Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Spädisar är så lustiga. I fredags natt somnade sonen 0530, men igår och inatt har han sovit hela nätterna förutom lite påfyllning två ggr - från inget till allt på en gång!
Spädisar är så lustiga. I fredags natt somnade sonen 0530, men igår och inatt har han sovit hela nätterna förutom lite påfyllning två ggr - från inget till allt på en gång!
Stort grattis Kelsson till din lilla flicka!!! Skönt att förlossningen gick smidigt:)
Spännande Carlan och Eileen!! Håller tummarna för er! Kommer många bebisar i tråden nu!
Jis: jobbigt att det strular med amningen:( hoppas du kan få hjälp på återbesöket. Mina bröst är inte heller längre stora och hårda, men det var de när mjölken rann till, antar att mjölken har ställt in sig på mer normala mängder. ...... Najje: hoppas det blir bättre med bälte! Känner igen det där med att börja gråta för att det gör så ont, verkligen jättejobbigt, stackars dig:( har fortfarande ont trots att bebis är ute, så irriterande, för nu vill man ju kunna promenera etc.
Obehagligt Najje! Skönt att tvillingarna mådde bra. Och att du fick sjukskrivning. Sjukt att behöva jobba när du har så ont.
Spännande Eileen! Då är det ju inte långt kvar, om det har satt igång! Men jag vet, det är jobbigt att inte veta hur lång tid det kommer ta.
Denna vecka har vi låtit Gustav sova i storebrors säng, i liggdelen till em gammal vagn som gick sönder. Skrutten har sovit varje natt mellan 23 och 05.30, plus 1 1/2 timme på soffan med mig. Är nu lite orolig för hur vi ska göra när storebror kommer tillbaka, det har nog hjälpt för Gustav att sova i ett eget rum. Funderar lite på att ha storebror och hans säng i vårt rum. Det blir så mkt lustiga lösningar när man har två barn so som senare ska dela rum.
Grr, blir så irriterad på mina grannar som lät sin treåring slänga sig över Gustav när vi var på besök- när Gustav vaknade ropade de t.o.m. dit ungen för att leka och titta på honom när han var vaken! Han är en helvild unge som hoppar runt hela tiden och slår runt sig med kuddar etc. Nu har vi fått reda på att han är jätteförkyld! Blir så irriterad på föräldrarna som verkade tycka att Gustav var där för att roa deras unge. Och jag blir även arg på mig själv som inte sa åt föräldrarna att ta bort sin son från bebisen. Jag sa åt honom några ggr själv att gå bort - när han hoppade på soffan bredvid bebisen! - men han lyssnar inte... Hoppas nu bara att Gustav inte blir smittad :(
Lillstintis: stort grattis till dottern!! Vad härligt att allt gick bra:) ...... Tredjemaj: vissa har sd som gör ont, brukar då kallas förvärkar. Det kan man ha flera månader innan. Jag hade sd som inte gjorde ont med första barnet, med Gustav gjorde de ont till och från, från sjunde månaden. Då är det lite svårare att avgöra när förlossningen sätter fart. Men de riktiga värkarna är mer intensiva, och kommer mer regelbundet och blir starkare och starkare. ..... Tack Lulis för grattis!! Härligt att flytten gått bra, förstår att det måste vara jättejobbigt och stressigt att ha det att kämpa med.
Lite eländigt här- fått bihåleinflammation igen och maken är bortrest. Mamma är här och hjälper mig lite med gustav, men det är ändå skitjobbigt. Snälla, kan jag få bli frisk fort!