Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan l: Vad kostade deras fårskinn ?

Kasa: Mvc säger inte mycket att vissa kan må illa hela tiden osv dom bryr sig inte så mycket, jag gillar inte min bm men nu har dom haft semester och nu ska jag dit nästa vecka är då i v 32 så jag ska bita ihop och ha kvar henne tills det är dags. Men har lagt fram mina åsikter om bm här där jag bor på förlossningen och det skulle dom ta upp när dom hade apt på jobbet. Om tex att man inte får komma och lyssna på hjärtljud om man inte kännt nåt på några dagar osv.

Speck: Jag har oxå samma bh storlek som jag haft hela tiden bara omkretsen som har förändrats för mig med.

• strössel

Kelsson: I morgon går vi in i en ny vecka Skrattande

Ego: Trodde jag skulle slippa bristningar men såg en lila färgad bristning på magen igår Rynkar på näsan inte stor men rädd att det ska komma jättemånga nu. Magen har växt den här veckan mer rund och min man tror jag kommer hamna över kurvan på sf måttet nästa vecka.

Mår så illa så jag inte vet vart jag ska ta vägen idag Tyst

• strössel

Jis: Det hade varit skönt att slippa illamåendet och kräkningarna men det verkar inte vilja gå över. Vad kul att träffa bm idag, det är så mysigt att lyssna på hjärtljud. Ultraljud är kul men jag tycker nog hjärtljud är mysigare Flört

• strössel

Speck: Vilken snäll man du har så påpekar att du fått större överarmar Glad min man är lika dan ibland ploppar det ut kommentarer ojj vilka tjocka vader du fått. Ser med fram emot den dagen då man kan börja träna bort kilorna man har gått upp. Hoppas din bebis kommer ut snart , känner du av nåt att den är på g att komma ut ?

• strössel

Kelsson: Har inte testat Novalucol kanske en ide att köpa det och testa iallafall, jag ska ringa och beställa en tid till läkaren och då tänkte jag passa på att ta upp mitt illamående. För mvc läkaren/bm brydde sig inte en vanlig läkare kanske bryr sig mer hoppas jag iallafall.

• strössel

Viksan: Vad skönt att du äntligen fick bli sjukskriven på heltid, men surt att det ska ta sån tid på FK. Min sjukskrivning går ut på söndag och sen går jag på graviditetspenning på måndag i två månader och sen semester i 4 veckor. Jag hoppas att det inte dyker upp så många fler bristningar och att dom man får bleknar bort till en viss del, jag hade gått upp 15 kg men nu hade jag gått ner lite antagligen för att jag kräks. Ta hand om dig nu och bebisen kram !

Kelsson: Grattis till ny vecka Glad

Speck: Din lilla bebis kanske kommer på min födelsedag Flört

Ni som har barn sen innan eller ni som har kommit över v 30, hade ni svårt att äta de sista veckorna ? Jag blir mätt jättesnabbt och får i mig väldigt lite mat, för det känns som om jag har ätit 100 kg mat.

Tredjemaj: Jag har oxå perioder där jag tycker det är jobbigt och är väldigt orolig att det ska hända nåt osv, kanske för att vi har haft det svårare än de som lyckas direkt. Vad kul att du har fått en fin gravidkula njut av den kram.

Ego: Vecka 32 idag haft ont i magen sen igår kväll men bebisen sparkar varje dag  nu så jag har inte fått panik än. Har drömt att bebisen kommer ut för tidigt kanske det som stressar mig.

• strössel
    Kasa01: Ja det är jättejobbigt tänker med att jag ska äta lite men ofta men glömmer oftast bort det, och sen mår man som sagt jättedåligt. Skönt att veta att det finns fler som känner så , jag har ju gått ner i vikt vet inte om det är för att jag inte kan äta så mycket eller om jag kräks får ta upp det nästa vecka när jag ska till mvc.
  • strössel
    Aurora: Vi ska hyra en på babyproffsen, men jag har hört så många är dom oftast är dåliga. Jag vet inte vad man ska tro men dom borde väl ha koll på stolarna när dom lämnas tillbaks och inte hyra ut dåliga stolar tycker man. Vi har lagt handpenning men skulle det vara nåt fel på den så ska vi få köpa min mans kusins babyskydd för 750 kr deras bebis är 7 månader så hon åkte i den i ca 6 månader. På babyproffsen kostar det 500 kr för 6 månader.
  • strössel

Nån som vet här hur mycket procent skatt FK kommer dra när man är föräldraledig ? Läste precis ett inlägg där dom drog olika procent skatt.

Har kikat på barnvagnar och börjar ångra mitt val lite av vagn, men har man lagt handpenning är man bunden till att köpa den vagnen då ? Har fastnat för 2012 modell 21239 PP Black.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-08-20 11:58:26 följande:
    Strössel: Sluta titta på fler vagnar . Jag vet inte om man är bunden men tror inte att de blir glada för de lär inte få ut full pris för förra års modell...
    Den vi har lagt handpenning på var det rea på när vi var inne sist , om den är på rea nu måste vi då betala fullpris då ?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011