• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kel, mitt illamående har också slagit till o blivigt olidligt. Känns inget vidare att gå så här i 45 dagar till.. Måste kolla UVI också, det har inte blivigt bättre.. Sprungit 4 vändor i natt, helt slut. o mår jätte illa... blä.

NAJJE, super grattis till UL! vad underbart att få se dina två små.. skit i otrevlig personal, du vet vad du behöver, och de finns till för dig. De har ingen rätt att att neka dig vård, och du har ju inte dirket varit på 13 VUL, eller hur?! Om argumentet var att du skulle komma springande varje vecka alltså. kram!

Karmosin, tack för tipsen! Hoppas amningen kommer igång, gör den inte det finns det jätte bra alternativ. Slösa inte bort den här tiden på "amnigns ångest" nu, utan gör tiden till något mysigt. Antingen m flaska eller bröst, vikigast att det funkar för er. KRAM! 
  • kasa01

Kel, förra gången försvann allting i samma stund som beisen kom ut. Hoppas det gäller även denna gång

• kasa01
    Luella skrev 2011-11-01 22:41:43 följande:
    Tack för era ord om amning. Att lägga ned amningen är det inte tal om.Speciellt nu när alla möjliga sjukdomar som RSV härjar under vinterhalvåret. Då vill jag att bebisen ska ha bästa möjliga skydd och det får han bara genom bröstmjölken och inte genom mjölkersättning. På torsdag kommer BVC på hembesök så jag ska ta upp det här med amningen och sen ringer jag amningsmottagningen som har öppet på fredag igen. Det måste bara funka.

Men detta måste ju betyda att bebis får i sig tillräckligt?? Eller?? En undernärd bebis är klart sämre rustad för sjukdommar, men inte bara det. Det kan ge upphov till massa jobbiga situationer. Tror dock inte att det är fallet för er då hade du nog inte skrivit som du gör. Har ett par vänner som kämpade lite för länge m amningen o tyvärr blev det inte så bra för bebisen i slutändan. Men som sagt, hade han fått i sig för lite hade du väl inte skrivit så. Hoppas du får hjälp och stöd från BM o amningshjälpen. Lycka till!!!
  • kasa01

Aurora, jag går på din linje. Hade en bra dag i måndags, får leva på den... vaknade dessutom kl 6 av att sonen har hosta, o behöver medicin. Lyckos dig som inte har så lång tid kvar nu!!

Jis, grattis en bra natt!

EGO: Jag mår mer o mer illa, detta är inte roligt. Hungrig och stoppmätt samtidigt, hur det nu kan vara möjligt ens. Har mat upp i halsen trots både gaviscon o Losec, ändå är jag jätte hungrig. Känner att krafterna inte finns heller, vill bara gråta.. Ska ha kundbesök om en stund, oo väntar på bud som ska komma o hämta 4 JÄTTE tunga gods, så jag kan inte ens gå o ta en dusch. BLÄ, vill inte vara med just nu.

• kasa01
    Dealiy, glömde svara dig, jag kände av bebisen mycket senare denna grav än förra. Inte förrän v 18-19 kände jag den ordentligt, innan dess var det fladder som skulle kunna vara den men lika gärna något annat. Har haft moderkakan i framvägg, vilket tydligen gör att man känner lite senare. Tålamod ska man ha har jag hört men snart känner du din lilla dagligen, den ska bara bli lite starkare först. KRAM!
  • kasa01

Anderska, härligt, grattis!

Lillstinis, jag är också som mest svullen om händerna på morgonen. Har också hört att vätskan ska ha lättare att ledas ur kroppen på natten, njurarna får jobba i fred då, men det stämmer inte på mig heller. Svårt att veta hur det är med övriga kroppen, det man ser/känner mest är ju händer o fötter. Bina ben svullnar också rejält, men det syns mest när man haft någ som sitter åt. Ser helt sjukt ut! Du får gärna komma o skriva vad BM säger till dig imorgon.

Aurora, Det finns alltid de som har det värre! Behövde klaga lite ändå kände jag... Jag får för mig att jag känner huvudet mot mina höftben, speciellt när jag sitter farmåtlutad. Tror säkerat att det känns mer för dig som är så nära nu. Jag hade mer foglossning förra gången än nu, kan fortfarande röra mig rätt bra utan att det värker i fogarna. Värre m fötterna som får ta all den extra vikten. Tur min sambo går med på att massera mina fötter om kvällanra  

• kasa01

Vicksan, tack för stöttande ord Hjärta. Hur går det m järnvärdet? Nu är kundbesöket över, o godset hämtat, o jag kan pusta ut. ska man bara ta hand om 4 maskiner tvätt också Obestämd. Vad är Omeprazol? Har tagit det mesta mot illamående, men primperanet får jag inte ta nu. Det är en annan typ av illamående nu också, mer som att maten gungar upp o ner i matstrupen, o så hag jag en jätte konstig smak i munnen hela tiden. Inte många veckor kvar för dig nuSkrattande

Tog föresten ett UVI test, o det var negativt. Skönt!

Strössel, tänker MASSOR på dig o er fantastiska lilla pojke. Kan tänka mig att ni har lite mycket nu, men hoppas i alla fall att ni alla mår bra. KRAM!!

• kasa01

Strössel, MEN GUD!!! han är helt underbar, vilka kinder!!! Trist att det blev så jobbigt för er, hoppas du läker snabbt nu.

Lillstinis, frågade min mamma igår om svulnad på morgonen (hon är BM) o hon sa att det var vanligt att man var stel i lederna på morgonen. Själva svulnaden är vanligast på kvällen, men allt förekommer och inget är egentligen ovanligt. Om du frågar imorgon vore jag ändå glad om du orkar skriva vad de säger till dig. 

Lindis, ring o be om svaret! Att det är sent betyder ju att det är bra, men förstår att du vill ha det bekräftat. Svaret finns ju, så det är bara att ringa o be att få. Mitt brev kom 8-9 dagar efter prov, men var post stämplat 2-3 dagar tidigare. Gick m nån slags snigelpost. Känndes lite onödigt i efterhand att vi gått o varit oroliga flera dagar i onödan, svaret fanns ju där.

• kasa01

Karmosin, vad bra att du får stöd! Det är klart att det är viktigt m amning, men det får inte gå för långt. Har som sagt 3 vänner som lidit rätt ordentligt pga all denna amnings stress, o det blev jätte tokigt till slut. Det gör skit ont i början, har för mig att det tog nästa en vecka innan det började gå över. När de får grepp och börjar suga känns det som att bröstet ska gå sönder!!! Men som sagt, det går över sen, vet inte hur eller varför. Jag fick rådet att ligga ner o amma i början, det fungerade bra för oss. Går han upp i vikt får han ju i sig det han ska, o att de vill äta ofta kan ha mer med sugbehovet (tröst) att göra än hunger. Det låter som sagt som att det inte är någon fara i ert fall, men jag blir alltid lite orolig när jag hör om detta... barn överlever även på ersättning, o i vissa få fall är det bättre för alla. KRAM!

• kasa01
    Silverklar skrev 2011-11-03 15:38:59 följande:
    Ang mediciner fick jag förresten veta igår att man inte ska använda pevaryl (mot svamp), efter första trimestern. Läkaren på KS rekommenderade den, men när jag skulle köpa den på Apoteket och råkade fråga en expedit om den berättade hon det. Verkar vara en ändring sedan juli i år som läkaren inte var insatt i. Hon nämnde i alla fall inga möjliga risker för fostret, bara att det var receptfritt! Expediten rekommenderade istället canesten.

GULP!!! Detta använde jag i veckan!! Det stor på bipacksedeln att det skulle vara ok... O till mig sa personalen ingenting. Oh well, bebis rör sig som vanligt, och jag har inte märkt att något är avvikande. Ska på kontroll på måndag, frågar då. Blev dessutom inte bättre, så tror inte ens att det var svamp. Helt i onödan alltså. 
    Härligt att det går bra för dig! 

Vicksan, stackars dig... Men det är klart att det inte är något fel på ditt barn, önskar bara att du kunde få det konfirmerat. Du har fårr nog med oro nu tycker jag. KRAMAR!!

Lindis, ring igen, o lägg inte på förrän du får prata m en läkare.   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011