   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011