Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Strössel: Min tur härnäst.... :D BF är 14/11.
Trist att du åkt på UVI! :/
Strössel: Min tur härnäst.... :D BF är 14/11.
Trist att du åkt på UVI! :/
Viksan: Ja och det var ju bara tur i oturen att någon råkade nämna det för mig i en annan tråd jag följer. Det verkar onekligen vara viktigt att ringa fort iaf. Läskigt blev det hela nu, jag som inte är utav den oroliga sorten blev lite skraj nu av all detta. :(
Strössel: Alltid är det något att oroa sig för! :/
kasa: Vad snällt att du frågade din mamma! Tycker oxå att det är himla knepigt att min BM inte sa något om det hela om det var så jättefarligt?! Vi tror ju (alltså även BM) att bebisen ligger rätt högt så då hamnar jag ju i riskzonen i vilket fall. Bebis är iaf inte fixerad, ruckbar och troligtvis även rörlig. :/ Komiskt, men jag har sovit min bästa natt på lääääänge med bara ett wc-besök på 9 långa timmar.
Kelsson: hoppas jag med! Så om värkarna ville sätta igång (INTE vattenavgång tack!) ungefär NU så vore jag supernöjd. ;)
Ja man blir verkligen överöst med välkomna och heeelt ovälkomna tips och råd när man är gravid. Spelar nästan ingen roll vad man äter innan man får höra antingen: "oj äter du DET, du som är gravid och allt" eller "varför skulle du inte kunna äta det bara för att du är gravid, gjorde jag hela tiden".
Appropå milstolpar: v. 40 idag då... ;)
Anderska: men vad tusan kan det vara som gör ont om det inte är i tänderna. :( Hoppas verkligen att man hittar källan till ontet för så där kan man inte ha det! *kram*
Kelsson: Grattis till dina 30 dagar, det går rätt, speciellt när du fortfarande jobbar kan jag tänka mig! Men jag hoppas du kan sluta lite tidigare än du tänkt! Och att min bebis skulle komma i tid tror jag inte riktigt på tyvärr. :P Så sen med allt redan haha...
Kelsson: Ja jag har oxå tagit illa upp många gånger av saker folk har sagt... Det är ju oftast inte deras mening, de tänker bara inte efter före... ;)
Jis: Var är "gilla"-knappen när man behöver den...
Viksan: Tack, känner mig lugnare idag, nu vet jag iaf vad jag ska göra OM vattnet nu går.
Ja men jösses, klart man kan köpa det som eventuellt fattas efter bebisen är född. Vi hamnar inte i fängelse liksom! ;) För mig är det snarare tvärtom, alla säger åt mig att jag inte ska köpa knappt något (antingen för att det kan ju gå illa (jädra pessimister och glädjedödare) eller för att det är onödigt, alternativt att jag kommer få så mycket i presenter.
Dealiy: Håller tummarna!
anderska: ja jag förstår mig inte alls på dem som antyder att det kan gå åt skogen. Den risken är inte särskilt stor alls... kan förstå att man inte ska tokshoppa alltför mycket innan v.12 och så men NU?! Ska min bebis åka hem naken från BB eller? Nä jag har shoppat det jag vill och tror att vi behöver precis i början. Vill inte shoppa för mycket eftersom vi inte vet om det är pojke eller flicka. Kommer ju längta efter att frossa i kläder som kanske är liiite mer anpassade efter kön på bebis.
dealiy: Skönt att allt såg bra ut! :D