Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan l: Tack Glad var det den 10 oktober du skulle få din bebis ? Då är det ca 3 veckor för dig Flört

• strössel
    Speck: Stor kram till dig , hoppas ni kommer på en lösning så att du får sova några timmar.

Vickan l: Vi ska med hämta vagnen tidigare 7 oktober tänkte jag, om den har kommit in då. Tänkte ringa samma vecka på måndagen och fråga vet iallafall att dom tänkte skicka in beställning strax efter vi beställt vagnen. Vet att jag ville hämta den efter men med renoveringen och allt så vill jag inte skicka iväg min man för att missa tid med bebisen. Du behöver inte vara orolig för förlossningen är helt säker på att läkaren skulle inte göra nåt som var farligt. Tror du kan känna dig trygg och jag ser verkligen fram emot din förlossning och besked att allt gick toppen och att se vad ni fick Glad
  • strössel

Ni som har barn: Hur många mössor behöver man till bebisen när den är nyfödd ? Tänkte på inomhusmössor  och i vilken storlek ?  Har en i stl 50 och en i storlek 0-6 månader. Behöver jag köpa fler ?

• strössel

Vickan l: Det var bm på kusen som sa att man skulle ta med sig några mössor till bebisen på bb, men jag har ju två så det borde ju räcka. Sen har jag en att ha utomhus en tjockare. Ser fram emot den dagen vi åker till Göteborg då ska jag shoppa massa fint till bebis när man kan välja i så många fler affärer Glad

• strössel

Carlan: Du har en jättefin mage massa kramar Glad

Cattm: Jättefin magbild !

Vickan l: Ja det här med magar är verkligen olika från person till person, jag låg över mitt kurvan nu och jag känner att det börjar bli jobbigare ju längre man går nu. Var ett helsike att få på sig stövlarna igår var helt slut efter det, och sen fick jag låna mammas joggingskor som pappa fick knyta Skrattande kan inte böja mig ner längre.

Speck: Bm jobbar på förlossningen som var med på kursen så jag har packat ner en liten labanmössa Flört men tror den kommer åka av hela tiden.

Önskar alla en trevlig lördag, vi är bortbjudna på middag ska bli kul att komma iväg lite !

• strössel
    Vickan l: Har aldrig druckit det säker på att det är äckligt ? låter annars gott med hallon Glad

Kelsson: Det var en trevligt middag och fika kunde rulla hem sen kändes det som Flört Vad kul att shoppa du får lägga upp bild på overallen om du vill, alltid kul att se vad ni andra köper.

Måste fråga er alla en fråga som inte handlar om bebisar: En list ska ju justeras i bebisrummet men nu när vi kikat där inne och funderat på tapetval så vill vi ha kvar vår blåa tapet, så vi tänkte föreslå en vit fondvägg där listen sitter. Tycker ni vi ska ha vitt på en vägg eller på tre av fyra väggar ? Ser det konstigt ut om man har tre blåa väggar och en vit ?
  • strössel
    Vickan l: Ja vi får se vad som finns och ta ställning till det när vi sett vad dom har kanske, ok då lät det inte så gott om det inte var några hallon med. Vart köper man det nånstans ? Kanske man ska köpa om min bebis vägrar komma ut den 21 oktober Glad
  • strössel
    Vickan l: Läste precis om det att det ska vara bra efter förlossningen osv, så det kommer jag att testa om jag nu har turen att få tag på det här omkring. Vet det finns en större affär i Jönköping som borde ha det, ska in den 7 oktober då ska jag spana efter det.
  • strössel
    Jis: Stort grattis till v 29 fondväggar är fint men det är oftast tex 3 vita och en mönstrad fondvägg, därför är jag osäker på om dom accepterar 3 blå och en vit vi får se Glad men jag ska spana i tapetböckerna en gång till. Vad ska ni ha för tapet när ni ska tapetsera ?

Eileen: Jag har lite väggstickers som jag aldrig har använt, mest nalle puh. Låter supermysigt med floating hade jag velat testa nån gång.

Ego: Flyttade in spjälsängen i vårt sovrum igår och har flyttat mitt nattduksbord till andra väggen och har hunnit slänga både det ena och det andra på golvet för jag trott att nattduksbordet har stått där Flört hoppas jag hinner vänja mig vid det. Nu har det rensats i alla garderober och oljats in möbler så nu finns det inget mer kvar för mig att göra innan bebisen kommer så skönt. Och renoveringen sköts ju av andra så det slipper jag förutom att jag får packa ner alla kökssaker i kartonger iofs och sen storstäda.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011