Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Har jag inte haft en tanke på. Återstår att se om vi får barn med mycket magknip antar jag.  Men å andra sidan ska maten göras ändå, jag är ju inte ensam om att äta julmaten... Flört  Hoppas du och Loke mår bättre snart!

• Aurora1979

Kelsson: Tack gärna... intressant att se om det är hyffsat samma recept om inget annat! =) Men bara om du orkar och hinner! {#emotions_dlg.flower}

• Aurora1979

Var inne på min vårdcentral idag för att få influensasprutan. Ialla fall... när jag sitter där och väntar kommer en trevlig dam från BVC och frågar mig om jag råkar vara ***. Jag blev lite ställd men ja hon såg min stora mage och hade väl gått och kollat vilka nya bebisar som kunde tänkas födas snart och kom fram till vem jag är haha.... Hon ville hälsa mig välkommen och önska mig lycka till. Så DÄR känner jag mig alldeles välkommen iaf!  Solig

• Aurora1979

Jis: magen växer verkligen på ordentligt när man passerat v.30! Tycker du och din mage är jättefina! :D

Kelsson: Min svägerska gick knappt upp ngt alls på hela graviditeten, men hon var lite överviktig när hon blev gravid. Tror hon hamnade på bara +2kg när hon födde sin första grabb. Har man att ta av sen innan så är det nog inte så ovanligt att man inte går upp så många kilon. Tror jag låg på +8kg förra veckan i v. 36.

Strössel: Jättefin vagn! =) Vi har inte tagit hem våran än, eller ja den står hos mina svärföräldrar just nu eftersom vi köpte och fick den mitt i flytten. Men det är snabbt gjort att hämta hem den. 

• Aurora1979

Jis: jättefint! =)

Kelsson: Tycker inte att +8kg för mig är så mycket, men jag var överviktig från början plus att jag ju är magsäcksopererad så antar att jag helt enkelt inte kan ÄTA upp mig i antal kilon iaf. Min BM har frågat efter vikt vid varje besök men aldrig kommenterat den alls.

Jordgubbe1: Ja vad härligt att höra att även BM och läkare faktiskt verkar bry sig på "riktigt" om ni förstår vad jag menar?! Och jättestort grattis till ett lyckat UL. Jag fick höra samma siffra efter mitt UL :)

Om någon är intresserad så har jag precis lagt upp en hel drös med bilder på min blogg. Dock är den låst så om ni vill läsa får ni inboxa mig er e-postadress så att jag kan skicka en länk.

• Aurora1979

Anderska: Det är helt otroligt vad folk har åsikter! Och ja i min mans släkt var det knappt någon som ens sa grattis när vi fick vårt gravidbesked för det kunde ju bli missfall. Så ingen vågade glädjas förrän magen började synas i princip (men ena svägerskan har haft 5 mf så inte så konstigt kanske, men ändå). Klart du ska göra som du själv vill! Och vill dina svägerskor ge dig kläder så får väl dem ta sig till er i stället. 9 timmar i bil enkel resa är inget man gärna utsätter sig för som gravid. *tröstkram*

Lillstintis: inboxa mig din e-mail adress så skickar jag en inbjudan! :)

Strössel: Hejar på er, det blir nog en bebis innan helgen är slut!! =)    

• Aurora1979

Anderska: Glömde ju skriva förut att jag oxå fått höra att man inte ska köpa någonting alls innan bebis kommer för man "vet ju aldrig vad som kan hända"! Men hur kul är det att köpa allt EFTER förlossningen när man är trött och vill rå om sin lilla bebis?? Och jag mår väl inte bättre för att jag inte köpt något OM nu något så hemskt skulle hända? Håller med Carlan där, att det är nog viktigt att få boa in sig och köpa saker så att man förbereder sig för att bli mamma. Speciellt om det är första barnet kan jag tänka mig?!

• Aurora1979

Min man kör samma ramsa varje kväll med min mage: "Hej Grynet, hur mår du då? Nu ska pappa sova, vi hörs i morrn, hej hej" och så klappar han lite på magen haha.... Fast den senaste veckan har han lagt till "Nu kan du komma ut". Han är jättetråkig med shoppingen.... han pustar, stånkar och stönar varje gång jag vill köpa något och tvingar in honom i en affär! :/

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011