Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lulis: Ska du boka tid själv till KUB? De skickar inte remiss för det? De skickade remiss till oss, fick brev hem med tid, så bekvämt.
    Har läst i andra trådar om situationen i Malmö, verkar inte vara riktigt hållbart. De måste ju göra något omgående åt det. Vet inte hur det är här men går hos privat så kanske finns fler att välja emellan här.
    Vi fick hälsosamtal o inskrivning på samma gång Obestämd var väl inte riktigt nöjd med det, hade hellre tagit de separat. Var ju så nojjig i början så prata med någon vettig människa som kunde lugnat ner en hade inte skadat. Bra att hon var gullig då vet du att inskrivningen kommer att gå bra också

• Kelsson1

Lulis: Ingen fara, jag är ju i v21 och har fortfarande ingen bebismage. Pluffsig är bara förordet!

Måste säga det igen, min syrra när hon var gravid mådde hon otroligt bra hela graviditeten igenom o födde en fullt frisk vacker dotter. Så inte oroa dig på grund av att du mår bra!

• Kelsson1

Lulis: Tragiskt att de inte gör något vettigt åt situationen. Som du säger är det tur att du flyttar!

Jag har varit väldigt mycket överviktig men lyckats gå ner i vikt, har därför också haft svårt för att acceptera min mage (då den hunnit vara liten ett bra tag). Känns också som jag bara gått upp i vikt o det är jag inte alls glad för, känns inte att kilona kommer från graviditeten och IVF. Men det är bara att gilla läget. Som du säger är det totalt ointressant hur ens mage ser ut bara bebis mår bra!

Gå o köp nya kläder så känns det lite bättre efteråt!

• Kelsson1

Aurora: Vad härligt med semester o få flytten fixad under tiden!
    Kan bara nämna att från IVF start är jag +8kg idag +2 sen plus o jag är bara i v21...

carlan: Stort Grattis till flickan! Fiin mage!

Jis: Vi har två blastisar i frysen o har tänkt använda upp de, tror att vi gör det under min mammaledighet. Men ger det inget så lutar det just nu åt att vi inte kommer att göra fler färskförsök. Tycker att det är för påfrestande psykiskt, fysiskt och ekonomiskt för oss. Så ger frysisarna inget kommer vi slösa all vår kärlek på lilla flickan jag väntar på nu . Var gjorde ni RUL när ni fick bilderna gratis?

Lillstintis: Härligt att höra att du gillar din mage, bara jag lärde mig att göra detsamma.

Viksan: Tiden går verkligen fort, tycker inte att det är så länge sen vi plussade

• Kelsson1

Jis: Yes, fick betala 50kr för tre st. Som inte ens var bra...

Aurora: Eller hur! Men kanske ändå liten biverkning med tanke på vad vi får...

• Kelsson1

Ego: Igår kväll när vi gått o lagt oss hände det... Första riktiga sparken som kändes utanpå magen! Som tur var hade maken handen på magen så han fick känna den! Helt magiskt! Fram till nu har hon bara som vänt på sig eller bara kittlat men nu var det en riktig knuff. Självklart blev jag tårögd (vad annat hade ni förväntat er ) o såg på maken att trots han inte blev tårögd så var han inte orörd .

• Kelsson1

Vickan & Jis: Jo det var helt underbart! Bara längtar till nästa gång...

Lillstintis: Det dröjer nog som sagt inte länge innan du är där.
    Hoppas du får en underbar dag på stan

• Kelsson1

VIksan: Är aldeles lyrisk. Försök torka tårarna. STOR KRAM!

Karmosin: Välkommen tillbaka. Skönt att du haft det bra på semestern, det är det semester är till för!

Strössel: Hoppas det! Min lördag har gått åt att ligga i soffan igen, inte så mycket illamående idag men trött så in i norden! Avundsjuk på att du är så duktig o städar

Jis: Försök ta det lungt även på resan, ta inte ut dig för mycket. Vila vid poolen låter helt rätt! Kram!

• Kelsson1

Jis: Visst känns det helt otroligt?! Tänk vad tiden går fort... Kommer ihåg hur oroliga vi båda var i början med blödningar o allt. Nu sitter vi här, halva resan gjord o bara halva kvar! Snart snart har vi varsin egen bebis

• Kelsson1

Speck: Ja det är helt otroligt att det inte är många veckor bort innan din bebis kommer. Var det verkligen hela 36 veckor sedan du lyckades? Tiden går verkligen fort. Blir spännande att höra om första bebisen i tråden

tredjemaj: Om du har berättat det får du ursäkta min gravidhjärna men vilken vagn blev det?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011