Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu har jag också hittat hit!

Kelsson: Jag tror att de vill att du ska vara lite längre gången, att det är därför du inte fick tidigare tid. Jag erbjöds tid nästa månd. Men jag ville hellre ha veckan efter, eftersom jag har VUL nästa vecka- man vill ju veta att det ser fint ut först. Så jag fick tid måndagen veckan efter... Så det verkar inte som om de har ont om tider. Trist att de inte förklarade varför du fick sån sen tid, tycker jag.

• Viksan07

Kelsson: Jag såg i andra tråden också att du hade blödit inatt - stor kram till dig, hoppas att det bara var en liten engångsskvätt!! Håller tummarna för att det håller sig borta.

EGO: Jag är urusel på att vara inne här nu. Mår så himla illa, sover och kräks och jobbar typ....
    Var på VUL idag. Såg en söt liten räka med ett litet tickande hjärta! Såå skönt Läk sa att sannolikheten för lyckad graviditet är 95 %, låter trevligt

Hur mår ni andra gravidtjejer? Ser att jag inte är ensam i illamåendeklubben

• Viksan07

Kelsson: Neej, har du börjat blöda igen? Förstår att du är orolig, men det kanske bara blöder från ngt annat ställe där inne, men inte från embryot. Och att du fortfarande har illamående är ju ett fint tecken - läk sa idag att alla grav-symtom är bra, det visar att det är som det ska. Är det runt tiden du skulle ha fått mens? Då kan man ju blöda lite.

Vickan: Vad skönt att få ett extra ul och ta en titt på räkan, och vad fint att det såg bra ut. Stort lycka till på KUB! Tror också att man kan hetsa upp sig av att läsa trådar och annat om hur det har gått dåligt för vissa. Det är säkert skönt för dig att slippa läsa mycket sånt framöver.

Ankaja: Grattis till graviditet och välkommen! Ja, visst känns det overkligt och underbart när man får plus

Dialiy: Läk förklarade för mig att bedömningen gjordes utifrån ålder och att VUL såg bra ut. Då elimineras stor del av risken för missfall. Trevligt att höra - var inte beredd på så glädjande besked!

EGO: Jag är lättad över att läk sa att jag inte behövde gå på extra kontroller etc och att kub-test inte behöver göras, om jag verkligen inte vill. Jag tycker inte om att göra för mycket test, utan vill att detta ska flyta på som en "vanlig" graviditet. Så jag ska lugnt invänta RUL
    Ser fram emot nästa veckas besök på BM.

• Viksan07

Kelsson: Vad skönt att det inte har kommit mer blod sen igår! Låter lovande

Villsågärna: Välkommen hit!! Vi känner ju varandra från dec-tråden

EGO: Kan inte rekommendera att ha bihåleinflammation och vara gravid samtidigt - nu kan man varken äta eller röra på sig, utan att kräkas och att det känns som att huvudet ska explodera... Tydligen får vi gravida lätt problem med bihålorna - suck, är det något som vi inte får??

• Viksan07

LGT och Aurora: Ja, sånt slags illamående hade jag min första graviditet. Illamående hela tiden, framför allt när man inte ätit på ett tag. Denna gång tvingar sig illamåendet sig mer upp i halsen, så jag har svårt att behålla maten. Men det blir så bara om jag inte har ätit något på några timmar. Räddar mig själv genom att alltid ha tillgång till frukt och kex Man äter inte direkt för njutningens skull under graviditeten Krya på er - det vänder förhoppningsvis snart för oss!

• Viksan07

Meede: Åh vad skönt att VUL gick bra! Se till att njut lite nu

• Viksan07

Vickan och Strössel: Skönt att det såg bra ut!

Kasa: Välkommen hit! Jag tycker också att det borde finnas allt är bra-test! Eller annars vore det finfint om precis alla som blev gravida fick behålla sina bebisar från och med nu!

Speck: Är det pga foglossning du är sjukskriven? Hur mycket? Det är skönt att få sjukskrivning och slippa slita ut sig

EGO: Har fått penicillin mot bihåleinflammation och medicin mot illamåendet idag. Lergiganet slog tyvärr ut mig totalt så jag sov som en flodhäst i 4 timmar. Vet inte om det kommer att vara en hit att jobba med de medicinerna i kroppen... Pest eller kolera typ - göörmycket illamående eller att vara helt slut.

Kelsson: Lite brunt är väl bättre än rött? Kan väl vara ett tecken på att det avtar. Håller tummarna för det!

Funderar på att berätta på jobbet lite tidigare än vecka 12, kanske typ v. 10. Nu har man ju gjort VUL som ser bra ut och då är det ju så himla liten risk att få missfall. Det är så jobbigt att gå och dölja magen som ser ut som en ballong, alla stirrar och jag har redan fått kommentarer. Och sen skulle folk förstå om man är lite trött och jäklig. Hur tänker ni??

• Viksan07

Aurora: Ah, om du berättade v. 5 så kan väl jag berätta v. 10 Tycker också att det är jobbigt att gå runt och ha hemligheter. Nu vet man ju för övrigt att missfallsrisken är väldigt låg i och med VUL - så egentligen vet jag mer på det planet än vad jag visste när jag var gravid med sonen, och berättade i v 12.
    Men jag tror att de flesta på jobbet redan förstår eftersom maggen har sett ut som en ballong hela tiden...

Kelsson: Vad härligt att det verkar vända! Heja illamående!

Speck: Ja, spara undan lite pengar så du har råd med en massa mamma-fika Det brukar bli mycket sånt den första tiden. Se till att ta det lugnt bara, så blir det säkert ok med foglossningen. Är lite orolig inför framtida foglossning - fick det i v 18 ca förra svängen och när man väntar 2a barnet så brukar den komma tidigare och bli värre. Man får väl se vad som händer...
    Förstår att du väntade med att berätta om du var ny på jobbet, och ja självklart är man ju lite försiktig i och med missfallsrisken - det är vad som har hindrat mig från att berätta hittills.

• Viksan07

Kelsson: Nej inte mera blod! Förstår att du är orolig för att åka och få VUL, inför vilket besked de ska ge. Men tänk om allt ändå är bra, då skulle du slippa oroa dig... Fast förstår verligen att du inte orkar och vågar. Men nu i vecka 7 kan de som Mumlan skrev ev. se ett litet hjärta där. Usch, hoppas det blir bättre för dig snart.

Kasa: Neej, inte rosa hos dig också Men det kan säkert komma från progesteronet och slemhinnorna. Bra att gravtestet såg bra ut!

Villsågärna: Vad härligt att du har samma inställning som jag! Känner exakt som du att jag inte orkar med mer oro och kommer inte heller att göra kub-test. Blev riktigt lättad när läkaren sa att det inte alls var en nödvändighet i mitt fall. Jag mår så dåligt av alla de där testen. Nu har vi kommit såhär långt och våra VUL såg bra ut - då kan vi få vara lugna och njuta tycker jag! Personligen så mår jag alltid skitdåligt av att oroa mig, därför försöker jag att låta bli det så gott det går.

Speck: Jag kan nog joina foglossningsklubben redan nu i v. 9! Maken drog ut mig på en promenad runt kvarteret och efter en stund så började det svida sådär välbekant i höfter och rygg. Har du mest foglossning över de nedre delarna, vid bäckenet, eller har du i de övre delarna i ryggen också?
    Barnvagnspromenader är det bästa som finns - de längtar jag efter! Det är så avkopplande och härligt.

EGO: Idag mår jag faktiskt liite, liite mindre illamående och är ganska pigg. Vilken härlig känsla!

• Viksan07

Kelsson: Åååh, vad skönt! Då kan du slappna av och njuta! Visst är det fint att se det tickande lilla hjärtat

Carlan: GRATTIS!! Vad härligt att du fick plus
    Jag har inte prövat armband, men vad jag har läst så verkar det fungera lite olika på olika personer. För vissa hjälper de, så det är ju värt ett försök! Jag äter Lergigan som funkar bra, men man blir så himla trött av dem så jag tror inte att jag kan äta dem när jag jobbar...

Kasa: Hoppas att du har sluppit mer blod nu och att du också kan slappna av och njuta snart. Hemska blod...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011