Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Så irreterad mina svärföräldrar var här i lördags hela dagen och min man visade lite vad vi hade köpt till bebisen, och min man sa det här har vi köpt till honom osv. Det blir ju oftast så att man säger han om man inte säger den inte vanligt att man säger det här har jag köpt till henne. Nu ringde min mans systrar och sa att vi hade försagt oss att vi vet att vi ska få en pojke, det har min mans pappa sagt till hela släkten där upp nu. Jag sa nej vi vet inte vi får inte veta det på sjukhuset trots att vi har frågat 100 gånger då säger dom att jag behöver inte ljuga. Är så irreterad inte så roligt om man nu skulle få en flicka och släkten har köpt en massa killkläder och sånt.

Borde inte bry mig , men är man gravid så är man och irreterad blir man då Tyst och det är inte kul att bli anklagad för att ljuga när man inte ljuger.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-08-03 16:15:27 följande:
    Strössel: Vad irriterande släktingar kan vara! Sätt din man på att förklara att det inte är värt att köpa en massa killgrejer då ni faktiskt inte vet! STOR KRAM!
    Han har försökt, med dom säger bara att vi ljuger och att dom nu vet att vi får en pojke. Att vi var klumpiga som råkade försäga oss blir galen. 50 % chans att det blir en pojk snopet och lite roligt om vi skulle få en flicka då kan dom sitta där med sina kill saker. Är inget fan av den sidan tyvärr, vi hade värsta bråket när vi skulle gifta oss.

Det här får rinna av mig men det kommer nog ta nån vecka innan jag glömt det.
  • strössel

Lulis: Grattis till att det gick bra på kub Glad

Vickan l: Ja men man blir ju bara så irreterad på folk, dom får tro vad dom vill ska försöka att inte bry mig Flört men sånt här gör att jag gillar dom ännu mindre än innan. Vad kul att du har fått hem ringarna, jag testade mina och inget har hänt hittills varit gifta i 2 år den 22 augusti Glad

Kelsson: Ja det får dom verkligen göra då kan dom sitta där med deras killkläder om det nu inte blir en pojk.

Jis: Låter härligt med semester , du reser väldigt mycket skulle oxå vilja resa så mycket som du.

• strössel

Jis: Man behöver inte känna den varje dag i v 22 jag är i v 29 och jag har kännt lite hela tiden, kommer nog slappna av när bebisen har kommit ut.

Lillstintis: Det är inte min släkt som tur är utan min mans och det är skönt att ha dom på avstånd.

Kelsson: Tror inte halsont skulle påverka din lilla bebis Flört den mår säkert superbra där inne i magen.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-08-05 06:51:06 följande:
    Ego: Ny vecka idag V23 (22+0) lika härligt varje fredag o bara 125 dagar kvar till BF . Det betyder att det är bara 26dagar kvar till man är nere på två siffrigt
    Massa grattis till ny vecka visst är det härligt att gå in i en ny vecka varje fredag Flört

Ego: Går in i v 30 idag och har 76 dagar kvar till BF Solig
  • strössel
    Jis skrev 2011-08-05 12:02:11 följande:
    Nu har jag varit på Östra BB, dom kollade på F m UL å sen fick vi höra hjärtat. Allt såg bra ut, han låg och sparkade mot ryggen den lilla busen! Så skönt att allt såg bra ut!
    Vad skönt att allt såg bra ut, det är därför du har kännt den lite mindre för han sparkar åt andra hållet Glad

Ego: Jag mår inget bra idag , vaknade i natt av att jag hade ont i magen det sitter fortfarande i och jag har tagit två värktabletter men värken försvinner inte. Jag mår jätteilla och det känns som om jag försvinner ibland lite svimmningskänsla, känner bebisen men är orolig vet inte om vi ska ringa eller inte. Eller om jag ska lägga mig och vila och se om det försvinner.
  • strössel

Vickan l och Kelsson: Jag har legat i sängen och vilat lite nu ska jag bara äta lite sen vila igen, ska avvakta och se. Har jag tur så är det borta i morgon, skulle resa mig i sängen innan och kollade vad hunden gjorde fick sån kramp så jag trodde jag skulle dö. Men bebisen har sparkat när jag har legat i sängen så den verkar må bra iallafall.

• strössel
    Vickan I skrev 2011-08-05 15:35:23 följande:
    Strössel - fick också så att det typ högg till när jag rörde mig när jag låg i sängen. Men kände också av bebis så kunde hålla mig ganska lugn. Men blir ditt inte bättre efter en hel dags/em vila tycker jag du ska ringa.
    Ja blir det inte bättre så ringer vi för att rådfråga. Inte kul att vi ska må såhär du och jag vi ska ju må jättebra och bara njuta. Tycker så synd om min man som har semester och jag som är så trött och inte mår bra, sa han kunde ta och åka till kusten till sina kompisar en vecka men han vill inte lämna mig hemma när jag mår dåligt och jag orkar inte följa med.
  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-08-05 16:53:29 följande:
    Strössel: Jag har legat däckad på soffan idag igen, halsen värre idag. Stackars maken kommer hem från jobbet o börjar diska o laga middag... Känner mig totalt värdelös!
    Stackars dig med halsont, ja man vill ju så gärna hjälpa till hemma och vara lite social men ibland orkar man helt enkelt inte. Men det får vi ge tillbaks sen när vi har fått bebis men då är vi säkert helt slut av att ha en bebis så då orkar vi nog inte heller Flört vi får ge tillbaks om några år Glad
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011