Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: jag känner förresten som du ang andningslarm - att det för mig har varit viktigt att bara utgå ifrån att det kommer gå bra, att släppa oron. Sedan har jag blivit lättad av att ha vidtagit alla försiktighetsåtgärder- sova svalt, i egen säng, på rygg osv. Men ibland sköljer ändå oron över en, gissar att det är oundvikligt. Fast oro kommer man alltid att ha - det försvinner inte med åldern, det är bara andra saker man oroar sig för, när barnet cyklar, är på dagis, leker etc.

• Viksan07

Orkar inte läsa så mycket, mår jätterisigt. Har tydligen bröstinflammation igen på andra bröstet. Feber som jag hoppas ger med sig, annars måste jag in akut. Känns så himla jobbigt att det ska bli såhär när man har en liten bebis som man vill njuta av:( är det ngn som haft bröstinflammation? Varför ger det inte med sig?? Så trött och orolig att det ska bli värre.

• Viksan07

Såå skönt, nu börjar jag äntligen bli bättre. Hade så ont igår av att amma att jag bölade hela tiden, dessutom jättejobbigt att inte kunna ta hand om lillsnutt. Men nu har febern äntligen gått ner så det börjar väl vända :) Inflammerad mjölkstockning är ett riktigt helvete, hoppas man slipper det i fortsättningen. Mitt i att man mår jättedåligt så måste man vända och vrida på sig själv och bebisen för att få ur all mjölk, och det gör jätteont.

• Viksan07

Jis: Vad bra att du fick bra hjälp på amningsmpttagningen. Hela 1.5 timmar är ju urbra, då hinner man få mkt hjälp. Hoppas Waldemar går upp fint i vikt till nästa vecka. Jag har inte haft kontakt tidigare med amningsmpttagningen- är det på det bb man födde på, hör man av sig till dem? Eller vad är det som gäller här i Sthlm? Tycker att det är lite krångligt att finna olika positioner för Gustav att amma i, så han dricker ur hela bröstet. Och svårt att veta när bröstet är urdrucket, viktigt eftersom mjölken kan bli till inflammation annars. Är så rädd för att få detta igen, så det kanske är bra att prata med amningsmpttagningen.

• Viksan07

Jis: det är verkligen kämpigt när det är krångligt och uppstyrt sådär, det roliga i att amma försvinner, för man är ju bara orolig att det blir fel. Var det första besöket på amningsmott? Hoppas det löser sig för er. Jag är lättad för att det onda i bröstet har lagt sig under kvällen.

• Viksan07

Tack Karmosin! Jag födde också på bb Sthlm, så det är väl dit jag vänder mig. Vet inte om man ska göra det nu eller vänta och se om det blir fler imflammationer. Vad var skälet till att du hade kontakt med dem? Så trist at det är krångel nu, med sonen var det aldrig några problem, då var det mkt roligare att amma.

• Viksan07

Anderska: jag hade jättesvårt att äta sista delen av graviditeten, eller hela rättare sagt. Men var liksom du väldigt uppkörd i magen och hade svinjobbig halsbränna och kräkningar när det var som värst. Har du halsbränna? Försök äta lättare, mild mat, filmjölk, kokt fisk etc. Lite lättare att få ner. Vid halsbränna är gaviscon bra för att mildra halsbrännan. Hoppas du slipper få det jobbigt!

• Viksan07

Jis: blir också så störd på vår V50, som är typ den vanligaste familjebilen, ändå går inte babyskyddsinsatsen in, och inte vår vagn heller - som ska var en lätt och smidig buggyvagn! Så nu vill maken att vi byter upp oss till en V70 men det känns ju som en besvikelse när man har köpt bilen för att det är en familjebil. Hade inte heller en tanke på att grejerna inte skulle få plats, grr. Lite irriterande att bebisprylar ska vara så bulkiga att de inte får plats i bilen.

• Viksan07

Vi har en buggyvariant, Britax b smart, och den är ju lite krånglig här ute på landet i detta väder. Men vi har som tur är köpt en beg slit och slängvagn ( teutonia Rocky ) med syskonbräda som går som en arbetshäst genom snön :D

• Viksan07

Får ta av hjulen på vagnen för att få in den i V50, cp-vagn- för den ska vara lätt och smidig. Ol, ganska lätt att ta av hjulen men det ska väl inte behövas??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011