Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lycka till Kelsson!! Vad häftigt - spännande! Uppdatera när du har ork :)

Strössel: Låter precis som Viktor, så fort man är i rörelse och bär bebben så är det bra, annars ramaskri. Svårt att veta vad det beror på, men med Viktor var det inte magen eller något annat - han var kärnfrisk, men ville bara inte bli nedlagd, hade svårt att koppla av. Det blir som en ovana som håller sig kvar, den där skrikigheten - tror att Viktor tyckte att det var obehagligt när han blev sömning, och då började skrika istället för att somna på egen hand. Det går bättre att somna när man ligger i mammas famn... Hoppas att det löser sig med sömnen för dig! Vet verkligen hur jobbigt det är med de där nattliga skriken. Men som sagt, det går över - bara en kämpig period att gå igenom. Ett råd är ju att prata med bvc-sköterskan också, hon kanske har lite goda råd.

Aurora: Tror att det är mer regel än undantag att det inte finns så mycket struktur i sömn etc när de är så små som våra bebisar - det är väl bara att låta det flyta på... Och vad härligt att få sova sex timmar! Hoppas att Gustav också kan ha en sån natt snart Skönt att du helammar och inte behöver gå upp på natten. Hoppas Alexander lägger på sig igen. Fast är det inte vanligt fortfarande att de inte går upp så mkt, de är ju inte så gamla ännu? 

• Viksan07

Speck: vad duktig lilla Loke är, bara tre månader gammal :) hoppas Gustav också kan somna själv så tidigt. Min äldsta marodör gjorde det inte förrän vid sju månader, och efter div sömnmetoder :D

• Viksan07

Speck: ja gör var som underlättar i stunden!! Det här är ju den allra jobbigaste perioden - om det uppstår lite tokiga vanor är det mkt lättare att fixa det senare. Nu är det viktigaste att orka med och hitta sätt att få sömn. Gustav gillar inte napp särskilt mycket och han vaknar ändå så fort den trillar ur munnen. Så vi får se hur det går. Men vet att napp var jättebra när storebror var lite äldre, somnade / lugnade ner sig så fort han fick den. Tycker tummen verkar smidig - den kan de i a f tappa bort :D. ....... Hoppas allt går bra Kelsson!!

• Viksan07

Här har det varit natten from hell! Min kära son sov en timme mellan 02 och 03, men vaknade var tionde min för att nappen ramlade ut. Var sedan vaken till 0530 då han somnade på min mage- jag sov sittande med en massa kuddar uppbuffade runt mig för att hålla i bebisen, och hade benen på bordet. Sedan hade jag psykoterapitenta på morgonen, jippi!

• Viksan07

Aurora: Åh vad härligt att sova sex timmar! Hoppas det kommer snart för oss också. Vi ska pröva att ha Gustav i storebrors rum inatt, som är hos pappa, i hopp om att vi får sova lite bättre. Grabben ligger och smålåter hela tiden, knorrar, grymtar och rosslar.

• Viksan07

Jis: obehagligt! Hoppas du blir bättre snart!

• Viksan07

Kasa: vad spännande att värkarna börjat! Snart har di din bebis :) hoppas du får en plats på bb Sthlm, jag har varit jättenöjd där båda förlossningarna :) ...... Najje: jättefin tvillingmage!!

• Viksan07

Stort grattis Kasa till sonen!! Hoppas allt gick bra, verkar som det gick fort :)

• Viksan07

Har börjat blöda igen, kommit två stora koagel och blöder som en gris sedan dess. Är matt och har ont, så himla jobbigt att man inte får bli frisk. Hoppas på att det ger med sig så jag slipper åka till gynakuten. ...... Jis: vad fin han är, stora grabben!!

• Viksan07

Speck: jag blir också så irriterad när folk säger hur man ska göra "åh så kan du väl ändå inte göra etc...". Det är viktigt att vi som föräldrar gör vad som fungerar för oss, det är ju trots allt vi som är föräldrar. Blev bl.a. så irriterad på min mamma som försökte övertala mig att inte köra 5minutersmetoden med storebror. Den fungerade efter en natt och räddade både mig och sonen från uppesittarnätter. Så man ska lita på sin egen bedömning, inte lyssna på andra. Kör alltid mitt eget race nu för tiden... Försöker i a f:)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011