7879: Tack för tips om amning! Bebisen tar flaskan när hon är hungrig och vi erbjuder den varje kväll när hon är orolig. Det är inte alltid hon äter så mycket, men då vet vi att hon iaf är mätt. Mammas bröst är det bästa än så länge.
Ett stort lycka till på tisdag! Jag skall tänka på dig då. Det kommer att gå jättebra. Stor kram!
Miss Cat: Tackar för tips! Vi testade koppmatning på BB ett par gånger, men det gick inte så bra. Fick gå över till flaska och det funkar när hon är hungrig.
Härligt att lillen mår bra! Rann inte mjölken till eller varför ville de att du skulle ge ersättning?
Sunseed: På BB fick vi rätt ok stöd. Hjälp med pumpning och också att de kollade att bebisen tog bröstet korrekt. Låt ingen tvinga dig till något. Amma om det funkar för dig. Om inte, flaskmata. Jag ammades heller inte och har varken några allergier. Dessutom har jag ett superbra immunförsvar och blir nästan aldrig sjuk.
Luella: Tack tack! Jag dricker mycket vatten. Har alltid ett glas i närheten. Håller med om att vårdpersonalen kunde vara mer lyhörda. Jag känner att jag har fått motsägelsefulla budskap. Å ena sidan är det så viktigt att amma, men så fort det inte går helt enligt plan, så skall man ge ersättning i tid och otid... Det irriterar mig.
Kellie: Tack snälla! Flaska funkar bättre än kopp. Någon gång har hon ätit 90 ml, så det skulle nog vara lite bökigt att ge i kopp. Vi vill veta hur mycket hon vill ha. BVC sköterskan kommer nog föreslå pumpning, men jag känner inte för det. Orkar inte hålla på med det. De senaste kvällarna har bebis bara ätit 20 ml ersättning, så det verkar som att jag har mer mjölk.
Härligt att läsa att det går bra att jobba igen. Vi kör också samma upplägg som er. Jag är hemma hela detta året och sedan tar min man över. Han skall vara hemma länge. Vi har valt att prioritera tid med barnet och vänta med att köpa eget boende. Det hinner vi göra sedan.
Vi skall till läkaren imorgon. Det skall bli spännande att se viktutvecklingen. Jag har också tänkt att ventilera mina tankar kring amningen med henne. Som det känns nu, så får den där sköterskan inte komma på extra besök (om hon nu vill det). Det är bara stressande och bättre att hon fokuserar på dem, som behöver hjälpen istället. Vårt barn mår bra. Hon kissar/bajsar som hon skall, har ögonkontakt och är nyfiken på omgivningen. Dessutom kan hon hålla sitt huvud själv hyfsat länge med tanke att hon bara är 1 månad. Tror knappast att ett svältande barn orkar det.
Knytet: Lycka till imorgon! Så jättespännande! Kommer att tänka på dig och uppdatera gärna så snart du orkar.