• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01
    Speck skrev 2011-08-25 13:27:01 följande:
    "men maken valde att ligga kvar med oss och jag lyckades få honom att somna vid bröstet.. " asså Loke somna vid bröstet.. inte maken.
    Hade kanske varit en idé annars, om Loke hade fortsatt skrika! hehe... Helt underbar bild! 

• kasa01
    skatten12 skrev 2011-08-25 14:07:33 följande:
    Har haft lite bruna flytningar .. Fan också! Hoppas innerligt de inte är nått :( eller ? Är de mens/missfall på g?? Jag tror Jag knäcker mej snart inte ett till! Grav test plus idag med iaf :)

ja, det där var ingen rolig tid!! Jag hade blodiga flytningar dagligen i 5-6 veckor... Det är ganska vanligt att man får det, jätte jobbigt och läskigt tyvärr. Man kan ju inte veta, missfall börjar ju med blod givetvis. Hoppas verkligen att det inte är så för din del, utan bara som för många av oss andra, helt vanliga småblödningar från kännsliga blodkärl runt livmodertappen. Kram till dig!
  • Jis
    skatten12 skrev 2011-08-25 14:07:33 följande:
    Åh vad söt han är :) vilket litet charmtroll!!!

Har haft lite bruna flytningar .. Fan också! Hoppas innerligt de inte är nått :( eller ? Är de mens/missfall på g?? Jag tror Jag knäcker mej snart inte ett till! Grav test plus idag med iaf :)

Jag blödde en hel del i början, en gång rann det verkligen ur mig, tom så att BM sa till mig att jag inte skulle förvänta mig att se ett hjärta slå. men ack så fel hon hade, det slog så fint så. Sen kom det blödningar i två veckor efter det, både gammalt och nytt blod. BM sa att jag var en sån som blödde lätt, hon trodde det var från livmodertappen men var inte säker. Från vecka 11 har jag inte haft en blödning, thank god!
  • strössel
    Speck: Vad sööööt och fin Loke är en sån gosing Skrattande min man sa åhh vad söt han är Flört Det där du skrev om att det inte alltid blir som man har tänkt, så är det nog oftast men man får göra det som känns bäst och funkar.

Kasa01: Nej hon sa inget så mycket om illamåendet mer att en del har det så, hon frågade om jag kräktes mycket och ja sa mest en gång om dagen. Nu har jag kräkts i fyra dagar i rad, men sen mår jag bättre emellanåt.

Jis: Vad kul med gravidyoga det vill jag oxå gå på men vi har inget sånt här i min lilla stad tyvärr.
  • Kelsson1

dealiy: Jag tillhör också de som blödde (inte mycket men ändå) i flera veckor och allt gick bra. Nu är det så tidigt för dig än, vänta i några dagar innan du tar nästa test, då ser du om det blir starkare eller inte. Håller tummarna att det inte är något!

• Vickan I

Jis - Åh jag hade också tänkt yoga denna gång, men blev ju lite mer orörlig än tänkt tyvärr. Verkar så kul och mysigt.

dealiy - Jag blödde också i början och hade hemsk mensvärk så var säker på att det var kört. Det var blödningen och smärtan som gjorde att jag tjuvtestade tidigt bara för att se om ngt fäst öht var tanken och så var det plus och det höll i sig . Håller tummarna att allt är som det ska och som du ser är vi många som haft dessa hemska blödningar men som det ändå gått bra för.

Strössel - usch vad envist med dina kräkningar. Men du verkar vara vid gott mod ändå

Min bm på vanliga mödrarvården ringde mig idag och sade att hon hade bokat in ett möte med deras läkare sista augusti för att diskutera smärtan och problemen jag har med ljumsken/underlivet. Har svårt att tom kissa nu förtiden och börjar oroa mig rejält inför en vaginal förlossning och hur det ska gå. Men vill absolut inte snittas heller . Usch vet inte hur jag ska tänka och bm sade att jag just därför "måste" träffa läkaren och börja reda ut allt. Hon är verkligen super. Antar (utan att gå in på tråkiga detaljer) att den gamla förlossningen spökar lite också. Man tänker ju på den och lägger till problemen jag har nu och tänker omöjligt...

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • skatten12

Jag hoppas verkligen de är så som ni säger.. Jag blir jätte nervös . Men har bara
    Smått molvärk en liten stund
    Sen är de inget mer. Så hoppas allt är Okaj!
    Åh va detta är nervöst..

• Kelsson1

Ego: Hur i helskotta gör ni när ni tar på er stödstrumpor??? Jag kämpade som en dåre o badade i svett innan de var på. Hade jag inte känt mig tvungen (fötterna och anklarna svullna som ballonger) så hade jag nog struntat i de helt... Lite tveksamt om jag kommer att hinna ta på mig de på morgonen, får väl i så fall kliva upp en halvtimme tidigare.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011