Inlägg från: skatten12 |Visa alla inlägg
  • skatten12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson : häär är jag! Men mer dö än levande ! Gud vilkn hosta och förkylning ! Stackars bebis o ligga idetta !
    Med hört att färdknäppen ej funkar med en Sats ;) men mysigt är de ju iaf !! Ska du med ev bli igångsatt??

Jis: herregud vad mysigt!!! Bebis Goa förhoppningsvis i mon! Hoppas de går i ok fart och allt går bra !! Kram

Lindhs: mysigt med Rul ! Gjorde jag förra veckan! Allt va bra och jag vill inte heller veta va de är :) är en överaskning tycker jag :) tråkigt med huvudvärk blödning och så:( är sjuk själv och hostar sönder mig snart :(

Känner fort bara små små kickar och inte jätte ofta ? Nääär kommer de mera! Är så nyfiken ! V 20 snart ! Mysigt!!
    Super på lite hostmedicin . Men hjälper knte. Ska till dr i mon igen .hostmedicin Cocilliana nån som haft de under grav??

• skatten12

Skrev bara att jag också ligger nära er toll v men svarar ändå ;) 30-40 min :) allt såg jätte bra ut och bebisen mådde bra :) vad är se för spec Rul du ska göra ?

• skatten12

Fil o nagelsax har väl bb ?? Likaså handuk mm ? Lr beror kanske vart man föder? Jag jobbat på bb o självklart hade vi
    Saker som Andra vårdavd !! Skrev igår?
    Ingen som haft hosta under grav?

• skatten12
    Jis skrev 2011-12-06 11:47:02 följande:
    Nu ligger jag på avd 63 på SÖS, när vi åker härifrån är det m bebis :)
    Oh herregud så mys! Hjärta Stort lycka till!
    kasa01 skrev 2011-12-06 12:20:17 följande:

Dealiy, jag hade hosta i sommras, o det var helt ok att ta corsilana. jag var runt v 21-23 då. Det är ju jobbit, men inget farligt för bebis. Hoppas du piggar på dig!

Man får inte klippa naglar på bebisen, bara fila. nageln är ihopväxt m fingertoppen i början, o det kan lätt börja blöda. fila är ok, men bara försiktigt.

Kel, bra att de tar levervärden. Att det kliar i händerna är inte toppen, bra att de kollar upp. säker ok, men som sagt något man bör göra. hör gärna av dig med vad resultatet blev.   

JIS, gud vad spännande!!! hoppas allt går toppen, ser fram emot att för höra allt sen.   

Tack för ditt svar, ska till dr igen, blir ej så mkt bättre ! Gråter
    Kelsson1 skrev 2011-12-06 13:02:03 följande:
    Dealiy: Du har rätt, åtminstone BB-hotellet vid Danderyd ska ha handduk och nagelfil.

Silverklar: Känns nästan som att det är nog med gravidbesvär nu . Men men snart är alla förhoppningsvis över .

Jis: Spännande! Håll oss uppdaterade!

Kasa: Det jobbiga är att det kommer under natten så jag vaknar av det och har svårt att somna om sen. När det kommer under eftermiddagen eller dagen så överlever jag.

Viksan: BM rekomenderade att fila eller riva av nageln men undvika sax till en början. Hoppas att det fungerar med fil både för er och senare för oss.
    Ja iaf hade vi de, och likaså små blöjor mm. men de är la olika från län till län då. =) Alla bb väskor är personliga, men satt o kolla igenom vissa listor på nätet, blev så full i skratt vad vissa människor ska ta med sig :)
  • skatten12
    Eileen1 skrev 2011-12-06 13:25:31 följande:
    Vi ska ha 2 väskor. 1 som vi tar med direkt upp på förlossningen med det allra viktigaste i. Den andra lämnar vi i bilens bagageutrymme ( ej synlig) som maken hämtar när vi flyttar in på BB. Här ber dom oss att ta med så lite som möjligt då det snabbt blir mycket grejer på förlossningen men då det är vårt första barn räknar vi med att stanna ett par nätter på BB och vill ha med grejer både till mig, maken och bebisen. 
    Smart :) men varför kan ni inte lika gärna ha den bb väskan hemma då? hur länge får mannen stanna ? :) Familjerum hos oss är en dag i mån av plats, men mamma o bebis får stanna flera veckor om man vill =)
  • skatten12
    Jis skrev 2011-12-07 10:22:49 följande:
    Öppen 5 cm, värkar från hell. Nu epuidral, gud va skönt.
    Lycka till! coolt att du orkar in här ;)
    Lindis1974 skrev 2011-12-07 10:39:53 följande:
    Åh JIS så spännande att få följa dig. Snart är du mamma :)

Kom just hem från RUL. Allt såg jättebra ut. BF 7:e maj. Hade 5:e innan men 7:e stämmer bättre med FET.
    Så skönt att allt var fint.
    GRATTIS!!!

V 20 på fre, känner bara lite lite lite av bebis, är helt normalt va ? Moderkaka i framvägg me!
  • skatten12

Najje: lilla gumman ! Sch vad hemskt :( djur är som ens små bebisar !! Min katt är som
    En bästa vän också ! Lider verkligen med dej :( varför täcker inte försäkringen ? 10000 är la inte så mlt ? Min täcker nog iaf till 60

Jis : stort grattis !!! Vad mysigt!

Ok! Tack för era svar. Känner så lite så men kommer la mer :) jag kan dra in magen också så stor bebis mage är de ej än fast jag har en kula ! V 20 nu så borde la ploppa fram mer tycker jag !! Vill bara känna med handen ,ligga och mysa med mannen o sparkar längtar :) dämpar moderkakan hela grav ?? Så även när bebisen har mer kraft så dämpas de eller ?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011