Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Usch, vad jobbigt för din man Aurora. Och extra jobbigt för er båda när ni har så liten bebis, och det här jobbiga händer. Men hoppas det går bra för svärfar. .... Skatten: fin vagn! Jag har mjuklift och är jättenöjd. Smidigt att bara bära in när man ska fika etc. Plus att min stora grabb inte låg så länge i liggvagn, och då är det så smidigt att bara ta bort den, så man vill ha sittvagnen. Den är väldigt varm eftersom bebisen ligger så kompakt. Fungerar säkert bra sen när det bli varmare väder ute :)

• Viksan07

Vickan: haha, gulligt men Läbbigt med detta nattkissande! Viktor kissade för ett år sedan på badrumsdörren, och en gång, när vi var hos några kompisar, drog han ner brallan och var på väg att kissa ner i deras trapp :D låter jättebra med träff hos dig! Har tyvärr inte tid att baka, känns helstressigt just nu. Men säg gärna till om det behöver köpas ngt! Inboxa adress, eller hur gör vi?

• Viksan07

Ja, alla kan ta med sin egen lunch kanske. Låter bra.

• Viksan07

Kelsson: jag är också jättesnurrig - hade helt klart råkat äta hundmat :D Härom dagen började jag lägga upp ris på bordet istället för på tallriken -mamma stannade mig som tur var, innan jag hällde på soja :D

• Viksan07

Tack för en jättetrevlig träff i torsdags! Här är jag inte inne så mycket - är rädd att stora grabben han scharlakansfeber, usch stackarn. Går nämligen på dagis och han har lite symtom:( Men ingen fara- ingen risk att vi har smittat er, han var hos pappa till igår. Hoppas ni alla ha det bra i kylan? Är ni mest inne med era bebbar när det är såhär kallt? Här är det att sitta och mysa vid brasan.

• Viksan07

Vickan: Usch vad obehagligt!! Vad skönt att det gick bra. Verkar som att du och maken var jätteduktiga i den jobbiga situationen. Rädd att man själv skulle bli helt förlamad av skräck och inte veta vad man ska göra... Här är storkillen bättre och det verkar som att han inte åkte på scharlakansfebern som tur var.

• Viksan07

Vickan: ja, jag har anmält mig till en första hjälpenkurs på öppnis, hoppas på att det ska få en att bli lite säkrare. Saknade de kunskaperna när Viktor var liten, vilket i sig var en oro. Så det blir skönt att gå kursen. Som du säger - de är så lätt att de får ngt i munnen eller är med om ngt annat obehagligt när de börjar ta sig runt. Våra grannar, som inte har proofat så mkt hemma, deras son har både stoppat fingret i eluttaget och satt lego i halsen, dock klarat sig ok. Uusch, ryser bara jag tänker på det. Nu har vi såklart bättre säkerhet hemma, men olyckor kan hända i alla fall.

• Viksan07

Haha, apropå Gustavs platta huvud så sa läkaren att problemet enbart är kosmetiskt, och sedan när hon började undersöka säger hon att det inte går att se assymmetrin med blotta ögat, men att man kan känna den. Tyckte det läte lite kul - att det kosmetiska felet inte går att se med blotta ögat :D Men förstår att det kanske kan bli värre med tiden.. Får se vad BVC-sköterskan säger om det när vi träffar henne sen. Tycker det är jobbigt med alla nya rön som har kommit sedan min äldsta son var liten. Kan inte låta bli att bli lite skeptisk och undra hur mkt som kommer att ändras igen, inom kommande fem åren.

• Viksan07

Kelsson: stackars dig! Försök att sova när Jenni sover, och boka inte upp dig på för mkt. Kämpigt när de inte sover, men det blir bättre, vet jag av erfarenhet :) Viktor var en riktig liten pigg en nattetid

• Viksan07

Jis: tycker det är svårt att hitta olika ställningar. Gustav blir helt hysterisk när han ligger på mage, går ca 30 sek, sen blir det outhärdligt. Och att ha honm på sidan funkar inte heller, för han rullar tillbaka till ryggläge, lilla rackarn. Läk sa att vi också skulle ha honom i olika lägen, men även att stretcha huvudet mot vä sida. Både platt bak på huvudet och hö sida är han tydligen, men enbart kosmetiskt ska problemet tydligen vara.

• Viksan07

Aurora: vad fin han är! Och stor har han blivit!

• Viksan07

Aurora: haha, så är det med Gustav också - jättestor överkropp, haft 62 där sedan tre - fyra veckor. Men de små taxbenen har bara 56 :D. ..... Kelsson: jo, jag biffar upp ibland, men han sprattlar som en tok och rullar ändå, fast till mage. Och hans frustrerade skrik står jag inte ut med :( kännerigen det där med att de inte får ro för att sova länge. Så är det hela dagarna hä, Gustav sover bara i min famn - gulligt men jobbigt att aldrig få händerna fria. Men han sover hela nätterna, 22 - 0630, så jag klagar inte :)

• Viksan07

Har inte skrivit på ett tag, haft lite stressigt här... Kattm: Så himla ledsen för er skull. Fruktansvärt att det skulle behöva gå så för er. Hemskt orättvist. Stor stor kram, hoppas ni tar er igenom sorgen bra.

• Viksan07

Ja, jag har också tagit upp Gustav några extra ggr inatt och kramat honom. Det är så fruktansvärt och får ju bara inte ske. Är så ledsen för Kattms skull.

• Viksan07

Massa kramar till dig Kattm. Vilken fruktansvärd upplevelse för er, fullkomligt orättvist. Blir så ledsen när jag läser om vad du har gått igenom. Hoppas verkligen att du kan ta dig igenom sorgen och sakta se framåt igen. Stora kramar till dig. Som sagt, ord räcker inte till.

• Viksan07

Carlan: Har inte fått mensen tillbaka ännu, helammar så jag väntar mig inte den på ett tag. Fick den när Viktor var åtta månader kommer jag ihåg, när jag bara kvällsammade...

Kelsson: Härligt med sjungande Jenni! Här har det varit vargaskrik hela kvällen, han blir så himlans arg när han är trött, sötisen. Verkligen ylar och morrar - vi kallar honom för vår lilla Vargis :D  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011