Hej,
Har varit bortrest hos pappa i helgen och inte hunnit sitta vid någon dator. För oss går ju oxå amningen lite sisodär. Han tar ju bara bröstet med amningsnapp som ju tydligen inte är bra. Men som Jis säger så vad gör man när det är det enda som fungerar? Någon enstaka gång har jag lyckats amma utan napp men bara på ena bröstet. Sen är det ju det där med att han sover så mycket och är svår att väcka och därmed svårt att få i honom tillräckligt med mat.
Jis: Tror att vi känner samma eftersom vi verkar ha liknande problem. Vi ger inte ersättning efter varje amning men kanske borde vi? Fast vår sköterska sa att vi skulle ge om han verkade orolig även efter amning, men oftast somnar han bara. Men så går han ju inte upp tillräckligt fort heller. Han väger fortfarande 300gram mindre än när han föddes och i morgon är han 3 veckor gammal. Jag var absolut förberedd på att amningen skulle kunna krångla eftersom jag träffat en hel del mammor som haft problem med det, men det borde verkligen pratas om det mer än det görs. Skönt att kunna gå och få prata bara amning i 1,5 timmar! Tycker att det här med maten är så krångligt och ångestladdat. När det väl fungerar ÄR det ju mysigt. Äsch, jag bara babblar på. :/
Förlåt alla andra som jag inte kommenterat. Hinner tyvärr inte kommentara mer just nu och jag är inne i min egen amningsbubbla just nu känner jag.