• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen1 skrev 2011-11-08 11:29:50 följande:
    Bra sagt Kasa, det förs sån skrämsel propaganda på oss gravida så man kan bli knäpp för mindre, det gäller att läsa och höra med sunt förnuft och sålla! När jag är på fest eller liknande försöker jag snabbt komma bort från ämnet gravid för jag står inte ut med alla oönskade råd och kommentarer. Vi ringer ju in direkt till FL när det startar och då gäller det att vi är tydliga med allt från rädsla till ofixerade bebisar så att dom kan hjälpa oss på bästa och rätt sätt. Detta klarar vi tjejer! Ser fram emot nästa trådbebis:)

Exakt! Vi kan detta, vi måste bara bli bättre på att tänka så. KRAM!
  • kasa01

Lillstinis, skönt att jag inte är ensam.. Som du skriver till Kels ovan, 5 par, 5 åsikter. Det är konstig hur alla blir experter så fort det gäller barn/graviditet, man önskar folk kunde vara lite mer ödmjuka. Hellre stötta och uppmuntra än skrämmas och visa stora pekfingret. Det är ett känsligt ämne redan som det är, vi ska ju hjälpa varandra, inte stjälpa.

Kel, kram gumman. 

• kasa01
    Aurora1979 skrev 2011-11-08 20:31:14 följande:
    Ja men jösses, klart man kan köpa det som eventuellt fattas efter bebisen är född. Vi hamnar inte i fängelse liksom! ;)   

Flört
  • kasa01

Dealiy, vad du skräms!!! Skönt att allt så bra ut.

Enya, jag som bor mitt i Stockholm har också haft svårt att hitta mamma kläder. Det finns ett svenskt märke som heter Proud, de har även nätbutik. Tycker det har varit jätte svårt att hitta kläder, har mest gått i samma...

Anderska, hur går det m tandvärken??    

• kasa01

Jis, när du beställt från ASOS, är det den engelska siten, eller har de en i Sverige också?

• kasa01

Jis, jag såg att det står Free Delivery world wide, men när man går in o läser på leveranser är det ändå en avgift på länder utanför UK. Svårt m storleksguiden, är storlekarna anpassade efter en gravid kropp? Har du köpt samma storlek du har normalt, eller har du gått upp i storlek? Jag har gått från ett stuss mått på 89 till nästan 99... Vilket är typ 2 1/2 storlek. Men resten av kroppen ser ungeför ut som innan... svårt...

• kasa01

Jis, tack för hjälpen! Nä, hatar tighta kläder.. ser dessutom INTE bra ut, fattar inte alla som ska tråckla sig in i för små storlekar.

• kasa01
    Lillstint skrev 2011-11-09 13:10:51 följande:
    ha ha.... taskigt va? Som gravid är man så glad åt sin fina stora mage, men jag kommer att lappa till den förste som frågar om jag är gravid, EFTER bebisen är född...Flört
    hehe!!! Underbart!
  • kasa01
    SPECK, han är verkligen bedårande! Har liknande tossor från sonen, men kan tyvärr bara hitta den ena.. Det låter som att ni har det gött, även om det såklart är roligare utan förkylningar. Jag hade inte heller nån mamma grupp, utan lärde känna ett gäng under tiden jag var gravid som jag sen umgicks med. Kanske din babymassage grupp är roligare att hänga med?

DU, det där m bajset hade Casper också! under en period bajsade han bara var 10 (!!!!) dag! O det var som du beskriver, som klister, skit svårt att få bort. På MVC sa de att det kunde vara så, så länge de bara får bröstmjöljk är det ok. Jag tyckte så synd om honom bara, som du beskriver var han rätt kinkig dagarna innan det äntligen kom. O när det kom var det JÄTTE MYCKET!!! Höll på att få hela laddningen i knät en gång när vi var på en invigning av en ny lounge, o jag skulle byta på honom i knät. Precis när jag hade lagt dit nya blöjan (inte hunnit stänga) kom det... Satt där m en halvliter klister o öppen blöja mitt bland alla gäster... lite smått stressande situation... Hoppas det är en engångsgrej i ert fall, för oss höll det på ett par månader kanske.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011