Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Om Axel har en ok dag så fungerar det med 11.30 för oss med. Dock brukar det ju vara kaos på alla fik/matställen runt lunchtid och då blir det svårt att få bord där alla kan sitta ihop om vi är flera, särskilt med vagnar med. Då har ju alla fått lön också.

• Vickan I
    Jis - Vad fint att ni fick en bra mysig amningsstund. Jag behövde bara handpumpa ur några ynka ml per dygn i tre dagar innan det var över, så säger ganska mkt om hur dålig min produktion var...

massa - nej inte farligt med nässpray.  

Aurora - Härligt att ni båda klarade besiktningen och allt såg bra ut. Jag passade också på att fixa cellprovet...första gången då jag slarvat med att göra det.   

Fisen väger nu 5400 g och är 62 cm lång. Han var och fick sin tremånadersspruta här om dagen och det var inte kul  . Så han har gått upp mkt sedan vi slutade bråka med amningen . Idag har vi varit hos kiropraktorn också. Får se om han bli bättre om ngr behandlingar, men det var häftigt hur hon ställde frågor som stämde så bra som ex hon kände på Axels nacke och sade "har amningen krånglat mkt?" och ja svarade jag, "särskilt på vänster bröst kan jag tro" sade hon då och jag bara häpnade, för så har det varit. Hon frågade och förklarade en massa och så mkt stämde in. Känns lite sorgligt bara att om jag hade vetat detta tidigare så kanske han hade fått hjälp och amningen fungerat ....men spekulera kan man ju alltid göra.

Har också två envisa gravkilon kvar. Men nu passar äntligen en del byxor iaf...eller passar vet jag inte, men de går typ på iaf haha!  Usch här är hela familjen mer eller mindre förkylda nu, blä. men ska ta mig iväg på utvecklingssamtal för storebror  på förskolan snart.

Kram alla. 
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Hahaha jag här blir det inte många kr heller, men det är ju lite självvalt också. Två-tre dgr i veckan baserad på 75% av lönen då jag jobbade mindre innan för storebror inte skulle ha så långa dagar ger inte mkt pengar. Tur får vi nästan 1900 kr/mån från jobbet i sk föräldralön också. Men ska ta lite fler dagar sedan. Vi sparade så mkt dagar till storebror att vi nu inte vet riktigt hur vi ska hinna göra av med dem så ingen idé att spara för mkt igen.

• Vickan I

Viksan och Jis - jag läste att det bestämdes att alla skulle fundera på plats och återkomna med förslag på det imorgon inför torsdag. Men lutar väl åt Kulturhuset. Dock 11.00 föreslår jag så man hinner ta plats lite innan lunchrusningen. Annars är som sagt alla välkomna hem hit...om Alvin bara är frisk och på förskolan men det är ju lite svårt att veta i förväg.

• Vickan I

Ja som sagt är det bara roligt, förutsatt att Alvin är frisk och på förskolan på torsdagen. Hade en FL-träff med januaribebisar när Alvin var liten här hemma. Då var vi 7 bebisar med mammor och det gick bra :). Vi får väl vänta och se vad de andra vill och det är ju bra att ha ngt mer bestämt som kulturhuset kl 11.00 om det är sjukt här hemma. Kanske avigt ta sig hit för en del (Sundbyberg) men istället är det ju lugnt för bebisarna och ett garanterat rent och fräscht skötutrymme för blöjbyten haha.

• Vickan I

Vad roligt det är med kort i tråden på söta bebisar, snygga mammor och fina vagnar .

Självklart Speck är du mycket välkommen du med om det blir fika här hemma  . Har både vårt sovrum och Alvins där finns en fåtölj så du kan få amma i lugn och ro. Vi får väl avvakta och se vad resten tycker. 

Jis, bra idé, tänker bara om det visar sig på ons kväll (eller tom tors morgon) att Alvin är sjuk så har folk bakat ngt " i onödan", men kanske äts upp hemma med glädje ändå. Dagisbaciller denna årstid är ett gissel!!! Hade tänkt skriva att ni annars fick hålla till godo med köpefika denna gång då jag nog inte hinner baka eftersom maken är bortrest i veckan och lämnar mig med två små hemma. Vill bara göra det enkelt (så kan absolut fixa/handla lite annars) så inte mammor med små som inte sover etc (jag veeet hur det är) känner ångest över att behöva ställa sig och baka för att komma. Vi får se vad som bestäms imorgon. Men som sagt blir det här så är alla varmt välkomna, men bestäm en alt plan som ex Kulturhuset kl 11.00 då OM det händer ngt här hemma. Men skulle vara SÅ himla kul att ses .

• Vickan I

Hello. Haft fullt upp idag, bla varit på föräldraträff för omföderskor på BVC och hjälpt min mamma att flytta så nu är jag trött. Men så roligt att få henne nära . Pratade med "min" sköterska på BVC om mängden ersättning Axel äter. Han har sedan 12 v ålder ätit 200 ml/6 gr dygn vlket är mkt mer än vad de"ska" vid den här åldern. Men han har inte blivit mätt på mindre. BVC har dock sagt att jag absolut inte får ge mer mat, men sedan ca 1-1½ vecka så blir han inte mätt alltid längre!? Fattar inte vad allt tar vägen för han kräks inte och ligger fortfarande långt under medelkurvan på vikten. Iaf så pratade hon med ngn läkare på tele som tyckte att vi kunde höja mängden ersättning lite lite och från nästa vecka börja introducera gröt, potatis, majs etc istället, fast det är lite tidigt. 

Ang torsdag så kan vi absolut vara här hemma förutsatt att Alvin är frisk då. Tyvärr vet man ju inte med sådant i god tid, så jag tycker vi säger här hemma vid 11.00-11.30 och OM Alvin blir sjuk så skriver jag här i tråden tidigt på tors morgonen (senast) så alla kan ta sig till kulturhuset till 11.00 istället. Blir det bra? Jag kan fixa lite fika också, egentligen kanske ni vill äta ordentlig lunch? Kelsson jag kommer köpa fika denna gång med så du behöver inte också om du inte gärna vill. Bakar iofs (ibland) men inser att tiden inte finns denna gång när maken är bortrest.

Har jag förstått rätt att det blir Viksan, Speck, Kelsson, Jis och Luella som kan/vill komma hit. Hur var det med Kasa och Carla?. Ber om ursäkt om jag missat det, har försökt bläddra bakåt och se, men hittade inte. Tänkte så jag vet vilka jag ska skicka adress och telenr till så ni hittar hit. Vad roligt det ska bli att se allas små !!

• Vickan I

Till vänster är Axel och till höger storebror när han var liten. Inte så lika . Storebror hade överlägsen kaluffs iaf haha.

För kännedom så vaknade storebror precis och grät halvt i sömnen att han var kissnödig. Bar han till toaletten, satte mig på huk framför, drog ner pyjamasbyxor och blöjan (har har den på natten fortfarande mem vi tränar) och så KISSAR han på mig! Han trodde typ han satt på toan redan eller ngt....Tokunge.

• Vickan I

Haha storebror kissade mig på ryggen när jag böjde mig fram och letade ngt också när han var liten. Lillebror kissar mer på sig själv på skötbordet, men har fått mig ngn dusch eller två jag med i magen.

• Vickan I

Så nu har vi varit hos kiropraktorn igen. Man ser verkligen hur avslappnad Axel blir medan hon håller på :). Sedan om det hjälper mot skriket, vem vet, men bra för honom är det helt klart iaf.

Ja lunch blir lite överkurs för mig, haha, här är det maken som brukar laga mat då jag inte kan eller ngt. Men om alla vill ta med lunch så absolut. Annars tänkte jag föreslå att jag köper bröd och lite olika pålägg etc om folk ville göra smörgåsar om Jis bakade ngt. Men som ni vill, bara så jag vet om jag ska handla eller ej? Inboxar adress till alla ikväll (påminn gärna om jag glömmer!). Än så länge är barnen friska iaf *ta i trä*.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011