Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin: Ja handdukar har vi precis överallt känns det som. Undrar hur vår stackars soffa kommer att se ut om ett par månader efter allt kräks från lillen. ;) Har haft honom i sjalen en gång när jag fick hjälp att knyta och det gillade han massor!

• Aurora1979

Jis: Skönt att du fick sova lite mer i natt! =) Jag ger ju sista målet för dagen mitt i natten eftersom jag är en sån nattuggla o pojken med. Så vid 1-1.30 brukar vi amma sista gången och eventuellt en slurk ersättning på det. Sen vaknar han självmant kring 6.30-7 för nästa mål och då blir det ersättning och sova vidare 2 timmar eller så. 

Kelsson: Ja får jag honom att somna ordentligt kan det ibland gå att lägga över honom i vaggan men oftast vaknar han upp efter någon minut. Prövade nu i morse faktiskt och jo han har legat snällt i vaggan i 3 timmar men gnytt lite ibland, men har bara vaggat honom lite så tystnade han lika fort.

Massadillan: Grattis och välkommen! =) 

• Aurora1979

Lulis: Min son vägde 4720g och var 53cm lång (ev 55 beroende på vem som mätte haha) och det gick bra att föda ut honom, även om det så klart gör väldigt ont (men det gör ju ont för alla oavsett storlek). Sprack inte heller så mycket. Ungefär som för Jis skulle jag tro, har inte fått höra hur mycket och var. Vet inte alls hur stort huvud han hade då heller... hm känns som jag inte har koll på något. ;)

Viksan: Ja babysittern funkar ju när man behöver göra något som går hyffsat fort (diskmaskin, wc-besök, hänga upp tvätt osv) och ibland får han väl kanske gråta någon minut eller så men mamman behöver faktiskt kissa eller hämta lite mag emellanåt. :P

Karmosin: Vad härligt att din dotter älskar sin lillebror så mycket! Solig   

• Aurora1979

Jordgubbe:  Grattis till flickan och ett lyckat RUL!

Har haft fullt upp i helgen med besök av lillens morfar och morbror med familj. Hinner tyvärr inte kommentera speciellt mycket nuför tiden. Enklare att läsa än att skriva med en liten i armarna...

Kan iaf rapportera att bärsjalen är en favorit hos vår pojk. Min svägerska tog honom i sjalen härom dagen när vi gick en timmes promenad och han sov som en liten gris haha... samma när jag lagade mat med honom i sjalen idag. Det trixiga  för mig är att få dit honom men det är nog en vanesak.  

• Aurora1979

Jis: Har nästan lyckats sluta med amningsnappen nu! :D Vet inte hur det gick till riktigt?! Men ibland har han perioder där han inte riktigt lyckas hålla kvar taget och skriker men på det stora hela funkar det bra nu...   

• Aurora1979

Karmosin: Förstår precis vad du menar med att det är stökigt. Man sitter ju bara ner i soffan och ser allt man vill fixa utan att kunna/orkar göra det själv... och ärligt talat blir det inte som jag vill ha det om jag ber maken (ja jag är kontrollfreak ut i fingerspetsarna... suck. Stackars min man, tur att jag inte säger det jag tänker högt ibland). Trodde jag skulle gå i bitar över hur det såg ut här igår efter att min bror med familj och min pappa hade åkt hem! Lyckligtvis tyckte min man oxå att det såg förj*vligt ut så han tog tag i det och nu ser det åtminstone lite bättre ut!

Lulis: Skönt om våra erfarenheter hjälper lite mot din rädsla att föda stor bebis! =) 
    Angående bärsjal har jag en från minimundus tror jag. Vet inte exakt vilken eftersom jag fått den av en kompis. Men min är den korta varianten men jag skulle nog köpa den långa om jag valt själv. Smidigare att kunna knyta den fram eftersom man då till exempel kan knyta på den hemma om man vill ha bebis i sjalen när man handlar eller så. Det är ju inte lika skönt att ha en knut i ryggen när man kör bil. Tycker att det är jättemysigt att ha honom nära i bärsjalen.

Jis: Jag gjorde verkligen ingenting. Jag har ju testat lite då och då om det funkar utan nappen och helt plötsligt började han ta vänster bröst oftare. Sen lyckades jag slänga den amningsnappen jag hade som favorit (kommer lätt bort de där genomskinliga napparna!) och jag testade utan napp lite oftare och längre kanske och nu fungerar det på båda brösten, även om vänster bröst fortfarande funkar bäst. Är han FÖR hungrig fungerar det inte lika bra för tålamodet är lika med noll då! ;) 

• Aurora1979

tredjemaj: om jag får svara på frågan så hinner jag inte med så mycket mer än att ta hand bebisen Inte just nu iaf. Beror nog mycket på om man får en bebis som kan sova själv. Min vill helst ligga tätt inpå mig även när han sover. Men det blir nog bättre ju längre tiden går. Men i början är det mest amning och byta blöjor som gäller. ;)

• Aurora1979

Vickan: Vilken söt bild på den lille brandmannen!! =)

Najje och Jordgubbe: Åh vilka fina bebismagar!

Najje: Härligt att du blev sjukskriven graviditeten ut! Måste vara riktigt skönt att slippa oroa sig för det.  

Kelsson: Jo jag är absolut tacksam för det maken gör. Och han är fantastisk som gör allt utan att man egentligen behöver säga till... ibland suckar han när jag ber honom hämta något när jag sitter och ammar eller tröstar A men då ryter jag som det värsta finska lejonet! ;)

Ikväll har jag suttit här i soffan och pratat med den här lille krabaten som varit på riktigt  Solig -skenshumör. Hjärta Pappan jobbar hela 6 långa tråkiga nätter den här veckan så det är tur att jag har lilleman som sällskap.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011