Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Carlan: Underbar mage! Vad fin du är!

dealiy: Grattis till v 8!

strössel: Snäll pappa =)

Jag och maken har haft jättegrälet nu på morgonen, han vill inte berätta för våra föräldrar förrän efter nyår!!! Då är jag i v 24 och kommer vara stor som ett hus, han vill dessutom inte att vi ska berätta för någon utan folk får fråga och då ska jag inte "göra en stor sak av det". Jag är så ledsen, han fattar inte hur man bara vill skrika ut sin lycka! Jag försökte visa honom hur stor jag kommer vara om några veckor och att det inte kommer att gå att dölja på jobbet, jag kanske få foglossning tidigt, det KOMMER att märkas. Jag förstår bakgrunden till att han inte vill berätta för våra föräldrar (det var han som fick ringa runt till alla när vi fick MA i v 13 och våra föräldrar sa lite konstiga saker då) men han fattar ju inte att jag måste få vara stolt och lycklig om någon förälder på jobbet eller någon kollega frågar. Sen behöver jag inte väl inte gå och basunera ut det till allt och alla hur tidigt som helst, men jag VILL ju visa upp bebismagen, inte dölja den!!! Rynkar på näsan

• Najje79
    Lindis1974 skrev 2011-09-17 11:36:50 följande:
    Najje : det verkar lite väl långt att vänta till v 24 och jag förstår inte riktigt hur du ska kunna dölja det. Kan ni inte gå halva vägen var? Tala om det efter RUL?
    Så tyckte jag också. Men jag kommer nog låta honom se själv att det inte kommer gå att dölja och när folk frågar och är glada för vår skull så kommer han nog att tycka att det är rätt mysigt. Jag känner honom och borde väl inte bli så upprörd och arg, men det känns som om jag blir "snuvad" på min lycka...

Dessutom vill han inte att människor som är i vår situation (svårt att få barn) ska må dåligt över vår lycka, vilket är en fin tanke, men liiite självisk kan jag väl få vara efter att ha försökt i 7 1/2 år. Jag behöver ju inte trycka upp det i folks ansikten, men jag måste väl få njuta och vara stolt och lycklig? Jag vet att han inte har sagt att att jag inte får vara det, men ni vet hur det är, man har en föreställning om hur det ska bli och att få berätta för vänner, kolleger och mamma att man väntar tvillingar !
  • Najje79
    Lindis1974 skrev 2011-09-17 11:49:35 följande:
    Jag förstår dig Najje. Själv vill jag berätta nu men inser att jag måste vänta. Vi berättar nog efter v 12.
    Du ska se att han ändrar sig. Ge honom lite tid bara. Ingen ide kanske att ta upp det till
    Diskussion just nu. Han är tvungen att ändra sig. Det kommer inte att gå att dölja länge till:)
    Tack snälla du! Du har gjort min dag med din förståelse! Nä, ingen idé att lägga mer energi på det. Tack igen! Kram! Hjärta
  • Najje79

Kasa: Hjärta tack söta du för ditt fina inlägg!
    Vid vårt MA hade det slutat utvecklas i v 7, så det är precis som du skriver, kan vi se att de lever efter v 12-13 så ska ju den värsta faran vara över. Och det är precis som du skriver, man kan aldrig skydda sig mot sorg, så är det. Vi kommer säkert komma till en punkt där han inser att det inte går att dölja, vi får ta det som det kommer...
    Kraaam!

Tack för att ni finns och stöttar mig!

• Najje79
    Aurora1979 skrev 2011-09-17 12:13:38 följande:
    Najje: Åh jag som skrev ett långt genomtänkt svar och så försvann min uppkoppling och mitt meddelande till dig försvann! Demon  Hinner tyvärr inte skriva om allt just nu så jag skickar en STOR KRAM så länge!! {#emotions_dlg.flower} Måste rusa...
    Gulle dig! Hjärta  Kram tillbaka!
  • Najje79
    kasa01 skrev 2011-09-17 12:18:29 följande:
    NAJJE, du är värd att vara lycklig nu. Jag anser att lycka är något man SKA ta ut i förskott, till skilnad från sorg. KRAM finaste, och gläd dig åt dina två små hjärtan som bankar där inne.
    Bra sagt Kasa!! Lycka är något man ska ta ut i förskott, till skillnad från sorg! Underbar filosofi! Kram till dig! Och jag ÄR överlycklig!!!
  • Najje79
    strössel skrev 2011-09-17 12:20:55 följande:
    Najje: Ge honom lite tid han kommer säkert att ändra sig sen när han ser magen växa KRAM !
    Det är det jag hoppas på! tack för stöttning! KRAM!

Eileen: Vilka gulliga kollegor du har som har stöttat dig så. Jag och min man har berättat för våra närmaste kollegor och våra chefer (eftersom vi har varit borta så mycket pga IVF etc) samt våra bästa vänner (som är ett par), så det är ju inte så att jag inte har någon att prata med, men att vänta över halva tiden kommer inte att funka.
    Men han är man och män behöver ibland lite tid för att saker och ting ska falla på plats, så det är väl bara att vänta ut honom.... Tack snälla du för stöttande och uppmuntrande ord!

Deaily: Ja, jag ska vara lycklig och njuta. Nu närmar sig väl VUL för dig, spännande! Kram tillbaka!

Hur mår ni andra, det har ju bara handlat om min tröga man idag (Flört)....?
  • Najje79

Eileen: Låter supermysigt! Hur var floating? Har alltid velat pröva det, verkar vara väldigt avslappnande.

Kelsson: Det kommer att ordna sig. Min man har en lite strulig situation med sina föräldrar så jag får väl ha lite tålamod, plus att min mamma sa en hel del elaka saker då vi fick MA, men vi kommer att kompromissa, så är det bara Glad
    Härligt att fynda, man blir så glad av det!

• Najje79

strössel: Tror att det absolut kan bli fint med tre blå och en vit.

Vickan: Har adrig smakat hallonbladsté men det låter som om det kan smaka strävt och beskt...

• Najje79

Kelsson: Hur har du gjort för att bara ha gått upp 4 kilo?? Min läkare sa att jag inte ska upp mer än 10 kg vilket låter otroligt svårt i mina öron. Jag har ju övervikt redan innan så jag vet ju att jag inte får gå upp så mycket överhuvudtaget. Är jätteimponerad av dig, måste jag säga! Har du tränat mycket?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011