Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kel, nej då. Det är nog många som gör som din syrra. Jag kanske också får göra det senare. Men inte nu.
Kel, nej då. Det är nog många som gör som din syrra. Jag kanske också får göra det senare. Men inte nu.
Miss Cat, vad taskigt att du får ta alla nattmålen alla nätter. Tycker att din man gott kunde ta helgerna, om han inte vill ta några mål alls på vardagarna. Det är jätteviktigt att du också får sova. Säg det till honom. Vem skall ta hand om barnet om du går in i väggen?! Man kan inte förvänta sig Törnrosa sömn med ett litet barn.
Stackars er om det är kolik. Skriker han konstant under tiden du nämnde? Min lider av kvällsoro och slumrar bara lite på bröstet under perioden 17-23. Hon skriker dock inte hela tiden, utan bara om man inte har henne. Får amma henne till sömns till slut.
Ja, de är ju så små och behöver all närhet de kan få.
Sunseed, apropå ditt Aurora samtal, om jag vore du skulle jag kräva KS iom att du har ryggproblem. Jag skall skriva min förlossningsberättelse snart, men kan nämna att komplikationer kan göra att man tvingas att ligga på rygg länge. Graviditeten gjorde att jag hade ont i länden/korsryggen. Jag låg på sidan under förlossningen, men sista delen av krystningen fick jag inte göra det. Det gick dock fort för mig, men de tvingade mig att ligga på rygg 1 timme efter att jag fött. Gjorde djävligt ont!!
Miss C, jag beundrar dig som orkar! Jag höll på att flippa ur ikväll. Mannen jobbade sent, hade inte ätit sedan frukost pga besök på jobbet, full diskmaskin, tvätt som behövde hängas upp och en skrikande unge på det. Babybjörnens bärsele räddade mig.
Utöver helger, så är det inte för mycket begärt att din man tog lillen exempelvis kl. 21-23 på vardagarna. Ett par timmars ostörd sömn gör mycket. Det är inte samma sak att sova med ett barn på bröstet även om det är mysigt.
Ja, mot oss båda. Kommer fler och fler leenden. Så sött!
Kel, heh heh. Jag hade nog kallat honom för Törnrosa.
Det märkliga var att vi behövde inte ge ersättning igår kväll. Detta trots att jag hade varit stressad och ätit dåligt. Problemet är att jag mår inte bra om det är alltför stökigt. Med bebisen i bärsele, så var det snabbt fixat. Dessutom var hon mycket lugnare och sov resten av kvällen. Hon brukar annars vara mer eller mindre vaken hela tiden.
Miss C, helt rätt bebisen kommer i första hand. Det låter kanske som att jag städar hela dagarna. Nope, gör bara minimalt för att stå ut i hemmet. Bebisen är hos mig mycket, även när hon sover.
Sunseed, ok. Kan de sätta ryggmärgsbedövning på dig? Ingen idé att leka superkvinna o tacka nej till det.
Kel, det är lugnt. Bäst att din man får sova då för husfridens skull. Bärselen var jättebra. Hon fick sovit på kvällen (och jag kan pussa på huvudet ) och var mycket lugnare. Behövde inte heller ge ersättning. Du har helt rätt i gällande maten. Jag har också fått ett tips om att dricka lite öl för att öka mjölkproduktionen. Hört om det? Skall nog prova det vid tillfälle.
Miss C, jag dricker lite mellanöl nu. Tror inte att jag har sett lättöl i Danmark.
Knytet, eller hur?! Den största kärleken.
Sunseed, det gör du rätt i. Kan dock vara bra att veta alternativen när det närmar sig och vad man kan tänka sig. Men, det löser sig. Njut av graviditeten! Märker du sparkar?
Miss C, jo de har ändrat dem. Men drack ändå bara en halv för det kändes ovant.
Sunseed, det gör du rätt i. Kan dock vara bra att veta alternativen när det närmar sig och vad man kan tänka sig. Men, det löser sig. Njut av graviditeten! Märker du sparkar?
Miss C, jo de har ändrat dem. Men drack ändå bara en halv för det kändes ovant.
Ha ha haa, nu kom samma inlägg en gång till...
Kel, jag skulle inte orka, så som din kompis. Använder selen bara i nödfall.
Lillan har haft magknip. Vet inte om det beror på ölen eller att hon mumsade i sig en stor portion komjölk (ersättning) igår kväll. Måste nästan vara ölen då hon har fått ersättning innan.
Sunseed, om de ger narkos så får de väl snitta, eller hur? Det går inte att planera en förlossning och första gången har man ju ingen aning om vad som väntar en. Jag valde att tänka på annat och skrev ner några punkter till personalen bara ett par dagar innan.
Tackar! Hon verkar ha lite ont när hon bajsar. Vet inte vad det är för hon är inte hård i magen.
Tack Kel! Jag vet inte om det är ölen. Men, bäst att låta bli så länge hon har magknip. Kram!
Miss C, vad bra att du får hjälp och att du har stöttande sambo! Min svågers ex blev så djupt deprimerad, så hon var inlagd en längre dit. Det är inte att leka med. Stor kram till dig vännen!