Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis - här kommer mina shoppingtips för NYC!

Century 21
    22 Cortlandt St., near Church St.

Baby Gap

Buy Buy Baby

This baby superstore is from the same folks that created Bed Bath & Beyond, and carries an exhaustive stock of anything baby-related you can imagine. Customer service doesn't tend to be terrific, but Buy Buy Baby is a great place to find something if you know what you're looking for or to test drive their wide array of strollers.

Buy Buy Baby Essentials:

·         Address: 270 Seventh Avenue (25th/26th)

·         Phone: 917-344-1555

Giggle

If you want luxury baby goods, Giggle is a great destination. From stylish diaper bags to $300(!) diaper pails, Giggle's two Manhattan locations carry everything your high-end heart desires, including clothing and gorgeous furniture. They even have personal shoppers to help you with your gift registry or shopping needs.

Giggle Essentials:
    Upper East Side Location

·         Address: 1033 Lexington Avenue (74th)

·         Phone: 212-249-4249

Upper East Side Location

·         Address: 120 Wooster Street (Prince & Spring)

·         Phone: 212-334-5817

• vinterbebis12
    maria liam skrev 2012-02-16 13:29:08 följande:
    Ego: Fick precis reda på att min mamma har fått bröstcancer hon är helt knäckt och orkar inte träffa nån och min pappa gråter. Varför ska sånt här hända nu när hon precis har blivit mormor, och hennes kompis dog precis i bröstcancer så det gör det ännu värre, så mamma tror hon kommer dö.
    nej va tråkigt vännen! tänkerpå er! kramar
  • vinterbebis12

Kattm- va skönt att du har så bra värden. Spännande att det snart är dags . Hoppas du får samma personal som oss på ds- de var helt fantastiska (hann med två skift så det finns nog många fantastiska ;)

Ego - lilla tjejen sover jättebra nu men jag har så svårt att somna om efter amning.

• vinterbebis12

Luella - tror du vill skicka klädtips till skatten:) jag håller med dig - inte för mkt i stl 50, speciellt pyjamaser med fötter växer de ur snabbt. Första tiden vill man mest ha dem hud mot hud. Vi har några pyjamaspåsar som är väldigt smidiga vid amning hud mot hud och vid blöjbyte. Tror pop har. Tycker att de kläder som går åt är pyjamaser och bodys. Byxor har hon smutsat ner en gång. Hon var fö större än tul visade, 300 gram.

• vinterbebis12

MAssa - förstår din oro, speciellt när du är så nära v 12. Gillar Najjes inlägg, klart bebisen mår bra!! Kelsson hade tips på morötter och andra grönsaker om du vill hålla vikten. Broccoli är bra för jätnvärdet också. Men huvudsaken att du äter bra för bebis och det gör du ju så hoppas du kan släppa vikten.

Luella - kul att det går bra med itrim . Jag har en liten "grace" period nu när jag får äta onyttigt men snart måste jag ta tag i de fem kilon som inte försvunnit av sig självt.

• vinterbebis12

Kasa - vs tråkigt att du får jobba. Kanske kommer ngn lugnare period snart?

Har inte haft mjölkstockning men problem med amningen och fått superhjälp av amningsjouren . Finns på ds och på SÖS. Ring dem!

Najje - här sovs det också i pyjamas med fötter och en filt som vi lindar in henne i (så att de känner sig omkramade :) hon sover på en egen madrass mellan oss. Har ingen kudde men madrassen lutar lite och hon sover oftast med huvudet åt sidan. Har åkpåse i vagnen, köpte en begagnad på tradera som jag är väldigt nöjd med.

• vinterbebis12

Maria Liam- stackare! Nu måste din man hjälpa dig. Stor kram

Söte - har inte donkey (har cameleon) men de jag känner som har är supernöjda. Fördelarna är att den har bättre varukorg och större hjul där fram som lämpar sig på vintern.

• vinterbebis12

Vickan - va jobbigt det låter, speciellt när man inte förstår vad dom är fel. Har ni testat sempers magdroppar eller minifom ? Hoppas att det går över.

Jis - ibland är traderasäljare luriga, känns lite girigt att ta extra betalt för en kartong! Hör väl till varan liksom...man får även passa sig för de som tar uppåt 100 spänn i frakt för att skicka en bebisbody.

• vinterbebis12

Jis - 100 kanske var att ta l men efter att ha betalt alldeles för mycket en gång kollar jag alltid fraktkostnaden.

Vickan- har du testat att utesluta mjölkprodukter också ? Av ngn anledning har jag hört om många bebisar som reagerar på just mjölk.

• vinterbebis12

Maria Liam - hon sover på sidan om hon somnar efter amning. Sidan är rekommenderat i bl.a. Spanien så jag är inte så orolig för det men borde kanske vara. Hur mår du? Magen?

Vickan - låter som att du har testat massor. Har ni ngn bra läkare som hjälper er?

Luella - härligt att du haft en bra dag!

Ego - Lilla tjejen verkar må bra. Sov från 23.30 till strax innan 5 inatt vilket var väldigt förvånande. Undrar när den positiva trenden ska vända.. Jag däremot har ryggvärk (eller kanske är höfterna) och är stel i vänster arm. Undrar om det är övergående eller om jag borde kolla upp det, vad tror ni?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011