Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

tredjemaj: Du vill nog inte att jag svarar . Jag har illamåendet kvar men det är inte lika illa ALLA dagar, har bra dagar mellan varven men varje lördag mår jag illa, tror att det är värsta dagen på hela veckan. Känns att man kunde ta om onsdag till exempel var värsta dagen eller någon annan veckodag men nej, måste vara lördag...

Nog klagat, jag överlever o är glad över de bra dagarna jag får

• Kelsson1

Viksan: Tyvärr satte brist på kvadratmetrar käppar i hjulen o blir snikvarianten av skötbord istället Obestämd men det blir nog bra, bebis lär inte bry sig att man byter bajsblöjan på skötbord för 800kr istället för skötbord för 4200kr
    Måste vara skönt när det mesta är klart o behöver inte inhandlas. Börjar känna panik för hur i hellskotta ska man få pengarna att räcka till?
    Gustav är ett fint namn, den Gustav jag förknippar namnet med är en störttrevlig kille

Luilis: Lät underbart med stugsemester, vill också!
    Tackar! Hoppas du lyckas övertala sambon då Skrattande
    Vet det där med att namn är "upptagna", makens favvonamn förknippar jag med en överviktig medelålders dam. Inte bra, hur ska jag säga för att han inte ska känna att jag skjuter ner alla hans förslag?
    Dags för dig att köpa mammabyxor? Jag var tvungen att köpa nya tröjor rätt tidigt men väntade några veckor till innan jag köpte byxor (hade gamla tjockisbyxor kvar som jag använde tills dess). Så vet exakt hur det är att vara svullen. Tycker inte att svullnaden någonsin gått ner bara blivit värre Flört.

Jis: Låter väldigt trevligt det där, hoppas du passar på att njuta lite istället för mic också...

• Kelsson1

Speck: Verkligen händelserik dag! Jag är imponerad över de som bakar, själv orkar jag aldrig o får lite dåligt samvete för jag vet hur mycket maken gillar det. Men man kan inte få allt
    Jo det är som du säger, miljontals andra klarar av det här så varför inte vi.

Ego: Har haft ont i magen långt ner som vid vänster äggstock sen igår eftermiddag. Igår bara ont när jag rörde på mig, nu känns det hela tiden och hade även ont i natt så jag har sovit dåligt.
    Det behöver inte vara någon fara för bebis men orolig som man är har vi valt att åka in till gynakuten för att kolla upp.
    Hör av mig när jag vet något.

• Kelsson1

Ego: Hemkommen från gynakuten o allt såg bra ut med bebis. Läkaren tittade både med ultraljud och VUL. UL för att titta till bebis o hon sprattlade på där o hjärtat slog så fint. VUL för att titta på livmoderetappen tror jag o det såg också bra ut. Vad som orsakar smärtan kunde han inte säga men skickade urinprov på odling så svar om det kommer kring fredag. Annars ska jag ta upp smärtan med BM nästa vecka...

Lulis: Tack!

Vickan: Men vad härligt att ni ska gifta er! Min syster valde borgelig vigsel och pensionat ute i skärgården för närmsta familjen och har varit väldigt nöjd med det valet. Hon var klädd i en väldigt fin vit klänning från H&M tror jag att hon köpte den ifrån.
    Själv hade jag alltid drömt om att få vara prinsessa för en dag med stor klänning, kyrka o nästan 100gäster o fick det för 8år sen. Det var helt perfekt för mig. Så om dagen ni gifter er blir perfekt på det vis ni vill ha det tror jag inte att du kommer att ångra dig. Skulle du mot förmodan göra det så kan ni alltid senare åka till Las Vegas o gifta om er med stor klänning o rubbet Skrattande.
    Som sagt syrran ville inte heller ha en stor klänning när det var borgeligt men det finns en hel del fina klänningar som inte känns för mycket... Bara ut o leta .
    Det där med Hotell, jag skulle nog välja hotell ändå. Jag älskar nämligen hotellfrukost o tanken på att slippa bädda . Men det känner du bäst själv om du hellre är hemma eller sover på hotell.
    Hoppas att ni får en underbar dag när ni gifter er! STOR KRAM!

• Kelsson1

Vickan: Åker till Danderyds sjukhus, får alltid så bra bemötande där! Så rekomenderar de varmt. Men du är väl över v22 så då blir det nog förlossningen för dig. Jag har hittils vänt mig till gynakuten...
    Du ser, Vegas med allt vad det innebär så då kan du inte ångra dig med lilla mysiga bröllopet nu!
    Hittade en klänning i våras (på rea så den lär inte finnas kvar) på JC tror jag att det var. Den var som ett fodral närmast kroppen men sedan en vid spetsutanpå. Den var ju inte vit heller men något liknande (om du hittar) skulle nog passa bra?
    Tycker att ni kör på hotell, tänk härlig frukost o bästa att ni slipper diska efteråt
    Njut av stillheten, innan du börjar sakna ljuden

• Kelsson1

Strössel: Tack!

Vickan: När jag gifte mig så hade jag o maken bott tillsammans i flera år o det var nog ingen som trodde att jag inte skulle vara "fördärvad". Syrran har också en dotter o gifte sig i fin vit klänning (inte brudklänning, tyckte hon personligen skulle vara för mycket för henne) o alla tänkte bara på hur fin brud hon var. Så oroa dig inte över det utan köp en helvit klänning om det är det du vill ha! Den dagen ska bara handla om er o hur ni vill ha det o inget annat!

Tredjemaj: Jag hade semester i juni, då tror jag inte att det var så stor skillnad på dagarna när jag mådde dåligt, mådde väl illa varje dag kändes det som . Nu när jag är tillbaka till jobbet är det lördagar som är värst. Kan vara för att man är trött o stressad under veckorna.

• Kelsson1

Vickan: Så är det, inte många gifter sig som oskulder längre. Viktigaste är att göra dagen till er dag o det som passar er bäst. Vill ni ha "fest" samma dag så fixa det! Det behöver inte vara stort, gå ut o äta på bra restaurang innan hotellövernattningen räcker långt. Så får ni ta "stora" festen sen .
    Det var så jag ville ha min graviditet , men självklart fick man inte välja

• Kelsson1

Viksan: Håller med Aurora, prova med en annan läkare!

Vickan: Vi hade varit tillsammans i 10år när vi gifte oss . Se det bara som att då vet ni åtminstone att det är menat att ni två ska verkligen vara tillsammans, inget infall bara
    Hoppas att FK inte börjar bråka med dig nu, de kan verkligen vara jobbiga.

• Kelsson1

Speck & Aurora: Min klänning för 8år sen lät jag sy upp, hade släp o hela baletten. Förutom min klänning sydde hon upp kläder till 5 tärnor och så hyrde vi frack till maken o mörk kostym till bror min, allt gick på 8000kr . Gick fint att hälsa på alla gästerna (närmare 100st) , var sommar o vi stod ute framför festplatsen och hälsade på alla innan vi gick in.
    Maten tog vi från festplatsen och den var riktigt bra. Bästa av allt var att städning dagen efter ingick i priset för lokalhyran .

Ego: Magen har varit bättre så länge jag tar det lungt men nu direkt på morgonen fick jag ont igen när jag klev upp o började göra mig i ordning för jobbet... Sitter nu på jobbet o känner av magen hela tiden. Undrar vad det är? Sköterskan menade ju att det kunde vara ligamenten. Betyder det att jag kommer att ha så här ont resten av tiden?
    När började ni känna av bebis regelbundet? Jag nojjar lite när jag känner av bebis bara sporadiskt och inte speciellt tydligt, kan inte säga att hon direkt sparkar, tycker att det kittlar mer. Har jag bara en väldigt timid bebis eller kommer "sparkarna" senare?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011