Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin: jo många tror väl att det ska fungera automatisk men har läst och hört av så många nu att det är kan vara riktigt struligt med att få igång amningen så jag är förberedd på att det kan bli just struligt och att det kommer göra ONT. Återigen är det jobbigt att inte kunna fråga min mamma om hur hon hade det med förlossningar, amma osv... :/ Hon var iaf 5-barnsmor så hon hade säkerligen många historier. *suck*

Strössel : Åh han är ju bara för söööt!! :D Hoppas att ni får bra hjälp på BB!  

• Aurora1979

tredjemaj:  uh ja då hulkade jag ordentligt! Tyckte SÅ synd om dem! Hmm jag hörde från någon att om man hade en mer "bred" mage så var det en tjej och om den var utåt så var det en kille... Alla verkar ha sina egna teorier. ;)

• Aurora1979

Inser att jag inte har köpt någon lite tunnare overall till bebis (alltså något liknande det Strössel har på sin Liam på bilden ovan)? Jag har hela tiden räknat med att det skulle vara minusgrader och snö ute när vi får Grynet men nu har vi ju 12 grader varmt och stackars bebis lär väl svettas ihjäl om jag packar ner den i den tjocka overall/åkpåsen vi köpt?? Eller??

• Aurora1979

Kasa: Ja det låter verkligen som att ni gått igenom en riktigt tuff tid!! Men jag kan verkligen sitta här och gråta lyckotårar för mig själv och er andra. Och det är verkligen bara IVF:are som på riktigt kan förstå vad man gått/går igenom!

Strössel: Jag har oxå stora bröst och kan inte se mina bröstvårtor så OM jag inte får till det så får du gärna dela med dig av tipset du fick! :D Du låter verkligen superlycklig!! :D 

Viksan: Vi kan ju lika gärna få samtidigt eller du före mig men jag blev lite osäker nu på om jag borde köpa något som inte är riktigt lika varmt. Har ju en jacka som är varm, (kanske även den FÖR varm) i stl 56 som jag fått men då måste jag ändå köpa till ngt till underkroppen väl, och det verkar inte finnas speciellt mycket underdelar som är lite tjockare??  Lägger upp en bild här så kan ni kanske tipsa?

• Aurora1979

Karmosin: Har ju iofs packat ner leggings/strumpbyxor som bebis kan ha under ett par vanliga byxor oxå. Hm får fundera lite till om jag vill köpa ngt mer nu eller vänta tills jag vet vad det är för sort och storlek på barnet!
    Vilket projekt det är att köpa kläder till någon som man inte vet vem det är eller hur stor eller vilken kroppstemp den har ... ;)

Kasa: Tack. :) Jag ska baka lussebullar på söndag med min exsambo o min man haha... =) OM jag nu inte behöver ställa in pga förlossning dvs.  Låter jobbigt med ev. cancerhot men tycker du gör helt rätt i att koncentrera dig på här och nu.

• Aurora1979

Jis: Ring om du är orolig!

Lindis: Skönt att du äntligen fick brevet och att allt var bra, fast det visste vi ju redan! ;)

Strössel: Haha så söta ni är som tjafsar om vem som ska hålla Liam! Baby

Viksan: Köpte nu i lite "panik" ett set med byxa och jacka i fleece av en bekant som hon skulle skicka med posten. Så får hoppas att det dyker upp någon gång nästa vecka. Så får vi exprimentera lite med filtar och så... och se vad som blir bra.       

• Aurora1979

Alla verkar äta Niferex som järntillskott utom jag. Jag äter Duroferon...? Antar att det inte spelar någon roll bara man får fylla på järndepåerna lite. =)

Lulis: Ja påminn mig bara så ska du få en rapport om hur min bärsjal fungerat för oss. =) Riktigt nervös för det där med ammandet men det bara SKA gå!  

• Aurora1979

Kelsson: Jag fick "order" om att äta Duroferon. Fast det är den jag ätit hela tiden sen min magoperation, så antar att de bara har gått efter vad vi magopade brukar äta och ökar på den dosen... har ingen aning. Men järnvärdet är okej nu iaf 

• Aurora1979

Karmosin: Nä självklart vill jag ha lite att välja på när bebis kommer men jag har många som väntar på att få dela med sig, bara de vet vilken sort vi får... och lite kan jag ju önska mig som "presenter" av besökare och så kommer julen rätt tätt inpå om det är ngt lite dyrare jag skulle vilja ha. Just nu känner jag bara att jag inte villl köpa det mest "neutrala" jag kan hitta bara för att det ska passa kille och tjej.

• Aurora1979

Jis: Hur har det gått? Grynet var oxå väldigt lugn i perioder men nu senaste veckan verkar den har piggnat på sig igen och sparkar hej vilt.

Eileen1: Lagar rätt ofta mat i vår gjutjärnsgryta, får plats bäst i den och det blir fin stekyta på köttet tycker jag... ren  bonus att man får i sig lite extra järn! :D

NN81: Oj tänk att du redan är halvvägs! :) Krya på dig!      

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011