• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Härligt Kelsson. Vi fick en hel pappåse med bebisleksaker av kusinerna idag, dom hade rensat ut allt dom ville ge lille-bebisen, sååå sött (dom är 4 och 7 år).

här är min mage idag, går in i vecka 23 imorgon...

• Jis

idag vräker regnet ner på landet, vi ska därför måla och baka kanelbullar med barnen.  Så det blir ett lugnt firande :) Vi är dåliga på att fira ska erkännas. Vi har ju spenderat 2 veckor på hotell med middagar ute så det har vi lixom klarat av

• Jis

Tredje maj, jag vet hur du känner. Jag hade otrolig Ångest innan RUL. Det gick ju bra som tur var! Ego: här är det kick-ass party, så härligt. Det som är mindre roligt är skrikiga/griniga/trotsiga barn här. Å slappa föräldrar som inte sätter gränser. Suck!!!

• Jis

Lillstintis, förstår din oro, men lita på KK, dom kan sin sak. Å har du känt den lilla sparka så är det ju ok.
    Jag var med om en liknande sak i veckan, när jag inte hade känt F sparka på ett tag, gick på toaletten på natten, ser att det är blod på golvet, blir helt panikslagen tills jag insåg att det blödde från ett sår på hälen. oj oj oj vad tankarna hinner springa iväg.
    Jag tycker du ska köpa lite bebissaker, så det så. Just let it go. det kommer gå så bra. Det vet jag.
    Du, mitt flebb borde oxå ta en del av Flavios aktivitet, men tydligen inte.

Ja du, ang Flavios namn, vi har skämtat om att vi tycker att playboyen Flavio Briatore (F1 boss, har barn med Heidi Klum) är galet rolig, han har massa pengar, är rätt ful (vårt barn kommer bli strålande sött dock) å alla brudar vill vara med honom Så vi tog arbetsnamnet Flavio redan för flera år sedan. Det värsta är att vi börjar fastna för det, så vi måste arbeta bort det...haha. Stackarn kan inte ju inte döpas till Flavio/Flaviola

• Jis

Karmosin, så fint sagt av din syster. Jag resonerade likadant när jag köpte första sakerna till Flavio.
    Det där med budget är inte fel. Vi slog till och köpte barnvagn redan i vecka 15, fick vår Brio Go för 5900 kr (1000 kr billigare än ord pris pga en repa som inte syntes) och sen ska vi hämta liggdelen i oktober, den kostar 1900 kr. Vi har fått en säng av en kompis med alla tillbehör, en babybjörn, kläder, åkpåse osv. Men vi måste köpa saker hem, typ bygga om lite å så. Ångrar att vi inte köpte oss en större lght när vi hade chansen., men men...
    Vi behöver inget skötbord, ska bara köpa en sån uppnlåsbar grej på IKEA och ha på bänken ovanför tvätt/torktumlare.
    Vet ni hur mkt man brukar lägga på ett barn innan det är fött? 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011