• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: vi får kolla vidare helt enkelt. men antar att folk inte säljer ett babyskydd som varit med om en krock. Sånt antar jag bara...

• Jis

Igår kom min gravidhjärna fram på riktigt. Skulle slå in ett paket tlll pappa (en cykelhjälm). jag slår in hjälmen i tidningspappaer samt inslagspappper. Tycker att paketet blir fint så ska vi sa P, då inser jag att jag slagit in min EGEN cykelhjälm å inte pappas. Det var ju bara att börja om från början...hahah. Gud va sur jag var :)

Åh, hoppas att Speck är på BB, första tråden-bebisen, spännande... 

• Jis

Vi har precis kollat på baksmällan, riktigt rolig. F gillade den, sparkade mkt. Bra tips om POPs rea, ska kolla in imorgon:) imorgon blir det oxå till att kolla in gravid-kudde, såg att dom hade en på babyproffsen.

• Jis

Karmosin: det car 1:an, skrattade massor. En gravidkudde är en lång (typ 150cm) lång kudde som är rätt smal som du antingen har framför kroppen som ger stöd för magen samt mellan knäna eller bakom för rygg. Du kan oxå ha den som ammningskudde sen. Kan vara värt att testa eftersom jag sover som en kratta nu:(

• Jis

Catm: kul att du är tillbaka :). Å det där m gravid kläder är ju så inviduellt. Det viktiga är att det känns skönt för dig å magen :). Jag tror jag köpte de första typ v 13-14. Innan körde jag på jeans m gummisnodd:) Å du KUB var jag oxå sjukt nervös inför, innan vi fick svaret höll både jag å maken på att kräkas:) det är fullt normalt att fundera en hel massa! Ego: idag går vi in i v 25,wiho! Skrattade gott när vi läste om att boa insig osv, stämmer på pricken :)

• Jis

Vickan, då är du som både jag å min man (han mer än jag ska erkännas...), kollade på overall idag, dom hade en fin i fleece på H&M, sen hade INTE öron, sen hade dom en luddig sak som hade både öron OCH svans. men hur skönt är det att ligga på? Dom hade oxå en fin (men med öron) på Lindex. Åh det är ju en djungel. Kollad epå PoP och deras var inte lika mjuka kände jag. Å hur varma ska dom vara? Jag tänker mig att F har fårskinnet i botten på vagnen, sen åkpåse å sen fleecen på sig, å såklart mössa osv. Men räcker det? Kan ingen skriva en manual till mig. Jag blir galen :) hahaha.

Jag spanade efter den där gravidkudden på två ställen idag, men den var slut så nu beställde jag den på nätet. Hoppas den blir bra. 354 kr ink frakt. 

• Jis

Oj, ja det kanske räcker med "vanliga" kläder å sen åkpåse, vill ju inte att den lilla ska svettas ihjäl heller. Det verkar så bra med åkpåse, enkelt och bekvämt. Å jag menar verkar det kallt (eller är superkallt ute men då är ju inte jag ute känns det som) så får man väl lägga på en filt eller så...

Där med vart man ska ha babyskyddet i bilen, åker jag själv kommer jag vilja ha det fram (vi kan lätt stänga av airbagen) och om vi åker hela familjen vill jag ha det bak så en kan sitta brevid å ha koll. Det är ju det sköna med isofix-fästen, att det är lätt att byta plats på stolen, bara att knäppa loss och sätta i. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011