Inlägg från: skatten12 |Visa alla inlägg
  • skatten12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ja precis Najje man blir Kocko!! Inte en aning ! 3-4 kanske i början ! Vill vara hemma så länge som möjligt!
    Jag har ju med foglossning och dem vill sjukskriva mig men jobbar ett tag till! Är de bättre betalt med havandeskaps
    Penning än sjukpenning ??? Eller samma ?

• skatten12
    strössel skrev 2012-01-03 13:32:43 följande:
    Carlan: Vilken fin bild på dig och din dotter Stort grattis massa kramar Glad

dealiy: Du får lika mycket pengar oavsett om du är sjukskriven eller har havandeskapspenning.

Ego: Spenderade natten på barnakuten pga att bvc ville vi skulle testa med sempers tillägg innan dom skriver ut Althera helt mjölkfritt för att  se om han tål det bättre nu när han är två månader. Vi köper det på apoteket och man får det billigare om dom skriver ut det till oss. Gav han det kl 19 och runt 21.30 vaknade han av att han hostade till och sen kräktes han ner hela barnvagnen det rent av sprutade rakt ut och han fick ner det i halsen och höll på att kvävas, fick upp honom och la han på sidan och han kräktes ner hela skötbordet och fick svårt att andas igen jag fick panik min syster var här och slängde sig på telefonen jag bara skrek ring ambulansen. Då fick han luft igen och började andas så min syster ringde barnakuten och vi fick komma in direkt. Och det var en reaktion på mjölken i ersättningen, och dom fattade inte hur bvc kunde säga att vi skulle testa det när han har han såna kramper av mjölk. Tårarna bara rann jag var så rädd, har bestämt mig för att gå en första hjälpen kurs på bvc för att veta vad man ska göra när sånt här inträffar.
    Tack =)
    Nej fy!!! Stackars er :( Usch lider med er,. måste varit hemskt .. Lille killen =( Hur mår ni nu?? KRAM
    carlan skrev 2012-01-02 23:28:00 följande:
    Vi är hemma nu men problemen avlöser varandra. Bilden nedan är från Neo avdelningen.
    Kommer uppdatera på min blogg om allt. Ska försöka titta in om alla problem bara kunde sluta.

Det blev iallafall en Luna som kom på Lucia, här är en länk till webbisar
    www.uas.se/templates/webbislist.aspx?id=59305...

Grattis till Lilla Luna!
  • skatten12

Har ni vart eller är ömma längst ner på magen? Jag tål typ inte att ha på mig nått. vet knappt vad jag ska ha på mej snart!! haha

• skatten12

Eileen : Gud vad jobbigt :( stor kram till dih! Men nu har du din lilla Hector !! Söta du!

Nana123: är du här:) längesen du mejla nu :) är du gravid ?:) vad mysigt! Jag hade med Växtvärk i början :) så är nog inte nån fara ;)

• skatten12

Vet ni? De rinner mjölk ur brösten här ;)
    Lillan/ lillen är dessutom heeeelt tokig i magen ikväll! Så mysigt :) älskar sparkarna!!!!

• skatten12

Jis finns väl några droppar på Apoteket som ät bra emot gaser ?
    Hoppas de går över !

Har redan börjat läcka lite känns de som.. Kniper ibland men är inte bäst på de ! Kan de hjälpa emot
    Att spricka ? :/ aldrig hört de :)

• skatten12

Gott ! Jag rädd
    För att spricka för mkt. En väninna till mig är helt förstörd :( men
    Är Väl inte så
    Mlt att göra åt? Känns de? Eller har man så ont av de andra så
    Man märker de inte ?

• skatten12

Jag är inte rädd för förlossningen ! Bara just de där att spricka ! Hela vägen och kanske bli så förstörd. Men inget jag varit rädd för innan . Men kommer la mer och mer och när man pratat med andra mammor mm.

Ang gräl. Visst är de trist. Vi kan diskutera skit saker redan, vilket irriterar mig? Men sen är man så känslig som man är . Jag kan ibland känna mig ledsen över att min sambo inte tar
    På Magen lika mlt som jag vill, eller bryr sig mer. Men klart är la inte lätt för pappan heller än?

Jobbet kräks jag snart på. Jag vill verkligen inte jobba mer ( kan sjukskriva mig) men samtidigt vill jag ju ha pengarna !!
    Havandeskaps penning ska jag ansöka om nu till veckan efter barnmorskan .
    Sorry för kräkiblägg !!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011