Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Det är rätt ovanligt att få morfin vid en förlossning har jag hört. Undantag görs mest om det varit en väääääldigt lång förlossning och den blivande mamman verkligen behöver få sova lite. Men det är bara som jag hört som sagt.

Jag är inte spruträdd så är inte rädd för en ev. epidural även om jag gärna vill klara mig utan om det går. Jag har sagt till min BM att jag är öppen för alla förslag förutom sterila kvaddlar som jag är livrädd för av någon anledning. Är nästan mest rädd för lustgasen eftersom jag hatar att förlora kontrollen... men "alla" säger att det struntar man fullständigt i när man väl ligger där och har ont. ;)  

• Aurora1979

Kelsson: Jag är lite tvärtom, jag kan inte riktigt oroa mig för saker jag inte vet något om?! Lite udda egentligen eftersom jag oxå är en kontrollmänniska. Men jag har väl insett att det här en sak jag verkligen inte kan styra eller göra något åt. Så ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning.

• Aurora1979

Jis: Hehe... råkade få syn på mig själv i profil i bara underkläderna i morse och fick nästan en chock. Förvånad  Nog för att folk har kommenterat att min mage är STOR nu men har nog inte kollat in mig själv så noga. Flört

• Aurora1979

Strössel: Heja heja! =)

Karmosin: Grattis till lillpojken!! Skönt att allt har gått bra! =)  

• Aurora1979

Hos oss har det gått i vågor med att diskutera namn. I början massor, sen mer sporadiskt, nu när det närmar sig med stormsteg så har vi knappt nämnt det alls! Vi har namnförslag på både tjej och kille med vet inte om vi har spikat det... Så just nu går krabaten under namnet Grynet/Grynolf... som onekligen inte är stort som ett gryn längre men fortfarande vårt hjärtegryn.

• Aurora1979

Jag drömde att jag fått diabetes i natt... Jis, du är inspiration i mångas drömmar! ;)

Najje: Vad skönt att du fick stilla din oro med ett UL! Det kommer absolut bli kanon det här! :)

Håller mina tummar för att det går bra för Strössel idag, hoppas igångsättningen gått smidigt!   

Jag fick förresten min sjukskrivning godkänd verkar det som eftersom jag verkar fått in pengar från FK på kontot. Antar att det kommer brev på posten med så småningom. Blir till att lägga undan inför nästa månad.

Har inte tänkt läsa något mer om förlossningen nu... men däremot funderar jag på om man inte skulle köpa sig någon bok om barnets första år eller så? Som beskriver lite barnets olika utvecklingsfaser och så vidare. Någon som har ett bra förslag?  

• Aurora1979

Karmosin: Tack för boktipset, ska kolla upp! =)

Jis: Minns inte hur det gick tyvärr! ;)

Min väska är överfull med massor av onödiga saker haha... :P    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011