Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Fy fan vad hemskt och orättvist livet är ibland. :/ Och ja ibland får man sätta livet i lite annat perspektiv. *stor kram*

• Aurora1979

Massadillan: tjoho! :D

Strössel: Jobbigt att du mår dåligt! =( Hoppas du blir bättre snart. SÖÖÖT Liam som vanligt!

Kelsson: Mm förhoppningsvis lär sig min make med att det inte är värt att sucka... ;)  Vi var förresten oxå ute på en lite längre promenad idag i det fina vädret. Lillen sov gott i vagnen och även en bra stund ute på altanen. =)    

• Aurora1979

Kelsson: haha, lustigt för jag funderade på hur det gick för dig med öronpropparna härom dagen men glömt av att fråga. Och jodå samma här, funkar alldeles utmärkt utan. Fast nu är ju jag bortskämd med en snäll bebis som sover nästan hela nätter redan så helt utmattad är jag ändå inte?!

Appropå syskonförsök... hur fungerar det? Om man köper 1 IVF och får flera embryon i frysen, får man då använda sig utav alla i frysen "gratis" för att de ingår i det försöket? Eller om man köper 1 IVF och blir gravid på färskförsöket men ändå fick några till frysen kan man då använda frysisarna till en nr 3 "gratis"?? Har inte läst på eftersom det inte riktigt är aktuellt att börja med syskonförsök än.   Nu har vi ju även 1 embryo i frysen, ska kosta ca 11000 att använda det tror jag.

Sen är det ju det där med att få behålla sin SGI?.  

• Aurora1979

Vickan: Tack, då vet jag iaf.

Hur löser folk finansieringen av syskonförsök egentlligen? Sparat ihop, lån på bank? Har hört talas om bruttolöneavdrag eller något sånt men vet inte riktigt vad det är och hur det fungerar...?

Viksan: han har sovit bra hela tiden. Är oxå lite rädd för att han ska börja bryta det när som helst.

Och där blev lille A väldans hungrig.... ;)   

• Aurora1979

Inanna och Söte : Vill oxå välkomna er och säga grattis så klart! =)

cattm: Tack för förklaringen. Båda våra arbetsgivare vet om att vi kör med IVF men vet inte om de kan hjälpa till med bruttolöneavdrag. Får fråga när det börjar bli dags kanske.

Kelsson: Alexander sov oxå hela natten i sin vagga, tjoho...   :)

• Aurora1979

Strössel: Vet inte hur jag ska räkna med hela nätter egentligen. Jag lägger mig ju väldigt sent själv mellan 1-2 på natten. Alexander sover oftast från kl 22 kanske fram till 1-1.30 där han brukar vakna till tillräckligt för att kunna ge honom lite mat. Sen vaknar han nästa gång vid 6 ungefär. Sedan sover vi vidare ett par timmar till. Vi går oftast upp vid 9-9.30.

Alexander tycker tydligen oxå om att åka bil. Han somnar så fort bilen börjar rulla i princip. Tror han klarat av att hålla sig vaken 1 gång bara, och då var bilfärden bara 5 min. ;)   

• Aurora1979

Jis o Viksan: Ja det låter som min Alexander oxå. Idag och igår har han mest varit skrikig. Äter knappt något alls från brösten, bara släpper och skriker hysteriskt efter någon minut eller två. Sen vrålar han tills han får ersättning. Jis: i början gav vi 60 i tillägg men nu kör vi på 90-120 som för er. Känns som att min amningstid börjar lida mot sitt slut eftersom ju mindre han äter desto mindre mjölk blir det. Och jag känner inte att jag kan/hinner med att pumpa heller... han vill ju ligga i famnen i princip hela tiden.

• Aurora1979

Jis: SÅ fin han är! Och vad lik dig han är på den bilden, mamma upp i dagen!! :D

Najje: OM jag oxå kan svara så sover A oftast i pyjamas utan fötter. I vaggan har vi som Jis rullat ihop ett par filtar på sidorna för att få lite mer ombonat runt honom, en kudde och filt som täcke.

Däremot funderar jag på hans små händer som alltid är vid huvudet när han sover... några timmar in på natten är dem ju iskalla... vad göra? :D    

Söte: Jag hade aldrig någon magkänsla om könet. I början sa alla att det var en tjej men sedan mot slutet började det komma några gissningar på pojke... och ja vi fick ju en pojke till slut.  

• Aurora1979

Jis: Jag är jättedålig på att se likheter hos folk annars men just den minen och så han hade på fotot är väldigt likt dig. =)

ÅH hade oxå velat fika! :/

Här går det åt massor av pyjamaser... han lyckas ofta att kissa igenom dem så det blir att tvätta rätt ofta.  Sovpåsen ser smidig ut.

Vår A börjar väl så sakteliga växa ur sina stl 56 på längden men inte så mycket på bredden än. Han vägde 5280g och 60,5cm lång när han var 6 veckor. Han stod ju rätt still i vikten ett par veckor fastän han växte på längden så tydlgien är han lite långsmal?!  Han är 7 veckor på tisdag.  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011