Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje - jag tror också att jag kommer nojja över andningen. Vi har inte köpt något larm men blir jag orolig kommer min man få knata ut och köpa ett.

Ni som har bröstpump- vilket märke rekommenderar ni?

• vinterbebis12
    Jis skrev 2012-01-16 04:18:32 följande:
    tredje maj, du kam låna bröstpump från BB, det gjorde jag, kostade 170 kr + 17 kr om dagen. kan ju vara bra att se om det är nått för dig.
    amg sovpåsen, ser den inte väldigt varm ut? 
    Va bra med bröstpumpen, det låter som en plan.

Sovpåsen finns i olika tjocklekar tror jag, men håller med om att den ser varm ut.
  • vinterbebis12

jis- kollade precis på din blogg. Riktigt fina bilder. Får skicka min man på fotokurs (eller kanske mig själv).

• vinterbebis12
    Inanna Li skrev 2012-01-16 09:22:59 följande:
    Tack Glad! Nu har jag äntligen kommit till början av vecka 12!
    Underbart med v 12. Som någon skrev tidigare har du ju redan passerat en viktigare milstolpe när du såg hjärtat slå på VUL men v 12 är alltid v 12.Cool
  • vinterbebis12
    Inanna Li skrev 2012-01-16 10:29:50 följande:
    Tack! Men jag har denna vecka kvar att oroa mig innan  vecka 12 är till ända Glad!
    Det jag menade är att du inte ska behöva oroa dig oavsett om v12 är slut eller ej. Vår BM sa att det viktigaste är att man sett hjärtat slå. Men förstår att du oroar dig ändå, vi har alla varit där och jag oroar mig fortfarande med 5 dagar kvar till BF {#emotions_dlg.flower}
  • vinterbebis12
    Speck skrev 2012-01-16 09:41:37 följande:
    Va knasiga ni är som sätter er vid fl kl 3-4 på natten ;)
    Har inte kommit på något annat sätt att fördriva tiden när jag inte kan sova Flört Min man försökte få mig att komma tillbaka till sängen vid femtiden, han hade dåligt samvete för att han hade väckt ångloket (förlåt, mig).
  • vinterbebis12
    Kelsson1 skrev 2012-01-16 15:26:39 följande:
    Aurora: Har också funderat på hur man ska lyckas hålla händerna varma? Kommer du på något bra får du gärna tipsa mig också!

Enya: Har Emmaljunga Classic Sport med separat Liggdel (hårdlift) till. Vi är väldigt nöjda, den är bekväm o lätt att köra med även i lite tuffare terräng...

Söte: Viktigaste med vagnen är att ni själva gillar den .
    Jag hade fått för mig att första barnet skulle vara flicka (inte för att det egentligen spelar roll), skönt att det blev så hade varit lite svårt att ställa om tankesättet annars

Viksan: Vad sööööt han är!

Karmosin: Får man tips på hur man ska hantera olika situationer med barn?
    Fin sovpåse, måste gå o köpa en till Jenni också

Jis: Försök att släppa amningsnojjan! Viktigaste är att bebis är mätt o nöjd, det kör jag på, spelar ingen roll om bebis är mätt av ersättning eller amning!
    Jag vill också fika, får se om jag vågar ta mig någonstans ensam med Jenni

Tredjemaj: O din man lever fortfarande efter att ha väckt dig? Hade nog inte min gjort
    Vi har en liknande men inte provat den än för den varit lite stor...
    Risken med att om du inte har kudde är att bebis blir platt i huvudet och även om det inte är farligt ser det väldigt obehagligt ut...

Inanna: Stort Grattis!

Speck: Har inte heller haft någon rolig natt... Jenni gnällde i ett under natten, blev tyst när jag puttade på vaggan o sov en stund men sen var det dags igen. Sen vid 4.30 ville hon ha mat och efter det sov hon bara korta stunder (tills jag höll på att somna men inte hann göra det) och började gnälla igen...
    Ska ni ha festen hemma hos er eller har ni någon lokal?

Vickan: Vilken lyx!

Strössel & Speck: Angående festlokal, om man hittar en festlokal för 30pers vet ni om det då menas att det får vara totalt max 30 vuxna eller är det med barnen inräknade totalt 30 personer?

Har någon bra tips på festlokal i eller nära Solna där man kan servera egen mat (blir så dyrt om man tar catering eller köper maten från restaurangen)?
    Min man lever, Cool han ville inte väcka mig utan få mig att ändra ställning så att jag skulle snarka mindre. Han är världens mest omtänksamma så kan inte bli arg på honom även om det kändes onödigt att jag fick sova dåligt pga honom. Om det händer igen får han gå och lägga sig i soffan. Undrar varför man snarkar så mycket just de sista veckorna förresten...

Jag har varit i denna lokal, mycket trevlig http://www.bokalokal.se/bathuset.htm
  • vinterbebis12

Here we go again- insomnia och denna gång helt på egen hand. Hoppas jag slipper två veckor till av det här. Ni som gått över tiden, när har ni fått tid för ingångsättning?

Kelsson- vet inte vad den kostar tyvärr. Var en mysig lokal, speciellt på sommaren när man vill vara nära vattnet.

• vinterbebis12
    Aurora1979 skrev 2012-01-17 09:51:59 följande:
    Najje: Ja det vet jag väl inte, men det känns som ett motiv som representerar småbarnsföräldrar iaf. ;)

tredjemaj: Jag fick tid för igångsättning på BF +15.... men förlossningen kom igång av sig själv samma morgon jag skulle åka in för att bli igångsatt. 
    BF + 15, bara att ställa in sig på att vänta ca 3 veckor till alltså.

Gulligt foto på din man Skrattande
  • vinterbebis12

najje: så gulligt med din mans handlingsplan! Som du säger är det nog svårt att ställa sig in på hur mycket jobb det blir men att det är skönt för dig att veta att han kommer göra allt. Jag försöker  ha inställningen att det kommer bli jobbigt och att man får ha extra tålamod med varandra under bebistiden. Vet att min man gör sitt bästa och han är verkligen en klippa och har pysslat om mig massor under graviditeten. Är så glad för det och försöker att hela tiden uppmärksamma det som är bra, vilket är 99,9 % av sakerna han gör.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011